/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Blowoff ventil til bil uden turbo?
Fra : th01
Vist : 5795 gange
100 point
Dato : 19-09-04 18:23

Hej...

Jeg har hørt at der er blevet en blowoff ventil til biler uden turbo således at man får den fløjtelyd når man skifter gear. Er dette rigtigt og er der evt. nogen der ved hvor man kan købe sådanne en?

Normalt burde det da bare ikke kunne lade sig gøre fordi der ikke er nok tryk til at få bov til at fløjte eller hvad?

På forhånd tak
thomas

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 19-09-04 18:34

Som du selv skriver, har du ingen tryk, blowoff ventilen kan åbne for, så derfor nej!

Gert

Kommentar
Fra : th01

Dato : 19-09-04 19:16

Det er rigtigt men som jeg siger har jeg hørt at der er blevet lavet en bov som alså kan fløjte eller noget i den stil...

Så vil lige høre jer om i også har hørt det eller kender til det!

/Thomas

Kommentar
Fra : geu

Dato : 19-09-04 20:02

Opkast.... Det der fløjter på en Turbo bil er turbinen i turboen. Den der "lufter ud" når man slipper gassen er Blow Off ventilen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-09-04 20:35

Du må have noget monteret før dæmpningen i udstødningen så høje omdrejninger vil øge trykket på grund af modstanden i lyddæmperne, og hvorfor kommer jeg lige til, at tænke på en lille dreng med et stykke pap i hjulet på sin cykel

Kommentar
Fra : th01

Dato : 19-09-04 21:14

Jeg mener ikke den fløjte lyd som man stort set hele tiden kan høre og som sige sssjjjjjjjjjjjj.......

men derimod den lyd der kommer når man skifter gear og som hurtigt siger pppsssiiioo...

/Thomas

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 19-09-04 21:19

Jamen!
En sugemotor leverer kun lidt tryk på udstødningssiden og det kun når der er mange omdrejninger på motoren!
Det vil (hvis muligt) få blowoff ventilen til at åbne under eksempelvis acceleration og ikke når gassen slippes!!
På turbomotoren er det overskydende tryk, der udledes inden det når og kan skade motoren!!!

Gert

Kommentar
Fra : th01

Dato : 19-09-04 21:26

Det er også derfor jeg ikke forstår at jeg har hørt at der er blevet lavet en form for bov, som får en bil uden turbo til at sige den fede lyd under gearskifte...

Nogen der har nogen idéer til hvad det evt. kan være folk snakker om?

/Thomas

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 100 point
Dato : 19-09-04 21:32

Er det ikke t-hansen, der har en fløjte, til at putte i udstødningsrøret, for at give en "fløjtende" lyd!!
Tænk på, at alle der kender til en turbobils "hvæsen og fløjten" sagtens kan høre, om det er den ægte vare!!
Hvorfor blive til grin?!!
Jeg spørger bare

Gert

Kommentar
Fra : th01

Dato : 19-09-04 21:43

Jeg er helt ening med dig Gert, men dette skulle altså være noget nyt og man skulle ikke kunne hører forskel sååh men ok

/Thomas

Godkendelse af svar
Fra : th01

Dato : 19-09-04 21:44

Tak for svaret g_h.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 19-09-04 21:46

Selv tak!

Kommentar
Fra : JohanRonlev

Dato : 20-09-04 15:53

th01 - ku det tænkes at du har denne i tankerne ? www.sunamiturbo.com ik en fløjte men en slags højttaler...