/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Spisested i Kbh.
Fra : Mallie
Vist : 688 gange
100 point
Dato : 21-09-04 13:05

Kender nogen en god og hyggelig restaurant i Kbh. som jeg som jyde bør vælge når jeg skal derover i efterårsferien.

Fortæl gerne hvorfor I kan anbefale dem.

Pft.
Mallie

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 21-09-04 13:08

Ja,jeg kender nok de første 200, men det vil nok rage vidt at fortælle om dem alle. Hvad er du interesseret i, og hvilket prisleje vil du gerne have det i.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 21-09-04 13:12

Burger King på Rådhuspladsen/Strøget - fordi man kan "go mega"

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 110 point
Dato : 21-09-04 13:16

Et godt sted at søge ville være:

www.aok.dk

Her er forskellige kategorier og anmeldelser

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 21-09-04 13:16

Restaurant Ankara (buffet og mavedans for omkring en 50'er, så vidt jeg husker)...ligger på en parallelgade til strøget, kan desværre ikke helt huske hvor...

Eller restaurant Samos (også buffet for omkring 39 kr) ligger også på en parallelgade til strøget (desværre ikke så stedkendt i Kbh.)

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 21-09-04 13:17

Faktisk skal jeg bruge 2 forskellige forslag.

Et sted med en hyggelig stille atmosfære til en romantisk middag for 2
og
En hyggelig familierestaurant (Please foreslå ikke Jensens Bøfhus)

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 21-09-04 13:27

Hyggelig, stille atmosfære, der er ankara god, har lige fundet adressen:

Krystalgade 8, kbh. K

Familierestaurant:
Den Sorte Ravn
Nyhavn 14

utrolig lækker beliggenhed, og dejlig atmosfære

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 21-09-04 13:30

Jeg kan varmt anbefale Ankara, men den kan for så vidt godt bruges til begge dine formål. Blot bed om et bord lidt afsides når de bestiller, hvis det skal være stille og romantisk.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 21-09-04 13:32

For nogle år siden var jeg sammen med "generalen" (min bedre halvdel) på sejltur til KBH. Vi tog bussen og S-toget samt på gåben rundt i denne dejlig by, og vi fik af flere anbefalet at obesøge et hyggeligt lille spisested som hed "TOKANTEN". Det ligger (lå) ikke ret langt fra Rådhuspladsen ned/i retning mod Langelinie . Jeg tror faktisk det hed VANDKUNSTEN dér hvor det lå. Det var UTROLIGT hyggeligt og fair med priserne og ikke langt fra Strøget, Tivoli og centrum generelt.
Måske nogle stedkendte kan give en mere nøjagtig beskrivelse. Jeg vil i hvert fald VARMT anbefale dette sted...hvis det stadig eksisterer?!

Rigtig god fornøjelse og ferie!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : mir_lol

Dato : 21-09-04 14:00

jeg vil også anbefale Ankara - der er flere steder men krystalgade er vist den mest attraktive og for lige at rette på soyeljefes indslag så er der buffet til ca 50 kr indtil kl 16 - og så stiger priserne en smule - men stadig hyggeligt - og sjovt med mavedansen og værd at besøge - wouw sikke en reklame hvad ????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-09-04 14:03

Er man til øl, skal man prøve bryggeriet (ligger lige over for Scala), eller plejer jeg at få min bøf på Baron & Baroness i Scala

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 21-09-04 14:26

Det kommer sørme an på, hvor meget det skal/må koste, og hvilken type mad du kan lide. Samt ikke mindst: hvilken type menneske er du, hvilken alder, kan du lide fred og ro, sætter du pris på høj madkvalitet, eller vil du hellere have kvantitet? Og hvad DU synes er hyggeligt, er måske ikke hvad JEG vil synes var hyggeligt. Ovenfor nævnte meget forskellige madsteder er et godt eksempel på netop vores meget forskellige smag og holdninger.
Jeg vil ligesom Better_Performance anbefale dig at gå ind og se på Alt Om København (AOK) hjemmesiden. Her kan du vælge restaurant udfra om det skal være dansk, italiensk, fransk osv. og du kan læse madanmeldelse, beskrivelse af stedets atmosfære samt få noget at vide om prisniveauet.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-09-04 15:30

Her kan du se grundige beskrivelser af omkring 7o restauranter i kbh, hvis du melder dig ind kan du tilmed få rabat, men hvis det kun er i efterårsferien er det nok ikke interessant
http://www.tv2lorry.dk/moduler/club_spise/spise.asp Jeg er selv tilhænger af denne, der er meget smukt indrettet og maden er ypperlig.
Indian Taj Restaurant
Jernbanegade 3-5
1608 København V
www.indiantaj.dk

Jeg er selv tilhænger af denne

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-09-04 15:37

Ps. Den jeg anbefaler er delt lidt op så den kan fungere både til 2 personer og til størrer sammenkomster. Og den er meget central, mellem Tivoli og Cirkusbygningen, men nærmest, et stenkast fra cirkusbygningen. Helt sikkert et besøg værd.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 21-09-04 17:04

På Gråbrødretorv ligger der nogle stykker bla Bøf og Ost, Jensens Bøfhus Brødrene Okse og til sidst men ikke mindst Sporvejen, som er en del af en gammel sporvogn- meget specielt sted man bør opleve hvis man er i KBH, stedet servere forskellige slags hjemmelavet burgere.
Og så er der selvfølgelig også det Lille Apotek (københavns ældste restaurant) i Store Kannikestræde som er specielt kendt for sin smørrebrød, et lille hyggeligt sted også et besøg værd.www.det-lille-apotek.dk/

God tur.

Godkendelse af svar
Fra : Mallie

Dato : 22-09-04 08:36

Tak for svaret Better_Performance.

Det har været svært at vælge hvilket svar jeg ville acceptere fordi faktisk på nær Burger King - tror jeg det var der blev anbefalet lyder de alle sammen som et besøg værd.

Jeg har valgt dette svar fordi der var en anmeldelse af de 5 mest romantiske restauranter i Kbh. og jeg har valgt en der fra.

Tak for jeres mange svar.

/Mallie