/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kattelort i græsplæne og i bede:-( Hvad ~
Fra : Perege
Vist : 12630 gange
100 point
Dato : 18-09-04 13:57

Nogen der har et RIGTIG godt råd hvad man kan gøre for at undgå kattelort i græsplænen og i blomsterbedene uden at man skal ty til "ulovligheder"? Det sidste var kun en joke

Kommentar
Fra : S.Gine

Dato : 18-09-04 14:15

Hej nu ved jeg ikke om det er din egen kat?.
Men du kan købe noget der heder gå væk kat/ GET OFF My Garden , som jeg har brugt og det virker, ved hækken så holder katten sig væk.
VH S.Gine

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-09-04 14:17

Hjortetakolie rundt i skellet af haven. Det holder med garanti kattene væk.
Ellers er der ikke meget at gøre, medmindre du vil sidde på lur med en vandpistol og holde øje med hvornår misser kommer på besøg.
mvh dova

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-09-04 14:52

Jeg fandt disse midler, du kan bruge udendørs. Håber, du kan oversætte den norske.

svovlpulver og naftalin. Det er ikke så miljøvenligt, så jeg putter det i gamle mælkekartoner og laver små huller så duften kan komme ud.

Plant peppermynte eller lavendel, eller drypp peppermynte- eller bergamott olje på en trebit, og legg den i bedet. Kattene liker ikke denne lukten, og holder seg borte.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 18-09-04 16:55

Min kat havde den ide at den skulle tisse mm. i mine potteplanter indensørs. Der fik jeg så det råd at jeg skulle strø noget kaffegrums oven på jorden, for katte kan ikke lide den lugt. Så sagt som gjort, og ganske rigtigt min kat holdte sig væk...
Men det kan godt være at du kommer til og lave en del kaffe, hvis du skal have det over hele din græsplæne samt bede

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-04 16:19

*GGG* ja de kære kæledyr - jeg blev så tosset over naturens indfald i form af en hankat der ikke lige fattede at der ikke var sat indgang forbudt skilt op - og i raseri og hysteri over de slagsmål der kom ud af det - min hunkat fatter jo i kraft af sterilation ikke en dyt *G* - at jeg hældte eddikesyre langs hegnet - og jeg har ikke set den elskovssyge hankat siden
(til gengæld måtte jeg lige forklare den grimme lugt og have en diskussion om miljø med naboen - *G*)
Det er foriøvrigt ikke kaffeduften der skræmmer katte væk - det er fordi de ikke kan lide at få grumset mellem tæerne.

og ps - kattelorte i bedene er faktisk rigtig godt for bedene iflg. vores gartner her i byen

Beklager ikke at have nogen RIGTIG gode råd - tror faktisk ikke der er normer for det når det kommer til stykket

Kommentar
Fra : lunadc

Dato : 24-09-04 11:19

Løvstikke er der en kryderurt som heder, hvis du kan få fat i den, lave et afkog af planten og vande det ud hvor du ikke vil have katten, det virker, det er ganske ufarligt både for dyr og mennesker, men af en eller anden grund kan katte ikke lide lugten.
Bodil

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-04 14:30

dokomentation for min kat i hvertfald - både jeg og en nabo har idag haft med eddikesyre at gøre - og ingen af os har kunnet finde vores katte i umiddelbar nærheden - så edikke er ikke kattevenligt *G*

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-10-04 03:01

Katte kan ikke lide lugten af eddikesyre - men jeg tror heller ikke, miljøet kan lide effkten af det. De planter der er nærmest dør af det.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : rubion

Dato : 19-01-05 13:34

Jeg er nu glad for at min kat foretrækker at skide i haven fremfor i mine sko eller hovedtelefoner......

Kommentar
Fra : pishund

Dato : 01-03-05 00:09

giv den et lavement hver 4. time og hold den over toilettet imens, så slipper du i hvert fald for at den skider haven.