/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Skal vi ikke lige.....
Fra : hansen9
Vist : 313 gange
200 point
Dato : 18-09-04 22:52

Jeg er forholdsvis ny på kandu.dk. Men når man følger en debat som http://www.kandu.dk/dk/spg/49586 bliver jeg sgu' lidt ked af det. Jeg har selv prøvet at stille spørgsmål på kandu.dk og fået alle resultaterne fra google.com. Det havde jeg selvfølgelig prøvet, nye spørgere på kandu.dk kan måske ikke formulere spørgsmålet korrekt og får dermed et godt svar. Jeg har selv fået godkendt flere svar fra google.com.
Jeg synes vi skal behandle kandu.dk ordentligt. Der er mange gode svar at hente, som folk ved af ren erfaring. Og de er altså værd at få med sig. Om det så er BjarneD eller 50 andre jeg kunne nævne, så kommer der masser af gode svar. Hver gang jeg har prøvet at stille et spørgsmål, har jeg fået svar inden for 30 minutter. Og så har jeg været i krise om hvem der skulle have point. Og i virkeligheden er det vel ikke så vigtigt, formålet med siden er vel at vi kan hjælpe hinanden.

Jeg synes der er virkelig mange kloge mennesker mennesker på kandu.dk. Om de ikke har andet at lave ved jeg ikke, men her er jo meget at lære. Jeg havde sat dette indlæg til 25 point, nu hæver jeg det til hundrede. Og så håber jeg, at dem der er enige med mig, også foreslår hvem der skal have de ledige point.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 18-09-04 22:56

Godt indlæg Kunne ikke være mere enig!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-09-04 22:58

->hansen9
Dit indlæg har min respekt og sympati.
Helt enig.
Mvh dabj

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 18-09-04 22:58

Tak tedd, du er virkelig en af dem jeg kan lide at høre det fra. Du er meget flittig med gode svar her på kandu.dk

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 18-09-04 22:59

ja, det var jo mig der startede den debat du linker til. giv dem til en stakkels sjæl uden point! der skal nok komme en herind.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 18-09-04 23:02

xyzzygy> det er vel ikke dig der ikke har point? Men ellers er jeg enig. Jeg er kun ude på at køre din debat videre. Den gled jo ud af listen. Lad for min skyld bare de 100 point gå til en der mangler dem. Jeg forhøjer også gerne til 200 point, jeg synes bare ikke din debat skulle slutte der!

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 18-09-04 23:06

Hvad går det her rygklapperi ud på??!

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 18-09-04 23:06

Hvad går det her rygklapperi ud på??!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-09-04 23:07

Jeg forstår til fulde hvad du mener. Meningen med kandu.dk er at hjælpe og dele ud af en fælles viden-base. Den tråd du har oplevet i aften, var sådant set også en god tråd indtil en vis person meldte sig med nogle modbydelige kommentarer. Nu er det jo sådan at et plenum som kandu ER åben for alle. Derfor er det også svært at sikre sig imod sådanne psykotiske eksistenser. Så KAN megen tid, der kunne være brugt bedre, nemt føles som spildt. (det føler jeg også ofte selv). MEN alle der har været involveret i tråden(spørgsmålet) har altså lært noget som de ta'r med sig ind i fremtiden. Vi håber selvfølgeligt ikke at den slags debatter bliver Hverdagsmad. Men når man deltager i en gratis debatside, fyldt med dygtige mennesker der gerne vil hjælpe, så kan man heller ikke forvente at alle deltagere i alle debatter, er lige professionelle.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-04 23:07

Fin indstilling hansen9, skidt med de point.
Brug Kandu til det rette formål og ignorer alt den smålige pointsnak.
Kandu er et glimrende forum på trods af serverproblemer og manglende information fra administrationen.
Da jeg var helt ny var der en ældre bruger der forklarede mig lidt om pointfusk og den slags og han gjorde det klart for mig, at man bare skulle ignorere det fordi selv om man fik kaldt nogen til orden så ville der snart dukke nye op og de der kun deltager for point holder hurtigt op igen. Fyren havde ret. Jeg kan ikke selv helt ignorere når nogen bliver for smarte, men jeg bliver bedre og bedre til det og så kan man bruge sin tid på at hjælpe og lære.
Bortset fra det kan en smalltalk være hyggelig og der er mange dejlige mennesker på Kandu så hvis vi bare ignorerer det fnidder fnadder er det jo alle tiders.
hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-04 23:08

