/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Instrumentlys Xantia
Fra : Nox.
Vist : 1651 gange
50 point
Dato : 20-09-04 22:16

Hejsa, kan jeg selv skifte instrumentlyspærer i Xantia II og hvordan skal det gøres?? Min mekaniker siger det tager 2 timer men det kan vel ikke passe? for så vil jeg måske hellere selv forsøge

Er der nogen der ved hvor man kan skaffe et armlæn som originalt er påmonteret førersædet? Mit er revet af , skal helst være sort Alcantara, men ingen krav.

Håber på jeres hjælp, så min nye brugte Stc. er 100%
Martin

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-09-04 23:20

Angående armlænet: prøv at forhøre ved Autoophuggere om de har et fra en skadet bil.
mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-09-04 23:28

prøv at kigge her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/25602

Kommentar
Fra : Nox.

Dato : 23-09-04 21:51

Har prøvet hos alle autoophuggere og de vil kun sælge et hel sæde, hvilket er for dyrt da der er airbag i.
De pærer der er sprunget i min xantia er dem i selve instrumenteringen, ikke i blæserkontakter osv.

Martin

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-09-04 21:57

Nej nej men du kunne jo skrive til Koebben, måske ved han det.
Det var det jeg tænkte.
Eyvind.

Kommentar
Fra : jngn135

Dato : 24-09-04 10:00

hejsa nox. årsagen til det kan tage op til 2 timer er fordi du skal skille utrolig meget af instument bordet og jeg håber du har en god hukommelse for det mange skruer der skal ud og sættes i igen... men der ud over skal ikke bruges noget specialt værkstøj så det bare og gå til den.. hilsen jens,,

Accepteret svar
Fra : haustrup

Modtaget 50 point
Dato : 05-10-04 09:10

De 2 timer er sikkert korrekt, og jeg vil nok ikke anbefale dig at gøre det selv. Der skal bruges specialværktøj, som måske nok kan laves selv, men alligevel, for såvidt jeg erindrer, så skal du have rattet af, eller i det mindste frakoblet airbag'en, så du skal være pokkers forsigtig.
Jeg vil iøvrigt sige at pærerne har en tendens til at brænde over kort tid efter hinanden, så skift alle på én gang - i hvert fald i instrumentpanelet, for midterkonsollen er noget lettere at komme til, men vær forsigtig alligevel, det er noget tyndt plastic. Det er samme type pærer i instrumentpanelet og midterkonsollen bortset fra to specielle i midterkonsollen.

Godkendelse af svar
Fra : Nox.

Dato : 05-10-04 22:43

Tak for svaret haustrup.