/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"siden kan ikke vises" efter instal. af ~
Fra : jeanette18
Vist : 394 gange
50 point
Dato : 18-09-04 18:42

Tja, jeg kunne ikke dy mig, jeg prøvede at installerede pakken (tog selvfølgelig et ghost image inden), og det har også kørt uden problemer, indtil nu hvor jeg ikke kan få adgang til internettet (får vist fejlen: SIDEN KAN IKKE VISES)(gælder min 2. computer). lan-status viser at jeg modtager og leverer pakker, men slet ikke med 2m/bit som jeg plejer.
Har rydder op med supreme pro, har defragmenteret, har frakoblet windows firewall men tja... hvor skal jeg lige søge efter fejlen?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-09-04 18:59

Her er lidt om SP2 også hvordan du fjerner den:

http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/SP2_om_sp2.asp

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 18-09-04 19:34

Jo tak for det, men det var ikke disse oplysninger jeg søgte, dem kender jeg udmærket, men spørgsmålet gik på hvor jeg skal søge efter fejlen som kan løse problemet med at SIDEN IKKE KAN VISES.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-09-04 20:58

Aner det ikke... Det er vel en af de tallige fejl der endnu ikke er rettet i SP2 og derfor Microsoft har lavet en Anit-opdatering, så man ikke kan hente den version der florerer nu, før denne spæring ophæves automatisk.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 18-09-04 22:12

Her lige til orientering.
http://www.eksperten.dk/spm/541142

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-04 22:28

Har osse lige hentet sp2 via windows update! Ingen problemer endnu! Har du checket om der er problemer hos din udbyder! Er det alle sider du får den meddelse på?

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 18-09-04 22:34

Har du gået ind under(i IE)funktioner>internet indstillinger>sikkerhed og sat alle Zoner til
standartniveau,og prøv> beskyttelse af personlige oplysninger>blokering af pop-up-vinduer,slå fra eller rediger indstillinger,du kan også prøve>kontrolpanel>netværksforbindelser>højre klik på din Lan forbindelse>reparer,hvad er din nøjaktie netværks opsætning?vis du f.eks.
har router og denne er din Dhcp server(dynamisk ip)skal internetprotokol(tcp/ip)egenskaber
stå til automatisk(alle),nå nu vil jeg gå i byen.
Manse9933der overhoved ikke har problemer med sp2

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-09-04 22:41

har du en anden firewall,slå den til,win firewall kan have skabe et problem på grund af manglene firewall, prøv at gå ind under tjenester find>Windows Firewall/Deling af Internetforbindelse,dobbelt klik på samme>stop>deaktiver>anvend>genstart pc'en

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-09-04 22:42

skabt

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-09-04 00:18

Tak for jeres gode forslag. Alt er blevet gennemgået og jeg valgte at afinstallere SP2 igen. Fejlen opstod på 2 af husets 3 computere. "hovedcomputeren" kører bare derud af med det hele samt i alt 3 firewalls (inkl. microsofts). De andre 2 havde åbenbart ingen chancer. Ja vi benytter trådløs, normalt helt uden problemer.
Uden SP2 fungerer alle 3 maskiner som de var nyfødt.

Kommentar
Fra : mir_lol

Dato : 19-09-04 10:29

jeanette - har du lagt mærke til der er indbygget pop-up stopper - den kan forårsage lige netop hvad du beskriver - *G*

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 19-09-04 10:35

Den endelig løsning har jeg nu fundet: afinstallering af northern firewall og installering af linket klokken 22.12.
Ingen problemer med northern virusscanner men alså firewallen kan ikke sammen med windows egen.
Manse du får points for dine indlæg.
God søndag til jer alle:)