Aner det ikke upyours, men det er da en forfriskning i forhold til tilsvining

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-09-04 23:10

Jamen jeg er da heller ikke uenig med dig.
Mener heller ikke pointene er det vigtigste, men der er desværre altid nogen der kommer med en masse kommentarer og beskyldninger desangående, som man nogen gange sidder overhørig, og andre gange føler trang til at forsvare sig mod.
Og hvem skal have point? Se det er jo noget den der stiller spørgsmålet har lov til at bestemme.
Jeg personligt har den regel, at den der først giver det rigtige svar, er den der skal have point.
mvh dova

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 18-09-04 23:16

Der er ikke noget rygklapperi i mit indlæg. Jeg graver lidt videre i http://www.kandu.dk/dk/spg/49586 som handler om pointrytteri. Lige det vil jeg ikke forholde mig til, selv om nogen bruger det. Jeg vil forholde mig til BjarneD, Molokyle, Tedd og mange andre, som altid er klar med et svar og et godt link når man lige står med et problem.
Det synes jeg er vigtigt, og så op i r.... med de skide point, man vinder nok ikke alligevel - og hvad så!
Det vigtige er at vi kan hjælpe hinanden. Jeg er også meget på kandu.dk - ikke for at tjene point men for at hjælpe.
Jeg er ikke rygklapper, men forsøger bare at mane til fornuft. Der er mange på kandu.dk jeg har stor respekt for, og enkelte hvor jeg ikke har........

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-09-04 23:18

upyoursmate & tedd -> Læs spørgsmålet! Det er indtil nu besvaret af flere Kandu'er. Tror I så ikke at I kunne finde svaret i Deres kommentarer. Det lønner sig sommetider at holde mund et par minutter til man har fundet ud af hvad spørgsmålet egentligt er.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-04 23:20

Du skulle måske undgå hentydning til personer da der jo, som du også skriver er mange andre der laver et godt stykke arbejde. Du ved ingen nævnt, ingen glemt

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 18-09-04 23:24

Prøv nu lige at se indlæggene i denne kommentar nært igennem! Jeg fulgte xyzzygy op med et positivt indlæg, og find lige et indlæg i denne tråd der er negativt???
Prøv så lige at se hvor indlæggene kommer fra - ja, dem hvor indlæg normalt kommer fra.
Så har jeg vel ret, denne side handler om erfaringsudveksling og intet andet. Op i r.... med point og alt det skidt, næh hjælpe hinanden. Det handler det om.
Og kommer man med et nagativt indlæg får man et negativt svar (den var ikke til dig xyzzygy) og omvendt.
Lad os komme videre i en positiv ånd, vi har meget at give hinanden.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 18-09-04 23:27

BjarneD> Du har ret, man bør ikke nævne personer. Men I er altså nogle få der går igen på kandu.dk
Det mener jeg godt jeg kan kommentere uden at jokke i spinaten......

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-04 23:30

Du jokker ikke i nogen spinat, hansen9, men der er flere jeg gerne ville fremhæve hvilket jeg alligevel lader være med da man sån emt kunne glemme nogen der også burde være nævnt og det er jo synd.
Dine og andres tilkendegivelser er en milion gange mere værd end point

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-04 23:32

Den der med at holde mund er jeg helt med på Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-09-04 23:35

Selvfølgeligt Hansen9. Jeg synes blot at hvis 2 personer IKKE har forstået hvad spørsmålet drejer sig om, så bør 2 personer nøjes med at læse, og undlade at kommentere. Jo mere 2 personer læser (og dermed lærer), jo mere egnede bliver de til at deltage i kommentering at dit spørgsmål. Du har vel ikke stillet det for at modtage kommentarer som "Forstår ikke hvad du mener???". Hvis kandu'er ikke forstår et spørgsmål, bør de læne sig tilbage og blive klogere!

