/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
technet
Fra : dk
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 18-09-04 09:44

Du skriver i dit tip
http://www.kandu.dk/dk/tip/9027
at det vil sætte farten op, når man surfer på internettet....især på en win XP computer

men her
http://www.tweakxp.com/tweak1557.aspx
skriver de, det vil sætte farten op på det Lokale netværk, og ikke når man surfer på internettet....

hvem har ret ???

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 110 point
Dato : 18-09-04 10:52

dk >> du kan jo prøve og så se om det virker på din maskine , for du kan jo altid sætte den tilbage igen til dit normale
men nu er windows xp jo en server i sig selv

og som standard er den sat til 14000 i buffer men ved at forhøje den til 65000

hvem der har ret ??
på de maskiner jeg installere virker det ( men de køre jo også på lan og internet)

og jeg kan se at the_expert er meget imod men det er vedkommende jo generalt ( måske hans navn)

nå spøg til side der er kun en vej til at finde ud af om det virker på din maskine nemlig det at prøve og så se om det bliver loadet hurtiger ind f.eks store billeder
du kan f.eks prøve med dette billede http://www.augusta.de/~ramses/images/pics1/windowsxp.jpg
men for at se forskel så skal du huske at slette cookies og filer og ryd oversigt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-09-04 11:27

technet -> Her du et lign. tweak til Win98 ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : technet

Dato : 18-09-04 12:27

molokyle > her er en til win 98
------------------------------------------------------------------------------
REGEDIT5

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\AlwaysUnloadDll]
"default"="1"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Shutdown]
"FastReboot"="0"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Shutdown\ExclusionList]
"DVP"=""
"NAVEX"=""
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Update]
"UpdateMode"=dword:00000000
-------------------------------------------------------------------------

og så ville det være en god ide´at kigge lidt på denne
http://www.cablenut.com/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-09-04 12:44

[hør] Tack så mycket technet

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : dk

Dato : 18-09-04 13:16

okay kan se I begge har ret.
jeg undredede mig bare over du skrev over "wan" og de skriver over "Lan"

Kommentar
Fra : technet

Dato : 18-09-04 13:23

dk> som jeg lige har skrevet til molokyle
så er regdatabasen ikke lige nem at gennemskue,
og denne tweak virker nemlig sålænge at man køre med netkort (nemlig både wan og lan)
og der er mange flere af denne slags små pudsigheder

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-09-04 13:30

jep, det ved jeg...

har selv arbejdet en del med regdatbasen....