/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
ATI Radeon x800 Pro Vivo Knas..
Fra : baller
Vist : 406 gange
70 point
Dato : 19-09-04 22:39

Hej Derude :0)

Jeg har købt et ATI Radeon X800 pro Grafikkort 256 mb og nu skulle det jo gerne sparke rØv.
Men der er jo altid lidt problemer. I mit CS har jeg dårlige fps tal, svinger imellem 50 og 100 den er aldrig "steady" samt det glider ikke rigtig, ligner lag men alligevel ikke, kort sagt det ser fandme slidt ud.
Under settings er vertical sync slået fra og resten kommer lidt af sig selv. Har også sat Refresh Rate på så den holder 85 mhz både i windows og i mit CS og selvfølgelig den nyeste driver er klemt i.
Min CPU er en Amd Crap ting Thunderbird 2.1 ghz 512 DDR Ram og Abit Motherboard.

Er der ikke en eller anden der har en total god løsning til mig kan snart ikke finde på mere og bliver mere og mere frustreret over at mit gamle G4 Kort faktisk var pænere at se på (bortset fra hvis man stod i vand på aztec med en smoke omkring sig) og dette nye super kort skulle suse derudaf og give en en flot flydende grafik.
Kort sagt hjælp...

På forhånd Tak
Hilsen Cyclops :0)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-04 06:48

Der findes et værktøj der kan fjerne rester af gamle drivere http://www.driverheaven.net/cleaner/
Måske skulle du osse installere den sidste nye directx http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx?url=/windows/directx/downloads/default.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-04 18:21

Virkede det ikke?

Kommentar
Fra : baller

Dato : 20-09-04 18:57

Hej !
Har fjernet alle rester alle de gamle drivers og der er directX den nyeste i maskinen, Men mine fps vil ikke over 100. Den svinger stadig imellem 60 og 100 samt den choker sommetider. Hvad er de mest optimale indstillinger for en 1/mbit linje ang. rate cl_updaterate og cl_cmdrate ? Kunne det have nogen betydning ?
Har sat fps_max 500 samt developer er sat til 1.
Cyclops

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-04 19:12

Tror mere det er det! altså serveren du konnecter til! 60 til 100 er da helt fin i fps

Kommentar
Fra : baller

Dato : 20-09-04 20:38

Ja men det "glider" ikke rigtig if u know what i mean..
Men kan det være min CPU og Motherboard der ikke kan følge med Grafik kortet ?
Syntes det er ret trals man ikke kan få over de 100 fps :(
What ever leder videre ude på nettet og forums fpr flere svar, men takker :0)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-04 20:55

Tror ikke for at afvikle selve det spil du nævner! Men du ville få nogle bedre benchmark med en større processor og mere/hurtigere ram!

Kommentar
Fra : baller

Dato : 20-09-04 23:39

Ja mon ikke det er løsningen køre f.eks også kum med 100-120 fps i Unreal 2004..
Men takker igen.. Lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu.
Hej hej.. :0)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-04 23:43

Kun med 100 - 120? Det er der altså mange, der ville savle over! Bare du ikke kommer under 30 kører spil jo flydende!

Kommentar
Fra : baller

Dato : 23-09-04 01:10

Hey !
Det var kun 100 fps når jeg køre et spil på egen maskine :0( Ligeså snart jeg røg på Internettet var det kun 30 fps..
Men vil gerne have nyt bundkort og processor samt evt ram. Hvad ville være et godt bud hvis man har en 3000-4000 kr ?
Hej hej

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 70 point
Dato : 23-09-04 01:32

Det med internettet er jo serveren så! Hvis den har en høj ping tid skaber det lag!

Kommentar
Fra : baller

Dato : 02-10-04 12:47

ok men det er bare total belastende at man har et GF kort til 3400 og det ikke engang kan køre CS med høj ping og smooth grafik..
Men takker køber sgu noget mere hardware det må da hjælpe..
Lukker spørgsmålet....

Godkendelse af svar
Fra : baller

Dato : 02-10-04 12:48

Tak for svaret tedd.