/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Let mad....
Fra : Grissebassen
Vist : 366 gange
100 point
Dato : 19-09-04 21:12

Hej.
Jeg har et spørsmål angående "Vægtvogterne" og "Vægtkonsulenterne". Har besluttet mig for at tabe mig på den måde... Men hvilken er bedst for mig? Jeg går i skole, arbejder og spiller squash. Så mit problem er tiden! Er der nogen der kender begge og ved hvilke der har den letteste mad at lave?! Både frokost, og aftensmaden...

På forhånd mange tak!!
Venlig hilsen Grissebassen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-09-04 22:13

Du læser videre her.
http://www.altomkost.dk/forside.htm

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-09-04 23:08

Vægtkonsulnterene er temmelig tidskrævende og er nok svær at få ti lat passe med så megen aktivitet, da der skal bruges en del tid på madlavning

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-09-04 01:54

Hvis du er vild med grøntsager i alle afskygninger, så er vægtkonsulenterne udmærket. Jeg har ikke prøvet vægtvogterne, men jeg vil tro, de er nemmere at "holde trit med" når man er meget aktiv, som Better_Performance skrev. De kører efter et pointsystem, så du kan regne ud, hvor mange kalorier du skal have hvornår. Vægtkonsulenterne kører efter: Du skal spise min. 300 gr. grøntsager frokost og aften, så og så meget kød og så og så meget frugt. Og lever en gang om ugen. Den kan dog indtages som leverpostej (deres opskrift). Og man skal drikke mindst to l. vand om dagen. Men det skal alle andre jo også. Herbalife kører med, at man skal drikke 1 l. vand pr. 25 kg. legemsvægt. Så hvis man er meget stor, skal man nærmest tømme en svømmehal.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 20-09-04 07:48

Hejsa

Jeg kender begge kure, og hvilken der er bedst synes jeg er svært at svare på da ingen af dem er gode. Det er helt sikkert at du uanset hvilken du vælger i starten vil kunne tabe dig nogle kilo, men det er også med 95% sikkerhed sandsynligt at du mindst vil tage de samme kilo på igen.

Det er ikke holdbart at basere sin vægtreduktion på kure, for så fungerer det kun hvis du er på livslang kur. Du skal omlægge din kost, så det du spiser til daglig ikke gør at du bliver for tyk.

Tag et kig på denne side,hvor du kan få gratis hjælp til vægttab, et vægttab der vil vare hele livet http://slankigen.webbyen.dk

mvh
Henning

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-09-04 14:07

Hej Henning.
Vægtkonsulenterne er ikke en kur, men en kostomlægning, der skal vare hele livet. Man kan måske kalde det en kur i starten, hvor alt er skemalagt, men når man er på vedligholdelsen, er det ikke nogen kur, men en sund levevis.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 20-09-04 15:03

Du må undskylde mig,men jeg har svært ved at se hvor du vil skelne imellem starten og så den efterfølgende periode.

Vi kan hurtigt blive enige om at en kostomlægning skal der til,men det nytter ikke noget at starte den med en kur, for så laver du basis for elevatorvægt.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-09-04 15:31

Forskellen er, at mens man taber sig, skal man holde sig strengt til den foreskrevne mængde for at vænne maven til en max. størrelse rationer. (og hjernen til at spise sundt). Når man er færdig med at tabe sig, og har overstået vedligeholdelsesprocessen, "ved" kroppen, hvor den skal ligge vægtmæssigt, og man vil ikke være så tilbøjelig til at have "elevatorvægt". Det er i hvert fald hvad de siger. Men jeg er ikke nået dertil endnu.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 20-09-04 23:12

Hej.
Da jeg ikke ved så meget om Vægtkonsulenterne, vil jeg ikke kommentere dette. Men jeg har fulgt Vægtvogternes program i snart et år og må konstatere, at det virker uden at være anstrengende eller en sultekur. Har tabt omkring 20 kg. Måske ikke så meget på et helt år men meget for mig. Og jeg er fint tilfreds.
Og Hr. Henning Borchert, der er også andre måder, at tabe sig effektivt på end ved at følge din kur. At følge Vægtvogternes program er også en kostomlægning. Vi kalder det for livstilsændring, for det er det, der skal til. Mit vægttab kunne måske godt have været blevet til mere, men jeg vil også leve og nyde livet, så derfor valgte jeg Vægtvogternes program. Det var det program, som jeg mente, at jeg kunne overholde. Overvejede faktisk Vægtkonsulenternes program,men indså at jeg ikke ville kunne overholde det.

www.vaegtvogterne.dk

Med venlig hilsen fra Peter.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 21-09-04 08:48

Tillykke til Botgaard med vægttabet.

