/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Harme
Fra : calista
Vist : 394 gange
100 point
Dato : 17-09-04 10:15

På sådan en fredag, hvor ens unger er snottede og dermed hjemme, er det meget nemt at blive syrlig. Og det er netop hvad jeg blev, da jeg læste denne artikel fra BT http://www.bt.dk/royalt/artikel:aid=307302/

Hvad tænker den slags "journalister" dog på?? Lad dog folk være i fred med deres personlige kriser!! Øv altså, skal vi til at have engelske tilstande??

Hvad er jeres mening om den jagt der nu er indledt på Prinsesse Alexandra og Prins Joachim?

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 17-09-04 10:27

Det er fuldstændigt hul i hovedet!

De journalister skulle have lov til at prøve det på deres egen krop!

Boykot Se&Hør og Billed-Bladet!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-09-04 10:35

Det er klart, at en skilsmisse i så kendt en familie sætter nogen spørgsmål i gang hos folk.
Det er jo ikke hverdagskost med skilsmisse i kongehuset.
Jeg bryder mig heller ikke om tanken, at de nu skal lægge navn til diverse sladderhistorier om hvorfor det gik så galt, men det er desværre det man ser, når sensationspressen går i gang.
Og så længe der er et marked for den slags, stopper det jo ikke. Så langt hen ad vejen, kan jeg godt følge journalisterne, når de forsvarer sig med, at de skriver det som folk vil have.
Og forhåbentligt bliver det ikke så slemt som i England.
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-09-04 10:38

Det er klart, at en skilsmisse i så kendt en familie sætter nogen spørgsmål i gang hos folk.
Det er jo ikke hverdagskost med skilsmisse i kongehuset.
Jeg bryder mig heller ikke om tanken, at de nu skal lægge navn til diverse sladderhistorier om hvorfor det gik så galt, men det er desværre det man ser, når sensationspressen går i gang.
Og så længe der er et marked for den slags, stopper det jo ikke. Så langt hen ad vejen, kan jeg godt følge journalisterne, når de forsvarer sig med, at de skriver det som folk vil have.
Og forhåbentligt bliver det ikke så slemt som i England.
mvh dova

Kommentar
Fra : calista

Dato : 17-09-04 10:54

Jeg kan godt se, hvad du mener Dova. Men der ville jo ikke være et marked for det, hvis de undlod at levere det. Jo mere skidt, der bliver lukket ud, jo mere higer folk efter det.. En ond cirkel, og en modbydelig en af slagsen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-04 11:31

Et marked ???

Fra sædvankigvis pålidelig kilde forlyder det; 80% af alle historier i diverse 'sladder blade' er nogle 'de kendte' selv har telefoneret ind i håbet om at promovere/profilere deres status i jetsettet og med henblik på at styrke deres karriere.

'De kendte' kan slet ikke eksistere som kendte, hvis ikke det var for disse kulørte hæfter og visa-verse. Det er en win/win situation.

Dette gælder også Kongehuset.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-09-04 11:46

Selvfølgelig er der ingen af os i DK der ønsker papparazzi-metoder. Det ligger ikke rigtigt til den danske presse, selv om nogen "går tæt på".
Man skal også have i erindring, at hele deres bryllup var betalt af skatteyderne, så lidt krav har man vel på at få vide, hvad årsagen var. Det er jo ikke noget man specielt behøver at "bore i", og nu kommer Alexandre på finansloven, hvor der så skal ydes flere penge til kongehuset.
Jo, jeg er royal, men tiderne har ændret sig, og hvis monarkiet skal overleve skal sandheden også frem.

Og i forlængelse af hvad molokyle skriver, ikke mindst kongehuset.

ellebye

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-09-04 11:54

Ja hele brylluppet blev betalt af skatteyderne. Nu skal vi betale for skilsmissen.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 17-09-04 12:36

Ja, vi som skatteydere betalte for brylluppet og skal nu betale for skilsmissen. Men giver det os krav på, at vide HVORFOR de ikke kan sammen mere?

Kommer det os virkeligt ved, at de skal skilles? Er de ikke bare mennesker som os andre, med de samme samlivsproblemer som os? De har måske endda flere fordi der hele tiden er så meget fokus på deres mindste bevægelser.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 17-09-04 12:37

Ja, vi som skatteydere betalte for brylluppet og skal nu betale for skilsmissen. Men giver det os krav på, at vide HVORFOR de ikke kan sammen mere?

Kommer det os virkeligt ved, at de skal skilles? Er de ikke bare mennesker som os andre, med de samme samlivsproblemer som os? De har måske endda flere fordi der hele tiden er så meget fokus på deres mindste bevægelser.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-04 13:08

Vi har vel ikke 'krav' på at få det at vide, men Kongehuset har vel heller ikke 'krav' på, vi ikke får det at vide.

Det er jo officielle personer der repræsenterer os alle udadtil og som sådanne; et eller andet sted offentlig ejendom.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-09-04 16:25