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 18-09-04 23:35

Ok, BjarneD. Jeg brugte dit navn, og ja jeg burde nok have brugt mange andre. Jeg er bare SÅ glad for vi fik debatten. Tedd får mine point, han kom først. Men din sidste kommentar er så meget guld, at jeg også lægger 200 point ud til dig, og så håber jeg virkelig du henter dem. Du har måske ikke noget at bruge dem til, men dine ord fortjener dem.
Til jer andre - jeg er glad for snakken. En hel tråd i en positiv ånd, det er da vist ikke hverdag

Godkendelse af svar
Fra : hansen9

Dato : 18-09-04 23:37

Tak for svaret tedd. Gid din ånd vil give genhør på kandu.dk
Samme ønske til de øvride i denne tråd. Sjældent har jeg da oplevet så positiv en tråd!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-04 23:38

hansen9, jeg henter ikke nogen point, men syntes du skulle følge xyzzygy's forslag og give pointene til en der meget gerne vil have dem.
Jeg ønsker jer alle en god nat og på gensyn her på Kandu.
Bjarne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-09-04 23:39

tedd -> Tak for det. Men det er jo så pokkers simpelt. Læs lige også min sidste fra 23:45

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-04 23:41

Det var så lidt hansen9. Tak for rosen

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 18-09-04 23:47

OK, BjarneD vil ikke have de point, og egentlig synes jeg ikke xyzzygy skal have dem. Det var jo ham der startede debatten. Jeg kan forstå på BjarneD at han donerer pointene til en der mangler dem. Den første deltager fra tråden der ønsker at få point'ne, vil så modtage dem doneret af BjarneD. Jeg har udlovet de 200 point, så en skal have dem.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-09-04 23:53

Hej Hansen9

Du er ikke ene om at nyde de positive tråde men de dukker da heldigvis op ind imellem
Tedd´s ånd giver genhør på Kandu, så godt set

Jeg håber du vil bevare dit positive sind her på Kandu og være med til fortsat at "skabe" positive tråde..

// Toupie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-04 23:55

Toupie dog! Nu rødmer jeg!

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 18-09-04 23:59

Tedd> Hvod'n tror du jeg har det???? Hvorfor tror du lige jeg har sendt Bjarnes point videre til Toupie?? Skaffer du lige nogle flere i den ånd???

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-09-04 00:02

Hansen9

Ingen point til mig ellers tak

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-09-04 00:04

Forøvrigt så var jeg her før Tedd, så det må være mig der har "skaffet" Tedd

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 19-09-04 00:05

Det ender sgu' da med at jeg brænder inde med de 200 point
Toupie, vis din positive ånd og tag dem

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-09-04 00:06

Det anden spørgsmål hed pointludere! Tror jeg takker nej til at blive pointpusher, selv om jeg kender mange der fortjener points her inde Du kan prøve Arne dog, han synes at være den eneste der reelt har forstået spørgsmålet

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-09-04 00:07

Hansen9

Du kan nu vælge at lukke dit "til Toupie" spørgsmål eller give dine point til en anden, for jeg hopper ikke derind

Tanken er ellers sød, men jeg har tilkendegivet min mening herinde, ikke fordi jeg vil have point for det men fordi jeg mener det .....og der er mange andre positive kanduer herinde der ikke har fundet frem til denne tråd

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 19-09-04 00:10

Hæhæ, Tedd. Du kan dog ikke takke nej, dit svar er jo godkendt. Jeg er bare brændt inde med 200 point. Ikke noget problem, men når man har satset dem skal man jo også betale. Æhh, mangler bare en modtager....

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-09-04 00:12

Du kan stadig nå at slette spørgsmålet, så du ikke brænder inde med dem

Forøvrigt må jeg også hellere skrive at jeg ikke altid har min positive ånd med mig jeg kan godt være en bitch, så at give mig point for en god ånd vil være ret åndet

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 19-09-04 00:16

Toupie> Fint, og jeg har ikke mine ledige point for at samle på dem. Jeg syntes denne debat var en masse point værd, den gav en masse indlæg, men ingen vil have point. Betyder det, at de folk der skriver negative indlæg i kandu.dk er i mindretal? Betyder det at vi i virkeligheden bare vil give hinanden gode råd??????
I så fald må I få alle mine point, for det var i den ånd jeg kom. Men så er der vel slet ikke nogen der gider eje dem
Toupie, jeg skriver et spørgsmål du ikke kan undgå at svare på
TAK også til dig. Nej, det handler ikke om point, men om ånd!
Derfor kunne du da godt hente dem, når jeg nu synes at du har fortjent dem.......

