/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Proxy problem i WIN XP
Fra : Caine
Vist : 972 gange
37 point
Dato : 14-07-02 17:30

Hej

Mit problem lyder at min proxy server, skal slåes fra... Jeg har stofanet og derfor skal der ikke bruges en proxy.. hver gang jeg slår den fra virker det som det skal. Men efter reboot er den slået til igen... det er iøvrigt en underlig proxy: "Adresse: 127.0.0.1 - Port: 7212" og kommer igen selvom den er slettet... hvis den er slået til virker forbindelsen ikke og det er så irriterende at skulle slå den fra hele tiden...

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 14-07-02 17:42

Hej Caine,

adressen 127.0.0.1 er den interne IP adresse for computeren selv... den har alle computere...

mht. til at slå proxy'en fra... ka' du så beskrive hvordan og hvor du evt. har gjort det?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 14-07-02 19:02

Ok... hver gang jeg genstarter PC'en er de gamle indstillinger slået til igen dvs at denne "interne" ip er sat op som en proxy og den rigtige indstilling er slået fra igen... Hvilket betyder at min forbindelse ikke virker

Ligenu bruger jeg "http://signon.stofanet.dk/proxy.pac" som config. skript... og ingen proxy server...

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 14-07-02 21:19

Hej Caine,

jeg havde helt glemt navnet/betegnelsen for "127.0.0.1"... det står for "localhost"...

jeg downloadede Proxy.pac... og i den stod faktisk ikke ret meget...
--------------------------------------------------------
function FindProxyForURL(url, host) {   return "DIRECT";}
--------------------------------------------------------

du ka' også få lidt mere informationer omkring proxy.pac her... -->
http://wp.netscape.com/eng/mozilla/2.0/relnotes/demo/proxy-live.html
der har noget rimelig information om det... Men jeg mener ikke der står noget om at slå den fra...

er det her du har slået noget til eller fra? -->
højreklik på "Internet explore" vælg "egenskaber" --> tryk på fanebladet "forbindelser" --> tryk på knappen "Lan-Indstillinger"...

eller hvor er det så du har slettet den eller slået den fra? (altså hvis det ikke er der...)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 15-07-02 10:05

Hej

Ja ... jeg har nemlig forsøgt at slå den fra gennem højreklik på "Internet explore" vælg "egenskaber" --> tryk på fanebladet "forbindelser" --> tryk på knappen "Lan-Indstillinger"... Men efter genstart er den slået til igen og det er det jeg vil spørge om man kan lave om på???

Kommentar
Fra : trixster

Dato : 15-07-02 10:54

Hejsa

Har du nogle prigrammer kørende som kunne være oversag til dit problem ?

F.eksm
Anonym surfing, PopUp blocking eller andet tilsvarende ?

Mvh
Trix

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-07-02 11:34

Hej Caine,

hvis du slår den fra der... og det er der efter en genstart må der være noget der er årsag til det...
nu har jeg ikke lige et Stofa abonnement... men har du evt. fået en eller anden *.Exe fil derfra eller andet program fra Stofa lige ud over Proxy.pac?

har du evt. noget liggende i din mappe start --> programmer --> start... der ku' tyde noget på det?

du ka' evt. lave en søgning i din registrerings database på Proxy... men vær forsigtig når du gør det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-07-02 19:56

Prøv med en portscaning af din lokale maskine, så kan du se hvilket program der bruger hvilken port og det vil muligvis give dig svaret. DU må kun gøre det på din egen computer....

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-07-02 21:51

Hej Zonker,

hva' dælen har en portscanning at gøre med om om proxien er slået til eller fra... eller når den er slået fra kommer igen ved en genstart???

ka' jeg altså ikke lige se det helt fornuftige i...

til Caine,

Jeg har ikke lige nogen anelse om hvorfor Zonker foreslår, det han foreslår... men der eksistere et program der hedder "Port Detective"... som ka' downloades her... -->
http://www.portdetective.com
så ka' du jo kigge på dine forskellige porte...

hvis du vil eller har mod på det... ka' vi evt. lave noget remote computing... dvs. at jeg kigger på din pc fra min pc...
hvis du vil ka' du maile mig på strarup@worldonline.dk

hvis du ikke vil.. er det også i orden... så må vi se hvor langt vi ka' komme herinde fra med at få slået din proxy fra...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-07-02 00:17

Hej Caine,

går det fremad... eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : skodpc

Dato : 24-07-02 15:53

Hej! Lidt googling giver en idé om at produktet GhostSurf muligvis er installeret? Det virker som en proxy, der kører på ens egen maskine, hvorfor proxy config i browseren naturligvis er 127.0.0.1. Jeg kører selv med localhost-proxy, det giver ingen problemer. Hvis du slår proxyen fra i MSIE, vil GhostSurf naturligvis ikke være aktiv, men så kan du jo lige så godt bare afinstallere den helt!?!

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 25-07-02 01:09

Hej

Undskyld ventetiden... men jeg har været på ferie du sidste 10 dage!!
Jeg har Ghostsurf installeret... men det har aldrig før nu lavet nogen problemer...

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 37 point
Dato : 25-07-02 11:01

Hej Caine,

håber du har haft en go' ferie...

oki doki... så du har Ghostsurf installeret... er den så tilfældigvis sat til at starte op sammen med Windows?
der er ihvertfald et eller andet der tyder på at under opstart af windows, der er noget der sætter/slår proxien til local host...

men hvis Ghostsurf er synderen, og bliver opstartet sammen med Windows burde den også kunne surfe vil jeg mene... så jeg er ikke helt sikker om det er den der giver problemet... med mindre den er sat til at give IE en proxy værdi til 127.0.0.1 over port 7212...

men prøv evt. at slette eller slå Ghostsurf fra... eller se efter om den er sat til at gøre noget under opstart... hvis den er det så slå det fra og prøv at genstarte og så se efter om den stadigvæk har problemet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 25-07-02 12:44

Hej strarup

Tak... jeg har haft en god ferie...

Ok jeg skal jeg lige tjekke... men det er nok det som er problemet ... tak for hjælpen.. jeg kan sikkert godt starte Ghostsurf efter opstart og får det til at virke som det skal... ???

Godkendelse af svar
Fra : Caine

Dato : 27-07-02 18:24

Tak for svaret strarup.
Og selvfølgelig alle jer der deltaget i mit spørgsmal!!