/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Stivelse i nye viskestykker
Fra : tsolak
Vist : 355 gange
50 point
Dato : 19-09-04 13:42

Vi har købt nogle flotte, dyre viskestykker af hør i Frankrig i sommer. De var stivede fra fabrikken, hvilket selvfølgelig betyder at de i første omgang ikke tørrer så godt. Vi fik at vide at de skulle ligge i saltvand et døgn før vi vaskede dem og tog dem i brug - det ville trække stivelsen ud. Men det har ikke været så effektivt, som vi havde håbet.

Er der nogen der ved, hvad det er man behandler nye tekstiler med (for at få dem til at se lækre og glatte ud), og hvad man kan gøre for at få det ud af stoffet?

mvh. Thomas

Kommentar
Fra : rado

Dato : 19-09-04 13:46

Hej
De skal bare vaskes uden brug af skyllemiddel.
MVH Rado

Kommentar
Fra : lene7500anders

Dato : 13-03-05 10:18

Hej Thomas,

Du skal vaske dem så varmt som overhovedet muligt. Kan de tåle 60 grader er det fint. Hvis ikke suge-evnen bliver bedre, kyl dem i tørre-tumbler (de må nok ikke tumbles ifølge vaskeanvisning) men gi´ dem halv varme. Rado siger uden brug af skyllemiddel, det er rigtigt, det bruger du ikke til hverken viskestykker, håndklæder, mv..

Mvh.
Anders