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-09-04 00:17

Hej Toupie
En bitch skal man kunne være en gang imellem, ellers bliver man bare "kulet ned" af dem der er det hele tiden
Så det skal du ikke have skrupler over.

mvh dova

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-09-04 00:22

Hansen9

Ja, jeg tror nok at dem der skriver negative indlæg er i mindretal men de fylder bare så meget, at det virker som om de er mange
Der er rigtig mange søde, positive og flinke folk på Kandu, der kun er her for at hjælpe, lære og hygge ........men som Dova så rigtigt skriver så er det nødvendigt at være en bitch indimellem

Mht. til dine point, så vil jeg hellere have din hjælp en anden dag fremfor dine point i dag

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 19-09-04 00:31

Toupie> DET ER ET LØFTE.........

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-09-04 00:32

Tak

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 19-09-04 00:33

Toupie> du blandede dig ikke i debatten, men sluttede hvor jeg startede....... er det egnelig færd???? Yep, det er

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-09-04 00:37

Hansen9

Jeg så først tråden lige inden du lukkede men ville nok alligevel ikke have blandet mig før

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 19-09-04 00:39

De 200 point ligger stadig i banken, hvis en fra tråden har lyst til dem. Og man skal bestemt ikke være forlegen, de er udlovet - de ligger der - og de går til den første der melder sig!
TAK!!! Debatten har været det værd

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-09-04 00:39

hansen -> jeg kan ærligt talt ikke forstå hvorfor du har så svært ved at finde en modtager til dine point? Du skal jo blot vide hvad du har spurgt om, og så finde den kommentar, der bedst har besvaret eller kommenteret dit spørgsmål! DU vil gi pointene til tedd, for et hurtigt svar, men det eneste der er i tedd's svar er et " ja jeg er enig med dig". Senere i tråden siger tedd "giv pointene til Arne, han synes at være den eneste der reelt har forstået spørgsmålet". Nu har du jo givet dem til tedd. Og det er da også helt OK. Men du skriver selv at du er ny herinde, og så må det vel være OK at bede dig om: Vid hvad du har spurgt om. Og beløn den kommentar der bedst besvarer dit spørgsmål. Nu vil tedd ikke ha' dem, så nu prøver du at kaste dem i hovedet på toupie, der squ heller ikke vil ha' dem. Nu KUNNE denne kommentar tolkes som om JEG gerne vil ha' dem. Det ville jeg også gerne tidligere, men SQU ikke nu. Go' søndag alle.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-09-04 00:44

Der behøver ikke være et konkret spørgsmål når det er et smalltalk spørgsmål og hvis Hansen9 er i humør til at uddele point bare for at uddele dem......ja, så er det også ok.....det er jo set før her på kandu - alle kan vel komme i "gave" humør fra tid til anden

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-09-04 00:45

Toupie -> Jeg troede at du var ekspert nok til at vide at man da ikke kan slette et spørgsmål og spare lovede point, nå dette først er blevet kommenteret!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-09-04 00:47

Arne.Jakobsen, det er jeg skam også men der var ingen kommentarer på det oprettede spørgsmål til mig, så derfor kunne Hansen9 sagtens slette det igen Dette spørgsmål derimod er blevet besvaret af Tedd og kan selvfølgelig ikke slettes

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 19-09-04 00:48

Hej Arne
Det misforstår du helt. Jeg synes alt er foregået i en positiv ånd, og giver point til Tedd der kommer først. Jeg udlover faktisk endnu 200 point, og der synes jeg du er lidt urimelig. Jeg prøver at give dem til Bjarne som også roser den positive ånd, han vil så ikke have dem. Men netop fordi jeg synes Tedd skal have dem for at være først, udlover jeg fluks 200 mere, og spørger hvem der vil have dem. Og så bliver du sur, det synes jeg da ikke er rimeligt. Jeg synes da det er rimeligt at jeg sætter 200 mere ud, det er 400 på en smalltalk. Og man har travlt med at for tælle man ikke vil have dem.
Du ved jo godt at jeg kun kan acceptere et svar, jeg skal stille et nyt spørgsmål til de resterende 200 point. Er du interesseret skal du da melde dig, du har bestemt fortjent dem ligeså meget som alle andre. Jeg synes bestemt ikke der er noget at blive sur over.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-09-04 00:56

