/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hjælp Virus.
Fra : domingo
Vist : 436 gange
100 point
Dato : 21-09-04 10:12

Ved instalation af AGV anti viirus system viste den at jeg har en trojansk hest.
AGV kunne ikke fjerne den. Jeg mener at hørt at man skulle kunne fjerne sådan noget manuelt: men hvordan??
Virussen er en exe fil.
Mit styre system er WIN.PRO

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 21-09-04 10:15

Du sletter bare .exe filen, og så ser du den ikke mere.

Medmindre det selvfølgelig er en eller anden vigtig Windows fil.

Hvad hedder exe-filen?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 21-09-04 11:03

Hvis du starter op i fejlsikker tilstand kan man som regel slette enten via skanneren eller manuelt.
Hvis programmet ikke kan slette den er det sandsynligvis fordi trojaneren er aktiveret via en nøgle i registreringsdatabasen.
Prøv at skrive msconfig i Kør - OK - vælg Start og se om filen ikke ligger der.
Sådan en trojan kan bestå af flere filer end AVG kan finde så du skal muligvis have renset mere grundigt.

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 21-09-04 11:31

Ellers kan jeg anbefale diverse programmer (der er mange af dem)
f.eks. på www.spysweeper.com (download programmet)
eller find programmet "adaware"

De gør det automatisk

Godkendelse af svar
Fra : domingo

Dato : 22-09-04 09:52

Tak for svaret BjarneD.