Jo calista de er jo mennesker som alle andre.
Bortset fra, at det er de dyreste vi har på "overførselsindkomst" her i landet.
Jeg ved da godt, at de som sådan repræsenterer landet udadtil, men regere landet synes jeg så ikke de gør mere.
Det har de/vi folketinget til, så spørgsmålet er, om monarkiet har udlevet sig selv og er blevet overflødige.
Det er i hvert fald et dyrt "blikfang", hvis man kan sige det sådan.
Og ud fra den betragtning ville det vel være fair nok hvis befolkningen blev orienteret om hvad der sker i kongehuset.
Meget af det der er gået galt i England med pressen, er jo netop, at den engelske Kongefamilie blev beskyldt for at være for "tillukket", og det er jo nok der, som alle andre steder, noget om, at nysgerrigheden bliver pirret eksta meget af noget der er "lukket land".
mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-09-04 17:24

calista

Det giver os ikke krav på at vide, hvorfor de skal skilles. Kongehuset har meddelt separation og en efterfølgende skilsmisse. Det er rimeligt. At medierne så begynder at grave i sagen er jo noget andet.
Hvor er det dejligt ikke at være en offentlig kendt person
Hen hel del sladder vil komme frem. Journalister og diverse medier skal/vil overleve. En del mere eller mindre uskyldige personer vil komme til at udtale sig om noget, som de nok vil fortryde. Journalister er dygtige.
Møgeltønder er sikkert fyldt med "anonyme" journalister.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-04 19:46

ans -> Det er da en 'offentlig' hemmelighed, du er kendt som; den sejeste søger på Kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 20:36

Personligt synes jeg ikke det er interessant! Min sympati ligger nu mest hos Alex Hvis man vil opretholde kongehuset her i Danmark, må de deltagende kronede hoved nu engang acceptere at storvasken hænger ude til offentligt skue! Eller abdicere og erklære Danmark som republik! Det er spillereglerne for monarkiet, det jo ikke enevælde vi har heldigvis! Forøvrigtig er jeg ikke i tvivl om at Alex kan forsørge sig selv, hvis det er nødvendigt, men tvivler på at Joachim kan det!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-04 20:46

tedd -> Joachim er sgu da en bondeknold ..og det er jo som bekendt dem, som sidder på 'flæsket' !

10% procent af de danske jordbesiddere sidder på 90% af jordarealet ! Kongehuset er en af de STORE jordbesiddere !

Så mon ikke der er lidt 'jord' på kistebunden ....hvis man regner/tænker efter ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-09-04 20:51

Jaja, sidder på flæsket?
Hans Schackenborg er sgu belånt for 23 millioner selv om vurderingen lyder på lidt over 5 mill.
Så der skal sgu bankes noget kapital sammen for at lægge de godt 1 mill. om året i renter og afdrag

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-09-04 20:58

En af de grunde der er til at vi har et kongedømme - er representationen udadtil.
Når den så går i stykker - er det dælme svært at være royalist - nemlig.
Men rode rundt i snavsetøjskurven bør vi ikke gøre.
Eyvind.
(Royalist med spørgsmål til værdien.)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-04 21:02

dova -> Mine pensionist forældre på Ama'r har sgu da også belånt deres hus til 4.4 Mil. med 200.000 kr. ...så nu er det bare at regne efter:

4.400.000 / 200.000 = 22 ..svarer til :

23.000.000 X 22 = 506.000.000 ialt ! holda-kæft; han skal snart på kontanthjælp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 21:06

Han betaler nada i skat! Så kan selv jeg køre et gods!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-04 21:08

Husk : Der er vigtigere ting her i livet !

[hør]..de viser Matrix 1 fra Sverige 1. nu kl. 21.00

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 17-09-04 21:11

...og min Perle-Gurami han er igen begyndt at bygge skumrede til hunnen, efter jeg har sænket vandstanden i mit akvarium

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 21:13

Desværre Molo! Du tog den røde pille da du sagde ja til jobbet! Eller var det den blå?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 21:14

Under alle omstændigheder tog du en placebo

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-09-04 23:34

Sorry men kan ikke lade være ....fik denne i dag:

Ak ja...Det måtte jo gå galt med med Joachim og Alexandra....han ser ned på hende og hun ser skævt til ham...

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 18-09-04 02:04

Toupie - den var et eksempel på galgenhumor i fineste stil
Og så synes jeg for resten at Joakim og Alexandra tilsyneladende takler deres seperation/skilsmisse på en fornuftig og værdig måde, og de af os, der har været igennem det samme (måske under anderledes økonomiske forhold!) ved at det faktisk er en hård tid - så lad dog dem og deres børn få lidt ro, konelige eller ej, de er altså kun mennesker!
Mvh. Ripley

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 18-09-04 02:05

konelige = kongelige - UPS!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-09-04 11:42

TheRipley -> Undskyld, men : De er altså kun mennesker ...klinger hult i mine øre ...og det gælder ikke kun kongelige !

Som om det skulle (bort-)forklare noget ? Det samme kan man sige om : Mordere, tyveknægte, voldsmænd osv...
Dén har jeg bare hørt alt for tit, når folk ikke vil stå ved deres fejltagelser. Netop fordi de er mennesker burde de tænke på børnenes tarv, i stedet for at hyppe egne katofler i deres egen lille osteklokke.

Går man ind for skilsmisse, bør man slet ikke gifte sig i første omgang ..og da slet ikke; hvis man har planer om at stifte familie med børn ! Et giftemål er i mine øjne en kontrakt der er bindende livet ud. Kan man ikke respektere dette, må man lade være og finde en anden samlivsform.

Den af samme grund </UGIFTE>

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 18-09-04 12:22

Molokyle - fred være med din holdning
Men jeg tror faktisk heller ikke at mennesker går ind i et ægteskab med det formål at blive skilt - og "Kun mennesker" ja men det er vi vel allesammen - bortset fra nogen få overmennesker
Vh Ripley

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 18-09-04 22:45

Tak for svaret molokyle.
Det var lige det svar jeg trængte til, efter en lang dag i svigerfamiliens (u-)hyggelige skød.

Tak til jer alle, for jeres kommentarer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-09-04 16:32

Fisk er GOOOODT ....

Hilsen.. </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : calista

Dato : 19-09-04 20:31

Ih, ja!
Manden har lige fanget 1.5 sild ud for Skovshoved Havn...

Hvad hulen stiller man op med dem, når nu man ikke spiser dem selv?!