/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
AdAware kan ikke fjerne 'SAIEHOOK.DLL' ?
Fra : Niederhof
Vist : 466 gange
100 point
Dato : 21-09-04 07:03

Min opdaterede AdAware melder at den har fundet 2 (to) ting den ikke kunne fjerne, og skriver så SAIEHOOK.DLL og saiehook.dll.........
Der kører et program ved navn SAIE.EXE, når jeg kigger i programmmanageren.
Kan jeg bare slette dem manuelt ?
(Jeg kører XP, SP1)

Kommentar
Fra : mir_lol

Dato : 21-09-04 07:41

Det er min erfaring at man SOM REGEL kan slette hvad adaware har af ting der tilsyneladende ikke kan fjernes manuelt - husk at rydde godt op efter dig .......

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 21-09-04 08:18

Du kan prøve Hijackthis eller pest patrol - eller måske du kan slette det manuelt (måske via regedit).

Kommentar
Fra : andersenph

Dato : 21-09-04 08:25

Følg denne anvisning her punkt 1-4 og kopier resultatet herind: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 21-09-04 11:41

Prøv at køre AdAware i fejlsikret tilstand, så vil der højest sansynlig være en stor chance for at den kan fjerne disse filer, da de så ikke er aktiveret, som de er ved normal opstart.
I fejlsikret tilstand startes kun de nødvendige filer for at få systemet til at køre.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-09-04 12:04

Mit AdAware fjernede en Trojansk hest ved, at jeg kørte scanningen i fejlsikret tilstand.

Hverken Avast! eller AdAware kunne fjerne den, når jeg startede op normalt.

Så der er sikkert gode chancer for, at den kan fjerne dit "skidt" i fejlsikret tilstand.

Pøj pøj!

Hanne

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-04 12:45

Hør lige her Camillas Moster!
Du er nød til at skelne imellem Virus og Spyware. Det er derfor man er nød til at have flere forskellige programmer, for at rense op på "putteren".
Selv om bl.a. AdAware og andre spy-programmer kan finde ting og sager i bl.a. registreringsdatabasen, så vil det være klogt at få ryddet op i registreringsdatabasen for de døde henvisninger som ligger der, for de findes ikke af disse programmer.
Prøv http://www.abexo.com/crcdemo.exe
Programmet fungere uden registrering, men er lidt mere besværligt i begyndelsen, da man skal slette de døde registreringer med en ad gangen.
Men hvis man så bruger dette program med jævne mellemrum, så er der kun få filer der skal ryddes op i.
Jeg bruger det dagligt, og der er gennemsnit 4 filer der skal slettes hver gang.

Windows vil søge i databasen ved opstart, og bruger derfor tid på at se på disse døde filer. Det er jo unødvendigt.

Jeg lagde programmet ind på to PC'er hos nogle venner. Den fandt næsten 800 filer på den ene og 450 på den anden. - Da de var blevet slettet, startede maskinerne mærkbart hurtigere op.

Hvor længe siden er det DU har renset din registreringsdatabase???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-04 12:49

Complete Registry Cleaner 2.3 ABEXO
Description: By time Windows registry gathers a lot of invalid entries that cause system complications and slow down your computer significantly. Included in Complete Registry Cleaner is a registry defragmenter also called compressor which removes the empty spaces after a cleanup and thereby reduces registry size. Registry defragmentation increases the performance of your computer dramatically. One-click registry backup, cleanup and defrag.
Click here for more information - Click here for a screenshot.

Platform: Win95,Win98,WinME,WinXP,WinNT 3.x,WinNT 4.x,Windows2000,Windows2003 Category: System Utilities::Registry Tools
Type: Shareware Cost: $34.95 US Size: 644 K Released: 2004-06-12
Download: http://www.abexo.com/crcdemo.exe

Fundet på:
http://cgi.silverbelly.plus.com/showpads.php?cat=System+Utilities%3A%3ARegistry+Tools

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 21-09-04 13:19

Ellers prøv et super program man kan downloade på www.spysweeper.com det fjerner det hele og renser alt med relation til diverse ting og sager, så den ikke gendanner sig selv

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-04 13:36

Buenas tardes el jefe!

Den må jeg lige se lidt nærmere på!

Don Severino - Dinamarca

Godkendelse af svar
Fra : Niederhof

Dato : 21-09-04 20:26

Tak for svaret severino.
Og din henvisning til crcdemo.exe har også givet bonus !

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-09-04 21:01

Ja, man lærer jo, som sagt/skrevet, så længe, man lever!

Jeg har først nu forstået, at man også skal rydde op i sin registreringsdatabase.

Uha, og jeg skal forklare min ældre far, hvordan han skal opdatere og jeg ska' gi' dig......

Det er svært nok, at få ham til at forstå, hvordan man gemmer et dokument.....

Jeg har aldrig prøvet dette med registreringsdatabasen før, så nu har jeg sved på panden......

Vender temmelig sikkert tilbage med en masse spørgsmål!

MVH
Hanne