/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Volvo service i Sverige
Fra : tblaabjerg
Vist : 2239 gange
100 point
Dato : 17-09-04 20:02

Jeg har en V40 årg. 2002 som snart skal have 30.000 km service.

Jeg overvejer stærkt at kikke forbi Sverige og vil lige høre, om der er nogle der har erfaringer med:

Er service / tjekpunkter de samme i Sverige som i Danmark ?
Pris / besparelse ?
Hva med prisen for stumper er de billigere ?
Kan du anbefale et værksted i nærheden af Malmø eller Helsingborg ?
Positivt / ngativt ?
Skal jeg være opmærksom på et eller andet ?

På forhånd tak for hjælpen.

En afgiftsplaget dansker

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-09-04 17:41

Servicen/ tjekpunktene er de samme i Sverige.Jeg ved ikke priser men det er billigere en i Dk.Stumpene er billigere også.Mener jeg har hørt at man kan få lavet sin bil for ca. halv pris i Sverige.Jeg ved ikke om noget verksted som jeg kan anbefale.Du skal være opmærksom på at man skal betale told når man har reparert sin bil i udlandet.Men hvordan de kan kontrolere det ved ikke jeg.
alimak

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 20-09-04 10:37

Få du TRYGT din bil serviceret i Sverige (eller et andet land for den sags skyld). Det du får lavet på et autoriseret Volvoværksted i S er uden tvivl MINDST lige så godt som i DK (hvilket i visse tilfælde IKKE er så svært).

Jeg har INGEN personlige erfaringer med S og Volvo, men har gode erfaringer med sevice/ eftersyn/ værkstedsbesøg i Polen (langt under ½ pris vs DK)

Held og lykke!!!

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : tblaabjerg

Dato : 23-10-04 12:58

Så har jeg bestilt service hos Volvo i Helsingør, pris 2.500 SEK alt inklusiv (ex. sliddele). Samme service koster 3.000 DKK hos Bilia - DK.

Serviceprogrammet i DK og Sverige er ifølge Volve det samme !

Accepteret svar
Fra : oum001

Modtaget 100 point
Dato : 03-03-05 18:19

Til orientering tager Volvo i Flensburg 270 euro for et 20.000 km eftersyn.
Rails inclisive bærebøjler koster 2900 dkr. Det er ½ pris.

Godkendelse af svar
Fra : tblaabjerg

Dato : 21-03-05 23:04

Tak for svaret oum001.