/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilken grill er bedst?
Fra : ure
Vist : 2690 gange
100 point
Dato : 13-07-02 13:35

Jeg ønsker at anskaffe en grill, men er tvivl om hvilken type det skal være.
Kul,gas eller kuglegrill?
Venlig hilsen
Svend Nielsen
Grenaa

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 13-07-02 14:38

Vil absolut anbefale en kulgrill, med støbejernsrist. Her opnåes efter min menning det bedste resultat. Og det er da hyggeligt at sidde ved grillen, når ellers vejret tillader det..........

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 13-07-02 14:40

hejsa ure

tjaa, nu ved jeg jo ikke hvad du er mest, eller hvad den må koste, men jeg har lige købt, en BBQ kuglegrill, med side borde og krydderiholder på, og den er rigtig god, den minder meget om en weber, er vel nærmest en kopi. men den er god, og man kan lave alt muligt i den, både stege og bage. Men det er vel et spørgsmål om temperament.

god appetit

mvh. Melander

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 13-07-02 14:41

Hej Svend,

hvis du gerne vil ha' den rigtige grillsmag... vil jeg foreslå dig en Grill der bruger Kul...
Men en Gas-grill ka' nu også være effektiv... Men jeg synes bare ikke det for den rigtige grillsmag når det bliver grillet på en gas-grill...

men hvilken der er bedst er svært at sige... jeg vil tro det er en "Smagssag" hvad man foretrækker at grille med... Begge dele har sine fordele og ulemper, samt charme...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 110 point
Dato : 13-07-02 14:53

Hej

En gas grill er helt sikkert det bedste da, sikkerheden er i top. Samtidig med at den laver et rigtig godt resultat... Sprødt, saftigt etc...

Held og lykke

Kommentar
Fra : kakn

Dato : 13-07-02 15:28

Hej Svend
Min svoger har lige fået en Weber kuglegrill i fødselsdagsgave og han er meget glad for den. Den bliver brugt til at lave mange forskellige ting i, sågar pizza, dog på en pizzasten. Han truer med at lave julegåsen i den, når den tid kommer. Vi glæder os alle over at han blev så glad for den, og smiler lidt i det skjulte, over at han er så begejstret!
Du må en tur rundt nabolaget og snakke grill, det kan være det giver grobund for nye venbskaber, når de forskellige grillformer tilbydes demonstreret.
MVH og Held og lykke.

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 13-07-02 16:08

Du spørger, om din nye grill skal være kul, gas eller kugle.

Du skal bestemt anskaffe dig en kull-grill med støbejernsrist. Maden smager nu bedst fra en sådan grill. Røgen giver den et ekstra pift.

Men en ting, som bestemt ikke er uvæsentligt er, at både kul og gas har det med at slippe op, præcis på det mest ubelejliget tidspunkt. - Så derfor vil jeg henlede din opmærksomhed på en el-grill. - Strømmen er der jo for det meste af tiden.

En el-grill kan du ovenikøbet bruge indendørs, og det er jo bestemt ikke uden betydning, når vi nu ser på det vejr der har været hidtil.

En el-grill er bestemt også et godt supplement til den traditionelle grill.

Jeg har netop set på www.energinord.dk (under punktet "butikken"), at man her kan man købe en Tefal-el-grill til nedsat pris, og du kan endda handle over nettet her.

Min kone og jeg kan anbefale præcis denne model - Den er utrolig nem at rengøre (teflon belagt rist) og den er termostatstyret. Efter at min kone har brugt den første gang, har den faktisk ikke været af køkkenbordet - den bruges næsten dagligt. Maden herfra er rigtig god og vist nok også meget sund.

Håber at have bidraget til dit rette valg.

Med venlig hilsen
Knud

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 13-07-02 18:31

Hej Svend,
Ja, en el-grill er nok det sidste jeg vil anbefale, især til indendørsbrug da den sprøjter og sprutter og nærmest kræver en hel hovedrengøring efter brug. Desuden er den dyrere i brug end en alm kul grill.
Jeg vil give strarup fuldstændig ret i, at det jo i sidste ende er en smagssag (og et temperement spgsm, da det jo kræver en vis tid at optænde )
Som andre også har nævnt, er en kuglegrill mere "allround" (ja,ja dèn kunne misforståes...) end en alm. åben grill, da mulighederne er langt flere.

En meget varm foretaler for webergrill (el.hvilken som helst anden kuglegrill) er vores gode kapelmester "jan glæsel" tjek hans og kones hjemmeside for flere gode råd på
http://www.bruglaaget.dk

God grillsæsson.
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 13-07-02 18:37

Håber bare du finder ud af, hvilken grill du skal købe............

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 14-07-02 14:15

I en gasgril, er min erfaring at de sten der opvarmes af gassen bliver noget fedtede og derfor skal bruge lidt tid på at lave en vældig os, inden grillen kan bruges. Dette undgåes med kulgrillen, her skal ventetiden så bare bruges på at kullene bliver klar.
I weekenden prøvede jeg sammen med vennerne en billig kuglegrill, hvor man ikke kunne justere selve grillens højde over kullene, hvilket må være et must for "kulgrillere".

Alt ialt blev vi enige om at den bedste grill måtte være en billig 40 kr's kulbordgrill.
Det vigtigste en grill egentlig skal kunne er, at holde kødet væk fra varmen, og det gør 40kr.'s grillen perfekt for ca. fire personer.