/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvorfor tager min knallert ikke resten a~
Fra : mikkelgj1
Vist : 485 gange
25 point
Dato : 19-09-04 18:23

det er somom at min knallert kun vil have 3/4 dele af gassen... men ikke den sidste 1/4? og jegf skal hele tiden dirke knalleten op i fart.. hvad er mit problem?.. hva'

Kommentar
Fra : hansp

Dato : 19-09-04 18:36

kik om al er 2oo % tæt derefter juster luftskruen lidt ind så skulle den være der

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 19-09-04 18:41

alt er tæt, og luftskruen står som den skal.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 35 point
Dato : 19-09-04 18:42

Det kan skyldes falsk luft, men aldrig luftskruen, da den kun regulerer benzinmængden til tomgangen.
I de fleste tilfælde skyldes "din fejl" at strålespidsen er for lille. Og du kan risikere at stempelet sætter sig, specielt hvis du kører med bundgas, da blandingen er for tynd. Endvidere kan stempelet og tændrøret smelte.
Men samme fejl får man hvis der er utætheder så noget af luften ikke går igennem karburatoren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 19-09-04 18:45

Har du afmonteret Dit orginale luftfilter ???. og erstattet det med et andet.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 19-09-04 18:49

nej det er stadig dn der store luftfilter kasse som der er standard så en k50'er

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 19-09-04 19:14

Jamen så skal der nok en lidt støre dysse i, men før det prøv lige at sætte gasnålen i den nederste position.

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 19-09-04 21:19

ok hjalp lige med en lidt større dyse.. men prøver igen imorgen med en større igen.. forresten, der er lidt slør i min kobling? hvad kan jeg gøre ved det?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 19-09-04 22:54

Jeg er lidt tvivl om vad du mener, ryster knallerten lidt når du kobler langsom ind ??.

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 20-09-04 18:21

Har selv haft det problem! Og ved egentlig ikk hvad det skyldtes. Men jeg skiftede min kaburator ud med en anden og så kørte den fint igen. Men det kan som nogen af de andre siger, ha noget at gøre med at den suger falsk luft! Men det kan måske oss være fordi din dyse er for stor, og luftfilteret derfor ikk yder rigtigt! Prøv at tjek din dyse vil jeg sige. eller bare skift din kabu hvis du har en anden liggende :D

Håber du kan bruge mit svar....

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 20-09-04 22:28

jeg tror jeg har en forlille dyse i.. det er en 75 til en 18mm kabu og 45mm cylle og 32mm ustødning-- så imorgen vil jeg sætte en 80-85 i.. men godnat..

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 22-09-04 12:43

øh, nu har jeg sat en 80'er i og det lyder lidt bedre.. måske en lille smule for meget.. men vi ser på det.. øh, nålen sidder det ikke anden hak for oven?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-09-04 16:50

Som jeg skrev var dit problem med den manglende gasrespons i den sidste 1/4:
Citat: I de fleste tilfælde skyldes "din fejl" at strålespidsen er for lille.
Så se at få den rigtige størrelse i.
Gasnålen har intet med benzinmængden ret meget over tomgang at gøre, men skal kun stilles hvis man ikke kan få en normal motorgang ved tomgang, og lidt over.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 22-09-04 18:12

skal nok palle :D men har fået det problem at min geararb er gået i stykker så kan jo ikke komme ud og prøve køre den.. desværre.. det er derfor at det her forum står stille..

Godkendelse af svar
Fra : mikkelgj1

Dato : 24-09-04 13:44

Tak for svaret pallebhansen.
               og du havde ret.. jeg gik fra dyse 62,5 til 80.. så det var nok derfor :D men tak for hjælpen endnu engang :D