Jeg har selv været igennem processen før, og har også kunnet tabe mig, men så snart jeg stoppede virkede de kønne principper ikke længere. Jeg deler skæbne med en masse som har haft den samme oplevelse.

Men Jernladyen har ret for så vidt at kostomlægning skal der til og kroppen skal vænne sig til at man spider anderledes, det tager bare ikke et år. Kroppen ændrer sig lynhurtigt når man begynder at spise normalt.

Efter kun 14 dage har kroppen vænnet sig til at man f.eks. spiser en proteinrig kulhydrat- og fedtfattig kost. Når man så fra forskellige kommercielle virksomheder laver processer hvor man vil have folk til at betale en mindre formue på at følge en proces i endog meget lang tid der det kun for at lave penge på det.

Enhver kan tabe sig, hvis man spiser en kost hvor fordelingen imellem proteiner, kulhydrater og fedt ligger indenfor disse intervaller:

Proteiner min. 45E%
Kulhydrater max 45E%
Fedt max 20E%

Så vil vægttabet være så stort at de fleste vil være deres overvægt kvit i løbet af 1 år, mens nogle få der er mere end 100% overvægtige som jeg selv var skal regne med at det tager ca 1½ år.

Fordelen ved at spise efter ovenstående er at det bliver en vane og dermed helt natulrligt. De første 3 måneder kæmpede jeg bravt med at få proteinindholdet nok op, men i dag sker det helt automatisk og derfor taber jeg mig støt dag for dag.

Hvad er så problemet med at leve efter ovenstående?

Først og fremmest så er det svært at beregne E% hvis man ikke er virkelig ferm til matematik, så der har man brug for hjælp. Dertil har jeg udarbejde et excel regnearksprogram der 100% gratis kan hentes fra http://www.slankigen.webbyen.dk så det bliver nemt at få den rigtige kost.

Det næste problem er at sund kost desværre er dyrere end dårlig kost. Prøv blot at sammenligne ½ kilo prisen på hakket oksekød med 18 - 20% fedt med den der har 6% fedt. Ofte er prisen dobbelt så dyr, og selv om svindet er større ved den fede, så får man ikke så meget reelt kød for pengene ved den fedtfattige.

Netop for at give flest muligt råd til at leve sundt koster deltagelse på mine slankehold ikke en rød reje, alle udgifter til drift af websted, kørsel og lokaler betales af min egen lomme.

For at imødegå at nogen nu spørger hvorfor jeg gør dette gratis, så er svaret ganske simpelt at det er mit beskedne bidrag til bedring af folkesundheden og fordi det interesserer mig. Jeg var f.eks. i foråret med som gæst ved en konfirmands fest, fordi hun igennem de sidste 6 måneder inden konfirmationen var gået fra størrelse 44 til 38 i konfirmationskjole efter at jeg havde vejledt hende i ½ år.

Jeg er i virkeligheden glad for hver eneste det lykkedes at tabe sig, da jeg selv har været alt i gennem inden den banale sandhed om kost og fedme efter års studier gik op for mig, men jeg synes det er forfærdeligt med de mange der taber kampen, fordi de bliver lovet en masse, eller deltager i projekter der ikke har en jordisk chance for at virke i længden, da problemet med kur i virkeligheden er meget simpel.

Hver gang kroppen bliver udsat for en kur, hvilket i realiteten vil sige at protein er under 45E% så tærer kroppen på musklerne og da muskler er den største forbrændingsmotor i kroppen vil enhver tæring på muskler betyde fremtidig mindre forbrænding, så en lang kur med vægttab på måske 40 kg kan meget vel føre til fornyet fedme, for når ethvert vægttab på kur går udover muskler, så vil en tilbagevenden til normal spisning betyde at den vægt man tager på primært er fedtdepoter der ikke har positiv indvirkning på forbrændingen, men faktisk tværtimod, da fedtet isolerer og dermed gør at kroppen bruger færre kalorier på at holde kropstemperaturen.

Jeg kunne skrive i timevis om dette emne, men skal nok for søge at få stoppet men har i lyst til at vide mere, evt. få gratis individuel kostråd så kontakt mig via min hjemmeside, og skriv gerne at i har set mit indlæg her på Kandu.

Med ønsket om et godt vægttab til alle der har behov

Henning

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 28-12-04 13:24

du skal ikke skrive i timevis, du skal spise mindre og se at få noget motion!
så enkelt - og så svært...