/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
pastasalat?
Fra : babee
Vist : 1381 gange
50 point
Dato : 18-09-04 08:44

hejsa jeg vil meget gerne vide hvordan man får pasta blød ligesom den er i mange pastasalater?
håber i forstår hvad jeg mener?
et eksempel er dem fra reataurent bones hvis i kender den
på forhond tak

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-09-04 09:11

Hej babee

Jeg tror, det er fordi de koger den med lidt olie i vandet eller kommer olie på bagefter, når den er kogt, så pastaen ikke hænger sammen.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : babee

Dato : 18-09-04 09:27

ja men tror er ikke nok man skal vide

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-09-04 10:13

Alt pasta bliver da blødt når det bliver kogt længe nok.
Men et par skefulde olie i kogevandet, og så det vigtigste: Hæld det i en si og skyl med koldt vand lige når det er kogt færdigt. Det forhindrer også at det klistrer sammen.
mvh dova

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 18-09-04 11:49

Hvis det skal være blødt, er det bare om at koge den længe nok, men tag smagsprøver undervejs! Brug endelig rigelig vand, så stivelsen har noget at koge ud i.Når du så har den rette "bløde" pasta så på med det kolde gys.
pøj med det!
hilsen la.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-09-04 22:29

"Tror" var bare en talemåde, sorry!

Hanne

Accepteret svar
Fra : lilleli

Modtaget 50 point
Dato : 28-09-04 12:04

Hvis du følger anvisningen for pastaen og tillægger 1 min. på kogetiden - husk rigeligt vand og et spsk olie og ingen salt - hæld i en sigte og overhæld med rindende vand indtil det er lidt afkølet og har standste kogeprocessen - ja så skulle du have pasta som er lækker og "blød" lige til at bruge - Også den marinade som du skal have i pastasalaten er med til at blødgøre... Sådan har jeg selv gjort det mens jeg var køkkenassistent på en rstaurant -- hvor vi dagligt producerede baljefulde af pastasalat...

hvad er det for en pastasalat du skal lave????
lilleli

Kommentar
Fra : babee

Dato : 29-09-04 14:20

lilleli det er ikke en bestemt vil meget gerne have forslag hvis du har nogle hvilken marinade er god efter din mening? det skal bare være paste salat som er til at spise i en alm salat.

Kommentar
Fra : I_GIRL_N

Dato : 18-10-04 18:43

HAr en god ide til hvad dressing du kan lave der til...
Cremefraiche m- knust og tørret hvidløg, drysset med salt og peber...
SE det er GULDET!!!

IN

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 22-03-05 13:35

Tak for svaret lilleli.