/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
kun store bogstaver i photoshop 6.0
Fra : sigdal
Vist : 1660 gange
10 point
Dato : 14-07-02 20:39

hej

Jeg har problemer med at min photoshop, der kun vil lade mig skrive med store bogstaver. Er der noget sted jeg ikke kender til som lader mig flippe mellem store og små bogstaver??

Accepteret svar
Fra : Gensmann

Modtaget 20 point
Dato : 14-07-02 21:08

Det skyldes som regel enten at:

1. Du har slået caps Lock til.

2. At du benytter en font type som kun har Upper case karakterer.

Mvh
Oscar Eg Gensmann

Kommentar
Fra : sigdal

Dato : 14-07-02 21:17

Desværre gælder det for alle fontene i photoshop, og nej min caps lock har jeg selvfølgelig checket

Kommentar
Fra : Gensmann

Dato : 14-07-02 21:29

Thjaa så er gode råd dyrre. ;)

Næste sted at kigge er under font's indstillingerne. Under character paletten er der sådan en lille pil man kan trykke på for at komme til nogle flere indstillinger. bl.a. fractional widths, faux bold, underline osv. Der er svjh i ps 6.0 også en der hedder "all caps" eller sådan noget, prøv at tjekke at den ikke er slået til.

Mvh
Oscar Eg Gensmann