/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvor mange hk på maxi?
Fra : mikkelgj1
Vist : 1837 gange
50 point
Dato : 17-09-04 18:55

hvor mange hk vil min maxi have med denne opsætning? og hvor hurtigt ville jeg kunne få den til at køre?

1. CYLINDERSÆT MEMBRAN
det vildeste lukus tunsæt til maxi
leveres af italienske athena/eurocilindro
som vist på billedet ø45mm-70cc
studs udvendig mål 24mm

2. TOPSTYKKE 45MM DOBBELT
for cylinderkit 45mm,med 2 tændrør for optimal forbrænding
leveres incl kabel og tændrør

3. KARBURATOR DELORTO 20MM
delorto 20mm karburator.
bespænding ved studs 24/26mm

4. UDSTØDNING PROMA LOW BOY TWIN
original proma udstødning
model low boy twin

Hvad tror i?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-09-04 20:00

Ved optimal indstilling osv. skal du da nok kunne hive en 7-8hk ud af det sæt!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 17-09-04 20:21

Måske 9-11 HK.
Men jeg ville aldrig bruge dobbelttænding, så skal der i hvertfald monteres racertænding, og så er der ingen lysspole til for og baglys.
Der er overhovedet ingen fordel i dobbelttændingen, tværtimod, da gnisterne ikke vil blive kraftige nok til begge tændrør, og der vil nok kun springe gnist på den der er tættest sammen.
Et tændrør er jo nok på store motorcykler og biler, og det er kun Alfa der kører med Twinsparks på cylindre der er meget brede, men de har også et tændingsanlæg der kan trække det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 18-09-04 16:36

øh, lige et sidste spg.. kunne jeg gøre noget andet for en få min maxi til at køre stærker? og få flere hk`? evt andet cylle ellers udstødning?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 18-09-04 17:59

Racertænding (elektronisk), Racerkobling, anden gearing, fin polering af alle delene, indsugningsforstærker (hjælper kun på gasrespons), Racer krumtap, Power skum filter.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-09-04 22:15

Eller en anden opsætning (cylinder):
http://www.puchmaxi.nl/cilindertest.php
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 19-09-04 11:06

palle, ed du hvor man stadig kan få fat i de der 75ccm?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-09-04 16:54

Ja Metakit.dk har lukket, så måske skal du helt til holland: http://www.puchshop.nl/
Her kan du vælge cylinder kit, feks: Cilinder Gilardoni 75cc + kop en membraan (Magnum)
Husk også membran og membranhus, karburator og udstødning, pakninger. (Krumtap)
Eller gå efter lidt mindre, som du selv "skulle have linket til":
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=2831&vare_id=242326
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 19-09-04 18:26

jamen hvor mange hk vil det så give? altså det sidste sæt? og hvade vil min topfart være så

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-09-04 18:48

Hollandske sæt ca 105, og det "danske" ca 90, vel at mærke "rigtige km/t og ikke som mange snakker om at deres kører 110, og når man så måler dem, så kører de 75.
Rigtige målinger laves henad lige vej, og udføres i begge retninger.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 19-09-04 19:51

Du kan godt få det "danske" kit op på lidt over 100kmt, det gjorde jeg da dengang. Det blev målt med GPS, så det skulle være rimligt præcist...!

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 20-09-04 10:51

hvis du vil have det absulut stærkeste tun til din maxi skal du gå ind på
http://www.50cc.nl/zoek_res_e.asp?TA=PucCob&GR=cilinder kit
og så vælge det tun sæt der har Partno. 15135 for det er et tun sæt med 80cc og det er med membran!! det er nok det kraftigste sæt jeg har set! og den udstødning der vil give mest til dette sæt er nok enten
en af de her 3 http://www.50cc.nl/zoek_res_e.asp?TA=PucMax&GR=uitlaat de har Partno.15989 eller 5046 eller 2122

PS. Og når du for tun sættet skal du bore/fræse motorhuset op ca 3mm. hele vejen rundt!
PPS. men husk at du formegentligt nok skal forstærke stællet MEGET når du sætter dette tun på!

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 20-09-04 10:56

mangler lige at sige med dette tun skal du udskifte både krumtap, kæde og kobling til racer modeller!

men med koblingen vil jeg nok foreslå http://www.thansen.dk/product.asp?c=304991920&n=282538075&pn=282538361

fordi at den kan tage RIGTIG mange om drejninger!

hilsen BOFFEL

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 20-09-04 11:01

og hvis du er intereseret i hastigheden så kommer du nok op og toppe de rigtige 110 - 120 km/h med dette tun! vel at mærke hvis du dysser og gear den rigtigt! så du rammer nok 10 - 12 hk. så det er et mega vildt tun dette!!

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 20-09-04 11:14

tak boffel, men dit link til det der 80ccm cylle virker ikke= og jeg kan heller ikke finde den nogen steder derinde

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 20-09-04 17:01

hmm så prøv denne frem gang

1 gå ind på siden www.50cc.nl

2 tag den engelske version (kan vælges øverst til højre på hjemmesiden)

3 vælge området parts

4 vælg puch som mærke (make)

5 tag cobra som type og vælge så cylinder kittes med Partno. 15135

6 tryk der efter på de to udrøbs tegn og så vil et nyt vindu åbne hvor der er 2 link det første link er til nogle af dele de vil foreslå at du køber med! STORT pluds at købe de lejre som de har for de kan tage den efekt som cylinder kittet laver!

men som de skriver inde på siden så er det en fordel at have en udstødning der kan tage presset (det tryk som tun sættet laver så vælg en af de 3 udstædninger som jeg har vist!

7 og det sidste link som kommer op i det nye vindu er reservedele til sætet! (stempel og stempel ringe og membranen!)

Godkendelse af svar
Fra : mikkelgj1

Dato : 20-09-04 18:26

Tak for svaret pallebhansen.