/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Derbi senda, alu stel ?
Fra : chris13ml
Vist : 1279 gange
100 point
Dato : 20-09-04 22:29

Ville lige høre om en derbi senda x-treme 30 knallert har alu stel og fælge, ligesom en gilera rcr/smt ????
Og skal jeg dyse op hvis jeg fjerner pladen i indsugningen + en tun udst. ????

Takker

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 20-09-04 22:33

ja, det er alu stel, og ja du skal dyse om..

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 20-09-04 22:35

Hvor meget snakker vi om at den skal dyses op ? Og hvor får man dyser til den ?? altså hvilken karb er det osv. og er det 6mm dyser ???

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 20-09-04 23:12

Selve rørstellet er af stål, men bagsvinger er aluminium.
Jeg mener da ikke at der er nogen plade i indsugningen, som der feks. er i gilera Stalker, men den har en begrænserbøsning i udstødningsrøret, som i forvejen er et tunudstødning, ligesom i min Senda.
Så du får ikke bedre udstødning, og det er den letteste maskine at tune, da den bare skal have fjernet denne begrænsnings-plomb, så kører den 75-80
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-09-04 23:12
Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 20-09-04 23:15

Har bare læst et par steder at der var sådan en begrænsning i indsugningen på de nye 04 modeller, altså 30´ erne.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-09-04 23:29

Det er da ikke umuligt, men det kan jo hurtigt ses, og hvis det er ligesom en Stalker, så er det en plastring, med et stort hul og nogle mindre huller, og så bare væk med den.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : chris13ml

Dato : 21-09-04 14:06

Tak for svaret