/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
jeg kan ikke tjekke min email
Fra : CCjunior
Vist : 516 gange
50 point
Dato : 20-09-04 18:14

jeg sidder på 20 min og venter på at komme igennem til hotline..
jeg kan ikke tjekke min email..den skriver

The connection to the server has failed. Account: 'mail.tiscali.dk', Server: '127.0.0.1', Protocol: POP3, Port: 5100, Secure(SSL): No, Socket Error: 10061, Error Number: 0x800CCC0E

jeg har for få dage siden instaleret avast virus scanner.. ( meget rost af Arlet )

hvad skal jeg lige gøre..har prøvet at slå scanner fra men det hjalp ikke..eller fik jeg ikke slået den ordentligt fra..

Junior

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-04 18:20

Lyder mere som en port fejl! Pop3 bruger normalt port 110. Har du en firewall?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-04 18:20
Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-09-04 18:27

tedd.. det ser jo ud som om det er det der er galt..hvad dælen er det så jeg skal gøre.. mangler en step by step for dummies..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-04 18:45

Hmm? Hvad bruger du som email program?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-09-04 18:52

outlook express

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 20-09-04 18:54

Jeg havde samme problem... '127.0.0.1' er ikke din mail-server, men derimod avast, der bruger den port og sådan skal det være...

Kør Mail protection Wizard fra avast og fjern beskyttelsen af alle mail-konto, så kan du tjekke mail igen... prøv så at køre den igen og tilføje beskyttelse... Efter et par gange virkede det for mig

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-04 19:18

lyder som en sandsynlig løsning!

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-09-04 19:29

kan se at du har ret Soran.. det er avast der bruger den.. men det driller nu godtnok lidt det med at få den slået fra..

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-09-04 19:49

jeg kan simpelt hen ikke få den til det..kan man ikke ændre de porte som outlook express kører med eller dem som avast kører med..

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 20-09-04 20:52

Og du har prøvet Mail Protection Wizard? Automaticlly remove protection from all my accounts...

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-09-04 21:04

jep..intil flere gange..nu har jeg sletet avast..Men det hjalp ikke engang..så nu er der rigtig grus i maskineriet..

Accepteret svar
Fra : Soran

Modtaget 50 point
Dato : 21-09-04 01:16

Hmm... Så må du ændre det manuelt under Funktioner -> Konti... Vælg den du vil redigere og tryk Egenskaber... Vælg fanebladet Servere... Indtast så dine oplysninger igen som du sikkert har fået fra din internetudbyder ellers er her et lille fif:

Fra Kontonavn tages alt efter # og skrives i Indgående post istedet for 127.0.0.1... Slet så # og alt efter i Kontonavn...

Tryk på Indstillinger ved Min server kræver godkendelse... Tag det der står i Kontonavn minus # og tryk ok - skriv nu dette i udgående post og fjern fluebenet ved Min server kræver godkendelse...

Så mener jeg det skulle være det...

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 21-09-04 16:57

Tak for svaret Soran.

det viste sig at mine istilinger i outlook express var blevet ændret af Avast.. det hjalp da de rigtige blev indtastet..

Junior

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 22-09-04 18:52

Det var så lidt... Men husk nu at din e-mail-konto er ubeskyttet nu, og det er småfarligt Der er mange viruser, der spreder sig af den vej, så du må hellere få en eller anden form for beskyttelse...

Jeg ville ikke opgive avast helt endnu... Havde som sagt selv det problem du beskrev, men kom til at virke med tiden... Og så er det jo gratis