/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Adgangskode
Fra : betonjens1
Vist : 474 gange
100 point
Dato : 18-09-04 15:24

Jeg har fået Deaktiveret min konto Kontagt din systemadministrator, står der det er også mig, så jeg kan ikke få dyret igang .

Kan nogle hjælpe?

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 18-09-04 15:28

Jeg glemte at skrive at det er XP home

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 18-09-04 15:39

hmm, det lyder kompliceret. der er nok ingen gæstekonto, mem den kan kok heller ikke bruges alligvel. måske kan du strare op i fejlsikret tilstand og ordne det, ellers må du lave backup af vigtige ting og formatere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-04 15:45

Du kan gå ind som administrator via fejlsikker tilstand. Lyder bare underligt at din konto er deaktiveret, hvis du er den eneste med administrator status!

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 18-09-04 15:48

Selv om jeg starter i fejlsikker tilstan beder den om en kode

Kommentar
Fra : technet

Dato : 18-09-04 15:50

inden du formatere kan du lige prøve dette for du kan resete den til blank

se her
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html
men du skal læse det meget nøje igennem og være 100% sikker på at du har forstået det

under punkt 4. PASSWORD RESET
* = blank the password (This may work better than setting a new password!)
Enter nothing to leave it unchanged
Please enter new password: *

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 18-09-04 15:58

desvære kan jeg kun dansk så det får jeg ikke noget ud af

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-09-04 15:58

Det ligger i en af disse 3 muligheder:

Du har ingen licens til Xp, eller du har glemt at aktivere den, eller
du har fået virus, der er virus der netop ødelægge xp i den retning, eller
du har foretaget så store ændringen (konfigurationer) på din pc, at xp tror det er en nu pc.

Eneste måde er at starte helt forfra.
Du kan dog sætte harddisken som slave til an anden der køre xp, for at gemme dine egne programmer.

ellebye

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 18-09-04 16:06

Jeg har licens og den er også aktiveret.
jeg tror mere på den tredje mulighed,jeg har en anden pc.der også køre xp,hvordan gør jeg?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-09-04 19:19

Du tager din hardisk ud, sætte jumberne som slave, og tilslutter den den anden pc master + slave og tænde computeren.
Så burde du kunne se hvad der ligger på den disk der ikke vil starte op, og kopierer alt det du vil gemme over til den anden disk.

Samtidig kan du formatere disken på den anden pc.
Så sætter du igen jumberne til master og sætter den over i den anden pc, sætter bios til at starte op på cdrom-men og lægger xp ind igen.

Hvis du har netværk mellem de to computere kan du så hente dine filer igen, ellers blot det samme at tage den ud sætte den som slave til den anden og kopiere dine filer tilbage.

Der er også den mulighed at du kan kontakte microsoft i danmark og fortælle hvad du har gjort, og du kan få et password for at komme over hurdlen du har nu.
Du får så et password fra microsoft du skal taste ind når den beder om det.

Uanset hvilken måde du gør det på, kan du så igen få pc-eren til at virke igen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : technet

Dato : 18-09-04 19:39

okey betonjens1 og hvis du ikke vil til at formatere din harddisk som ellebye er inde på
så gør dette
hvis du henter denne zip fil fra før omtalte side
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bd040818.zip

og du pakker den ud og har en tom diskette klar så er der en bat fil som laver en special bootdisk (startdisk)
og når det så er lavet så starter du din computer op med denne diskette

der kommer nogle valg
nu vælger du 1 for at password reset tryk enter
og nu vlger du 1 edit user and password tryk enter
nu vælger du hvilken kont du vil ændre , jeg forslår administrator
nu får du mulighed for at lave ny password eller resette den til blank , og det er blank den skal sættes til
og det gør du ved at vælge *
og nu kommer der et spg og der vælger du Y
nu skal du slutte og det gør du ved at trykke !
og så trykker du på q
nu får du mulighed for at fortryde reset og her trykker du N

tag disketten ud og genstart din maskine som normalt

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-09-04 21:22

technet, det kommer altså an på, under hvilke omstændigheder den beder om et password.
Hvis grunden er, at der er foretaget så store ændringer på computeren, at xp ikke vil kendes ved den, så er det microsoft man skal have fat i ved at få en speciel adgangskode for at åbne xp igen.

Men til betonjens1, prøv, der kan maximalt ske det at der ikke sker noget, eller den melder fejl i password.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-04 22:12

Normalt kan man altså ikke bare slette en administrator konto hvis det er den eneste! Så det tyder måske mere på virus som det er sagt!

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-09-04 00:11

ellebye > er det aktiverings koden du taler om ?

men som jeg forstå hans spg er at det er når han starter sin pc så skal han logge på og jeg tror det er den han taler om , men hvem hved

betonjens1>> på din cd står der en kode og hvad er de 4 første tegn ???

men der kan jo være at der er gået ged i hans SAM fil

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 100 point
Dato : 19-09-04 10:11

technet> ja, det er den jeg mener. Hvis man har foretaget større ændringer på sin computer, tror XP at det er en ny computer, og vil derfor "låses" fast, hvor eneste løsning er at få en kode fra microsoft.
Jeg kan ikke sige det er det, men det lyder som om det kunne være tilfældet.

Godkendelse af svar
Fra : betonjens1

Dato : 19-09-04 12:22

Tak for svaret ellebye.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-09-04 12:48

ellebye >> se det kunne han jo bare have sagt fra begyndelsen for det er jo en helt anden sag
men okey da nu er sagen jo løst

men ellers se her
http://www.snapfiles.com/get/rockxp.html