/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Siemens s55 reparation/ombytning...Hjælp~
Fra : lyhne1
Vist : 376 gange
220 point
Dato : 17-09-04 22:19

Hejsa.
Jeg sidder lige med et problem, som jeg nu søger en, gerne jurisdisk kyndig, hjælp med...

Jeg købte en Siemens S55 mobiltelefon sidste år. efter ca. 6 mdr. begyndte jeg ikke at kunne høre dem jeg talte med, så jeg indleverede den til reparation, uden problemer.. Før jeg fik den tilbage, der var ikke repareret noget som helst.. Så de fik den engang til, med samme resultat...så snakkede jeg med Fona om at de ville se om ikke de kunne ombytte telefonen, men deres reparatør ville have den ind en gang til. ok.. Samme resultat..
Så gad jeg ikke dem mere, så jeg kontaktede Siemens Support, som bad mig indsende den til reparation, hvilket jeg gjorde.. Uden at problemet bev løst.. Dernæst tilbød Siemens at ombytte indmaden, så jeg faktisk ville få en ny tlf. det var jo ok, men da jeg fik den, virkede hverken vibratoren eller diktafonen. Så sendte jeg den ind igen, til reparation.. Uden resultat.
Derefter tilbød de mig at jeg kunne få den ombyttet til en helt ny, i kasse. hvilket jeg fik.. Problemet er nu at Telefonens Diktafon-funktion ikke virker..
Jeg har taget kontakt til Siemens, med henblik på at få dem til at tage telefonen retur, og evt. sælge mig en anden model mod et vederlag= Afvist, de vil have mig til at sende telefonen ind igen, hvilket jeg nægter, da jeg mener at jeg efterhånden har ret til at lade købet gå tilbage, deres svar på dette er så at jeg kan henvende mig til butikken. (Fona)...

Mit spg:
Har Fona stadig samme forpligtelser overfor mig??
Har jeg krav på at lade købet gå tilbage??

Håber meget på hjælp, da denne sag har hængt mig ud af halsen i snart 5 mdr...!!

VH
Lyhne1

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-09-04 10:06
Kommentar
Fra : gooby

Dato : 26-10-04 16:39

Vi sælger selv mobiltelefoner.
Og jeg ville forlange at Siemens ombytter den til en anden model. Det har vi haft held med med bla. Nokia 6510.
Siemens må også have forståelse for at du er træt af at indsende din S55 i al evighed.
Det hjælper nok desværre ikke meget at forlange at Fona ombytter den.

Held & Lykke

Nicolaj D. Jepsen
Gooby

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-10-04 18:11

hejsa.
Rart at høre fra en fagmand...

Siemens har tilsyneladende ingen forståelse for min situation, da de ønsker endnu et reparationsforsøg..

så vidt jeg har forstået købeloven, så er det for kunden (mig) ligegyldigt om Fona kan få deres vare krediteret.
som forhandler har du fire muligheder, ved reklamationer:
- at reparere
- at ombytte
- at give afslag i prisen
- at lade købet gå tilbage

Her ser jeg det som alle muligheder ar brugt. den er forsøgt repareret, den er forsøgt ombyttet, nu er der enten dekort (afslag) eller penge retur.
Er dette helt hen i vejret?

Kommentar
Fra : gooby

Dato : 26-10-04 18:20

Hvis du er interesseret.
Vil jeg godt prøve at hjælpe dig med at komme igennem hos Siemens.
Jeg kan dog ikke love dig noget, men jeg vil gerne gøre et forsøg.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-10-04 19:00

!!!Kanon!!!

det ville jeg da sætte enorm stor pris på..

jeg har sikkert et sagsnummer eller lign, du skal bruge.. Det kan jeg lige finde..
På nuværende tidspunkt er Fona i gang med det, men Siemens trækker sagen i langdrag.. (ifølge Fona)
Fona-manden ville være der igen på torsdag, og der regner jeg med at tage ud med min tlf. i hånden, og bede om mine penge.. eller en model..
jeg har forresten talt med forbrugerstyrelsen, som giver mig ret, men ikke kan tage sagen, da beløbet er under 800 Kr. (699,-) det vil jeg så også fortælle ham.

Men jeg vender lige tilbage, det bliver nok torsdag aften eller onsdag morgen...
har du en mailadr. så kan vi tage det den vej, jeg er ikke så meget for at smide rundt med diverse numre herinde..
(skal ikke læses som om jeg ikke har tiltro til de kære kandu-brugere )

Accepteret svar
Fra : gooby

Modtaget 220 point
Dato : 26-10-04 19:16

Du kan kontakte mig på ndj@FJERN@gooby.dk

Godkendelse af svar
Fra : lyhne1

Dato : 30-11-04 00:38

Tak for svaret gooby, ja du svarede jo egentlig ikke, men gjorde en imponerende indsats.. Tak for det

Sagen er løst!
I min desperation, skrev jeg et meget vredt brev til F-Group, hvori jeg spurgte om det var meningen at de skulle behandle deres kunder på denne måde, og i høj grad handle i strid med købeloven.. Desuden påpegede jeg at forbrugerstyrelsen havde givet mig ret i min sag.
der gik et par uger, men i lørdags fik jeg brev fra F-Group, om at de havde talt med Butiksbestyreren/chefen. Og jeg kunne medbringe telefon, samt kvittering og få mine penge retur..
Og det har jeg netop gjort i dag.. Han var dog ikke helt tilfreds, men havde jo indrømmet deres fejl, jeg foreslog ham så at han jo kunne anvende telefonen som lånetelefon

Han sluttede også af med at sige, at jeg bare skulle sige til, hvis jeg kom til at mangle en ny telefon... Jeg håber dog ikke han seriøst tror at jeg nogensinde har tænkt mig at købe noget som helst i fona igen..

Alt i alt. Sagen er løst, efter ca. 14 måneders tovtrækkeri frem og tilbage...

Hvis nogen læser dette, så smid endelig en kommentar, hvis i har oplevet noget lignende, og vil have et råd til at løse det.. Kan jo ikke love at jeg kan, men jeg har efterhånden prøvet lidt forskellige ting, i min desperate søgen efter en afslutning på sagen..

VH
Lyhne1