/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP problem
Fra : cordsen123
Vist : 427 gange
300 point
Dato : 21-09-04 10:47

P.G.A. maling flyttede vi min pc til et andet lokale, og byttede printere men den ande kunne ikke køre på min maskine( Lexmark X1110), da vi bytte printerne tilbage igen kunne den første heller ikke køre.(Lexmark X83) efter utallige forsøg med alt muligt, har jeg set på fejlloggen følgende:LoadPerf, strengværdien til ydelsestællerstrenge for registreringsdatabasen er forkert formateret, den falske streng er 2208 og den falske indeksværdi er det første Dword i dataafsnittet, men det sidste gyldige indeksværdier er det andet og tredje DWORD i dataafsnittet.Jeg har så prøvet at bruge printeren på kontoret vi har netværk men det virker heller ikke. Jeg har givet helt fortabt, er der nogen af jer genier, der kan hjælpe mig, eller er jeg nødt til at smide skidtet ud.??
Helle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-04 11:06

Du skal fjerne printerdriveren helt og derefter geninstallere printeren.
Hvis det ikke kan virke skal du nok have fat i en regcleaner og rydde op i Registreringsdatabasen før du installeren en ny driver til printeren.

Kommentar
Fra : mir_lol

Dato : 21-09-04 12:08

smid skidtet ud ! IKKE pc´eren *G* - som bjarneD skriver rens godt og grundigt og installer igen - ufff hvor nogen printere også kan drille !!!!!!!

Kommentar
Fra : cordsen123

Dato : 21-09-04 12:38

tak for svarene, men hvad er en regcleaner og er det noget jeg kan købe? jeg har været inde i systemet og der står: fejl i understøttelse af UBS udskrivning fejlkode 39
men det ved jeg heller ikke hvad er.
Helle

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 21-09-04 12:54

Du henter regcleaneren her: http://www.macecraft.com/downloads/
Pro er gratis i en prøveperiode. Installere den - gå i sidste fane registry cleaner og slet roligt alt hvad den finder.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 21-09-04 13:40

Goddag cordsen123

Prøv dette program det er gratis og findes på http://www.hoverdesk.net/freeware.htm

Mvh. KaVAkandu

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-09-04 14:13

Her er en gratis microsoft reg-cleaner http://www.majorgeeks.com/download.php?det=458

//bentjuul

Kommentar
Fra : cordsen123

Dato : 21-09-04 19:47

mange tak for jeres besvarlser, jeg har prøvet, men sorry det hjalp ikke en pind, der er stadig ikke nogen forbindelse, og det er ikke printeren, den virker straks på den anden maskine, så nu er det rigtigt mystisk
Helle

Kommentar
Fra : cordsen123

Dato : 21-09-04 19:47

mange tak for jeres besvarlser, jeg har prøvet, men sorry det hjalp ikke en pind, der er stadig ikke nogen forbindelse, og det er ikke printeren, den virker straks på den anden maskine, så nu er det rigtigt mystisk
Helle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-04 20:01

Det er helt klart printerdriveren der driller og hvis du har kørt en registreringsoprydning efter fjernelse af driveren så er der nok ikke andet, at gøre end at finde en der er god til den slags, der skal have det mellem hænderne da det er svært at klare online. Dels kan man jo ikke se hvad du reelt gør og det kan værer særdeles drilagtigt med USB tilslutning til printer.
Du har forhåbentlig både slettet driver og afinstalleret printersoftwaren inden du kørte registreringsoprydningen med den fra Bent Juuls link

Kommentar
Fra : Hassing

Dato : 21-09-04 20:47

Hej Helle

Bruger du Windows XP? Hvis ja, så kunne du prøve en reparation af Windows.

Kommentar
Fra : Hassing

Dato : 21-09-04 20:51

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

Der står det hele du har brug for.

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 22-09-04 09:21

Hvis du bruger usb, så prøv at skifte til en anden usb tilgang.
mvh hj3.

Kommentar
Fra : cordsen123

Dato : 22-09-04 16:40

Vi takker mange gange for jeres indsats, vi fik da renset ud i en masse gamle ting, og lige da vi havde bestilt en tekniker til at løse problemet, fik vi en mail fra Lexmark, der i mindste detalje førte os igennem hvad vi skulle gøre - og nu virker skidtet, så vi må sige det var en flot service fra Lexmark.
Helle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-09-04 20:00

Kunne alle interesserede ikke lige i korte træk få at vide hvad der skulle til

Kommentar
Fra : cordsen123

Dato : 23-09-04 15:24

foruden at fjerne printerdriveren alle de steder vi alm. kan se, skulle man gå ind i harddisken under stifinder, gå ind i mappen windows, derefter ind på system 32 og gå frem til spool/driver/w 32x86 hvis der står noget om printere skal det slettes. Så kan man install. forfra men annullere alle guides om ny hardware fundet, og kun bruge de CD der fulgte med printeren. Det lyder måske som noget alle kunne - men jeg kunne ikke, men vi kan heldigvis alle blive klogere.
Helle
cordsen123
igen tak for hjælpen allesammen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-09-04 16:08

Hej Helle.

Der var da noget man lige kunne have i tankerne en anden gang så mange tak for tilbagemeldingen for vi kan jo kun blive klogere
hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 23-09-04 16:09

Hej tak for svaret.

Det er vel det Kandu drejer sig om, at hjælpe.
Man tro selvfølgelig, at een har løsningen, men ikke altid.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 23-09-04 16:11

Utroligt hurtigt fra Kandu mindre end et minut