/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Film om jesu´s liv..
Fra : Bragesvej
Vist : 660 gange
50 point
Dato : 21-09-04 16:04

Søges, den må gerne være af nyere dato.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-09-04 16:06

Er det en speciel du tænker på?

Passion of Christ er netop blevet udgivet på video

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 21-09-04 16:09

Ja Passion of christ har jeg lige set, men den omhandler jo "kun" han´s lidelser og ikke han´s liv, det var denne film der gav mig blod på tanden (Så at sige), så nej jeg søger ikke en speciel, bare en der omhandler han´s liv.

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 21-09-04 16:21

Hvis du ser Dicovery Channel på tv, så kommer der af og til reklamer for bibelske film. Jeg ved at der er lavet en film om Jesu liv, om apostlen Peter, om Moses og flere. Det er vist forholdsvis nyt. Og alle filmene er med ret kendte skuespillere, og altså ikke noget fremstød for en religiøs sekt, men nærmere en stump verdenshistorisk dokumentation.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 21-09-04 16:25

Ja det ved jeg, men er der ingen der har en titel, med danske undertekster?

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 21-09-04 16:30

Nogle gode nogen (selvom de er lidt gamle) hvor han i hvert fald indgår:

Quo Vadis (hvor går du?) (den er dog rimelig gammel)

i samme katagori kan nævnes Ben Hur (som ikke direkte handler om Jesus, men han møder ham, laaaang, men god)...vandt for øvrigt en hel del oscars den gang.

Kan ikke lige huske flere på stående fod, men der er MANGE...

Du er velkommen til at skrive, jeg ved helt tilfældigt en masse

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 21-09-04 16:46

Der er filmen Jesus af Nazareth, den beskriver Jesus fra fødsel til korsfæstelse og genopstandelse den har tidligere været vist i TV http://www.crossway.dk/index.php?id=10&menu=5

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-09-04 16:48
Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-09-04 16:51

Som soyeljefe foreslår,er Ben Hur et godt valg.
Charlton Heston i hoved rollen,og en stor rigtig flot film.Ja gammel,det er Jesus jo også efterhånden,
men også værd at gense,faktisk til dato den bedste film jeg har set.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 21-09-04 17:06

Ahh ja, Jesus af Nazareth, det var den jeg også tænkte på...men tænkte hele tiden på "de ti bud" Super film

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 26-09-04 07:55

Tak for svaret ans.