/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilken mobil skal jeg mon købe?
Fra : Skovheksen
Vist : 431 gange
110 point
Dato : 20-09-04 18:29

Hej til alle læsere - Jeg har netop hørt om "mobil-aflytning-skandalen" hos Politiet og derved fik jeg en ide om, at det ville være betryggende at vide, hvad min 13-årige pode foretager sig, når han er alene med sine venner! - Er det alle mobiler, som kan dette trick? - Hvordan gør man? - Er der en IT-klog, som kan hjælpe en bekymret mor? - På forhånd: Tak for hjælpen og mange hilsener fra Skovheksen!

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 20-09-04 19:36

Jeg ved ikke om du er klar over det, men hvis du har planer om at aflytte din søns telefon, så er det at krænke privatlivets fred. Men det kan jo være der er særlige regler når "poden" kun er 13 år.

Kommentar
Fra : hansp

Dato : 20-09-04 21:09

det kræver serlig udstyr for at gøre det det er nemlig digitale signaler tlf udsender og det kræver først og fremmest en dekoder og di er faktisk umulige at skaffe så om alt er udstyret er faktisk ubetalelig så bare rolig ingen panik

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 110 point
Dato : 21-09-04 06:21

Nej næsten alle telefoner og ihvertfald Nokia kan dette trick!
Det kræver dog, at telefonen er indstillet på lydløs og at den "selv tager røret", dvs. åbner forbindelsen ved opkald!!
Det får du nok ikke "poden" til at gøre frivilligt

Gert

Kommentar
Fra : m_ytz

Dato : 23-09-04 23:21

HVad er det ozz for en ravnemor der vil gøre sådan noget over for sin søn??

Kommentar
Fra : m_ytz

Dato : 23-09-04 23:21

HVad er det ozz for en ravnemor der vil gøre sådan noget over for sin søn??

Godkendelse af svar
Fra : Skovheksen

Dato : 24-09-04 07:27

Tak for svaret g_h.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 24-09-04 16:16

Selv tak