/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excell
Fra : Pianomand
Vist : 246 gange
100 point
Dato : 17-09-04 21:43

Jeg har Win98 SE og Excell er begyndt at "låse". Programmet starter slet ikke op, og der kommer en melding om manglende systemresourcer. ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-09-04 00:41

Har du dine excel filer på diskette som du vil åbne.
Office programmerne vil gerne lave en midlertidig backup i samme mappe som selve filen.
Så en diskettefil med office må helst ikke være større end godt 600 kb

Kommentar
Fra : ben

Dato : 18-09-04 01:27

Er det excell. der låser? har du prøvet i den øverste værktøjslinie, i "hjælp" at køre funktionen: find og ret fejl?

Kommentar
Fra : Pianomand

Dato : 18-09-04 07:43

Det er Excel der låser og som skrevet kommer der en melding om at der ikke er flere systemresourcer.
Access og de andre prg. fra Office 2000 kører fint. Office 2000 har været af- og geninstalleret uden ændring og
Win 98 SE er blevet læst "ind over".

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 18-09-04 10:10

Excel kan kræve mange resourcer, så har du undersøgt om du har 'noget skrammel' kørende i baggrunden ??

Kommentar
Fra : ben

Dato : 18-09-04 10:28

har du prøvet systemværktøjerne: diskoprydning, scandisk, defragmentering, reourcemåler?
Prøv evt. at kigge her: http://www.mkdata.dk/pctutor/karbosguide/index.htm

Kommentar
Fra : Pianomand

Dato : 18-09-04 11:05

Hej Ben.
Scandisk melder alt ok! Det er en fejl der er opstået ved at "markere" excelfilerne, og ved hjælp af højreklik udskrive disse. Jeg kan godt hente filerne til en anden PC med XP på og udskrive dér, så det må være en fejl i Excell eller forbindelsen mellem Explorer og excel?