/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Lars Christian Johansen
Fra : agerlund
Vist : 986 gange
100 point
Dato : 19-09-04 10:53

Lars Christian Johansen født 1811 Jetsmark, gift med Birthe Cathrine Sørensdatter fra Grenå.
Han er skolelærer i Karup viborg amt fra ca. 1835 hvor han får børn. I 1840 og 1845 er han i Hjortdal skole.
Det sidste jeg har fundet om ham er en søn død i 1848 i hjortdal, så forsvinder han fra sognet. ikke nævnt i afgangslisten.
Er der nogen der kender noget til ham. Og ved hvor han flytter hen.

Agerlund

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 19-09-04 15:22

Hej Agerlund

Har du kigget hos:
http://www.ole-munk.dk/

Har har en del fra området. Måske også denne, hvem ved

Lis B. Jensen

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 19-09-04 16:29

tak for tippet, men det gav ikke noget

Agerlund

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 19-09-04 16:37

Har du prøvet via Dis-danmarks opslag i kilder?
Keld Jensen på http://users.cybercity.dk/~bbb31124/
Bangsbo museum: http://www.bangsbo-museum.dk

Der kan måske også være noget at hente??

Lis

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-09-04 17:59

Folketælling fra DDA. år 1840 & 1850 , du kan tjekkke on-line folketællinger og kirkebøger fra Thisted 1860 osv.
Senta
Samtlige personer i husstanden
thisted, Vester Han, Hjortdal, Slettestrand, , Skolen, 63, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Lars Chr. Johannsen, 29, Gift, , Skolelærer og Kirkesanger,
Birthe Cathrine Sørensdatter, 31, Gift, , hans Kone,
Lauritz Frederich Severin Johannsen, 5, Ugift, , hans Børn,
Annine Marie Johannsen, 3, Ugift, , hans Børn,
Mogens Brix Kjeldgaard Johannsen, 2, Ugift, , hans Børn,
Mariane Larsdatter, 30, Ugift, , hans Pige,

Samtlige personer i husstanden
thisted, Vester Han, Hjortdal, Svenstrup, , Skolen, 69, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Lars Chr. Johannsen, 39, Gift, , Skolelærer og Kirkesanger, Jetsmark Sogn Hjørring Amt
Birthe Cathrine Sørensdatter, 41, Gift, , hans Kone, Grenaa Gammel Sogn
Anine Marie Johannsen, 13, Ugift, , deres Børn, Karup Sogn Viborg Amt
Mogens Brix Kjeldgaard Johannsen, 12, Ugift, , deres Børn, Her i Sognet
Carl Johann Andreas Johannsen, 9, Ugift, , deres Børn, Her i Sognet
Caroline Christine Amalie Johannsen, 8, Ugift, , deres Børn, Her i Sognet
Jacob Julius Johannsen, 6, Ugift, , deres Børn, Her i Sognet
Laura Frederikke Severine Johannsen, 2, Ugift, , deres Børn, Her i Sognet
Maren Mortensdatter, 27, Ugift, , Tjenestepige, Her i Sognet

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 19-09-04 18:13

tak men i 1855 er han væk fra sognet

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-09-04 18:17

Ja , han findes ikke i folketællingerne 1860 for Thisted har tjekket, jeg mener ikke der forefindes til og afgangslister i dette tidsrum fra Thisted.
Derudover har du tjekket FS. ???
Senta

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 19-09-04 18:21

ja og afgangsliste fra Hjortdal, blev efterset på arkivet igår

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 100 point
Dato : 19-09-04 18:30

fra 1860 det er hvis din
senta
Samtlige personer i husstanden

randers, Øster Lisbjerg, Mørke, Ugelbølle Bye, , , 181, FT-1860
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Lars Christian Johannsen, 49, gift, Skolelærer, Huusfader, , Jetsmark Sogn, Hjørring Amt
Birthe Cathrine Sørensen, 52, gift, hans Kone, , Grenaae
Carl Johann A. Johannsen, 19, ugift, [deres søn], Muursvend, , Hjortdals Skole, Thisted Amt
Carol. Chr. Amalie Johannsen, 18, ugift, [deres datter], , [Hjortdals Skole, Thisted Amt]
Jacob Julius Johannsen, 16, ugift, [deres søn], , [Hjortdals Skole, Thisted Amt]
Laura Fr. Sev. Johannsen, 12, ugift, [deres datter], , [Hjortdals Skole, Thisted Amt]

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 19-09-04 19:46

Tusind tak, det var den rette.

Godkendelse af svar
Fra : agerlund

Dato : 19-09-04 19:47

Tak for svaret senta.