/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
parodier
Fra : patrickfridal
Vist : 1373 gange
100 point
Dato : 21-09-04 14:55

nogle der kender nolge danske parodier med fks. barebie girl dansk ... eller noget ??? SÅ SKRIVV!

Kommentar
Fra : Master_DEE

Dato : 21-09-04 15:06

hej patrickfridal
der er lavet en dansk parodi på ozon (du ved den der med de tre fyre der synger noget man ikke fatter ret meget af)
Jeg er ikk helt sikker på hvad den danske "gruppe" hedder Nick&zone eller noget... men den er meget grineren..
ellers er der en masse sjove rundt omkring...

Accepteret svar
Fra : andersdt

Modtaget 100 point
Dato : 21-09-04 16:44

www.farligfredag.dk - de har lavet mange fede parodier. fx på Jon og Christian.

Den sang du selv omtaler (barbie girl) er der faktisk lavet en parodi. Vender lige tilbage når jeg finder ud af hvem der har lavet den. Men den siger noget i retning af:

Jeg' en hippie pig'
Moderne uden lige
I gamle dage
Ville jeg ha' en mage

Nu vil jeg' vær' skør
Og vise at jeg tør så
En tatovering
Det er promovering.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 21-09-04 17:15

Den Barbie Girl-parodi andersdt taler om, er med Selvsving. Den handler om Bibi og Kim i stedet for Barbie og Ken.

Selvsving som var P3's søndagssatire midt i 90'erne, har efter min mening lavet de absolut sjoveste parodier på hits nogensinde. Bl.a. Ganske hyggeligt paradis (Gangsters paradise), Nordvest (Go west) og Dekalog (diggi loo diggi ley)

-Jqb

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 21-09-04 17:56

master dee ja .. de tre bøsser der på en scene... ku sku være nice at vise for gutterne :P

Kommentar
Fra : andersdt

Dato : 04-10-04 17:43

Du har så evigt ret jqb!!

Godkendelse af svar
Fra : patrickfridal

Dato : 30-11-04 17:58

Tak for svaret andersdt.