I øvrigt HAR du ikke noget problem Hansen. Dine point ligger ikke i banken, dem har tedd allerede fået, om han ville eller ej. Jeg ville gerne kunne sige velkommen til kandu til dig, men det viser sig at jeg er blevet kandu'er ca. 3 uger efter dig. Hvis du læser min kommentar (den første), vil du imidlertid ikke være i tvivl om, at vi er ret enige. At jeg så af og til kan være lidt skarp? Ja! Men det er altså af og til nødvendigt! På trods og med glæde: Velkommen til endnu en positiv ånd!

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 19-09-04 00:56

Jeg er ikke i gavehumør, prøver bare at være retfærdig. Og hvis man synes debatten er mere værd end point, hvad Toupie og BjarneD synes, så er det færd med mig. Men så er det jo også Tedd der lukker som den første der reagerer. Men jeg synes generelt alle indlæg er gode, og kaster altså gerne 200 point mere ud. Men jeg kan godt se, at pludselig bliver debatten lidt mere ladet. Nu skriver man nok ikke "Dem vil jeg da godt have".
Der skulle jeg have været lidt mere smart. Men egentlig er det jo ofte på kandu at spørgeren gerne vil dele point'ne, det var måske et forslag.
Indrømmet, jeg har nok kvajet mig der. Men jeg er glad for debatten. Og jeg kunne alså kun godkende et svar

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 19-09-04 01:00

Arne> Fedt nok, vi skal jo bare have alt på det rene. Så skal vi nok få det hyggeligt her på kandu.dk......... det var vist egentlig lige det historien handlede om....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-09-04 01:04

Mange af denne slags spørgsmål åbnes med kun et enkelt eller f.eks. 10 point. Hvis det er tilstrækkeligt interessant og godt formuleret vil det altid tiltrække mange fornuftige og gode svar. Så tildeler du de f.eks. 10 point til en af de 5 personer du synes har fortjent point. Dernæst opretter du nogle flere spørgsmål i samme kategori der hedder
"Point til Svend", "Point til dova" o.s.v., så ved andre at dem skal de ikke bruge tid på at læse, de er simpelthen et udtryk for en fair Point-uddeling. Sådan kan det gøres. M.v.h. AJ

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-09-04 01:08

Hansen9, du har ikke kvajet dig

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-09-04 01:09

Mener du ikke DU har IKKE kvajet dig Toupie?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-09-04 01:12

Tedd søde....jeg har HELLER ikke kvajet mig i dag altså

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-09-04 01:15

Jeg ka' se at du har slettet spørgsmålet med de ekstra 200 point. Det er fint. Hvis tedd synes at en anden skal ha hans point, kan han jo blot sende dem videre. Men slut med point-snak. De giver squ alligevel ikke hverken kød eller grøntsager på bordet til mig og min Kæleko.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-09-04 01:18

Der er jeg så meget uenig med arne. altså det med point til.....o.s.v.
Den væsentligst grund til det er, at der så i databasen kommer til at stå bunkevis af intetsigende spørgsmål til at fylde op.
Og selv om spørgeren selvfølgelig gør det i en god mening, afstedkommer det altid en hulens masse ævl om pointjagt. Det er efterhånden sådan herinde, at det ikke er velset at man henter sådanne point, i hvert fald dem der ofte er beskyldt for kun at gå op i de f........ point.
Det kan man så selvfølgelig skide højt og flot på, men folk bliver også trætte af, at i en hvilken som helst tråd de deltager i, skal der nok dukke en eller anden fladpande op med en besk bemærkning.
Det er heller ikke helt i trit med kandu´s regler der siger, at man går ind og accepterer det svar der passer bedst.
mvh dova