/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvordan laves den DVD-film???
Fra : LarsLindevall
Vist : 390 gange
38 point
Dato : 20-09-04 23:50

Jeg har en video optaget med mit Canon videokamera, og lagt på computeren som en .avi fil.
Med Nero kan jeg endda også konvertere den til Mpeg2 og lave en SVCD - da jeg købte en plugin til 25 dollars, der hed dvd/mpeg2 (til Nero).
Men det irriterende er at jeg ikke kan brænde mine filer på en dvd-skive, da computeren hele tiden siger det kræver et andet format, som f.eks. .vob.

- ER det nødvendigt at konvertere mine videofiler til et andet dvd-format som .vob før jeg kan brænde dem på dvd?
- Hvis det er, hvor finder jeg et program der kan gøre dette på en måde der ikke er totalt kompliceret for en multimedie-dummie som mig?
- Findes programmet gratis eller skal jeg frem med kontokortet?
- Og endelig: Er .vob den "normale" opløsning for dvd? For mpeg2 er jo ikke nær så god....

Håber virkelig der er en der kan give et godt råd, for jeg kan slet ikke overskue den store jungle af formater, programmer osv.!!!
På forhånd tak for hjælpen, Lars.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 21-09-04 00:17

hej. selvom jeg hader når folk gør det så smider jeg lige et link og ber dig tage en kigger derpå. der er en der har det samme "problem" som dig og der er en løsning på det længere nede i den tråd
http://forum.digital-digest.com/showthread.php?s=&threadid=39687
håber du kan bruge det til noget.. ellers må vi finde en anden løsning
mvh Brommi

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-09-04 01:15

Nu ved jeg ikke hvilken nero udgave du har, men i min Nero 6 er der en funktion under nero startsmart der hedder lav din egen dvd video. Den laver mpg om til vob filer og brænder dem på en dvd!

Kommentar
Fra : mas7829

Dato : 03-11-04 23:01

Jeg er selv lige ved at prøve dette men der kommer en vindue op der siger jeg manger en DVD-Video Plugin ..har ellers installert denne trode jeg ...en der ved hvad der er galt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-11-04 13:55

Hmm? Fulgte der ikke et separat serienummer med nero vision express? Det muligt du skal aktivere dette program!