/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
??Netbus??
Fra : Splazz
Vist : 607 gange
100 point
Dato : 13-07-02 02:18

Er der nogen der ved hvordan man "leger" med Netbus (Det er bare til et netparty, det er kun for sjov..)

På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 110 point
Dato : 13-07-02 02:33

Hej...

Hvis det bare er for sjov...??? vil jeg hellere bruge Sub7....
hentes på http://www.sub7.net
Det meget nemt at bruge

Kommentar
Fra : Splazz

Dato : 13-07-02 02:37

kan det lige så meget som netbus???

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 13-07-02 02:45

Ja ... hvis ikke mere... fx. tænde for microfonen, vende skærmen på hovedet ... alt muligt*
men de skal have downloadet eller overført serveren, som følger med... Den kan redigeres gennem "Editserver" fx. servernavn, filtype, egenskaber** etc.
**smid den på en diskette og derefter (mens offeret er på wc) kan man snige siog hen... you know what i am talking about...

*også noget distruktivt... husk det

Kommentar
Fra : Splazz

Dato : 13-07-02 02:50

sæ'føl'i ikke, men det der editserver "hva' er det??"

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 13-07-02 09:33

Hej Splazz,

det her ska' ikke opfattes som en løftet pegefinger... men er du klar over hvad du roder dig ud i...

en ting er at du roder dig selv ud i og inficere din egen computer med et virus/trojansk hest... (for når du installere det inficere du faktisk dig selv)... noget andet er du muligvis gør det hos en af dine venner... Har du overvejet konsekvenserne af det?

Hvis denne person har en firewall og et antivirus program ka' det jo også gi' visse komplikationer...
for det første ska' du ha' slået vedkomnes Antivirusprogram fra, før du ka' installere det... for det andet hvis personen du gør det ved har en firewall skal du også ha' den slået fra eller givet tilladelse til at NetBus Eller Sub7 ka' få lov til at komme til og fra computeren...

det vil sige at hvis denne person både har en firewall og et antivirus program, ka' du risikere at ska' sidde ved den computer et lille stykke tid, så hvis der er flere personer omkring den... tja... det må du vel selv om...

Men hvis den person du vil installere det ved ikke har et antivirus program eller Firewall, udsætter du vedkomnes computer for en del, (hvad du faktisk også gør selvom du slår den fra... eller i det hele taget bare installere en trojansk hest...)

jeg vil derfor gi' dig dette råd... LAD VÆR'!!! Det ka' godt være du synes det er sjovt eller det bare er for sjovt...
Men før du gør det... så prøv at tænke hele forløbet igennem og så tænk på hvis der var nogen der havde gjort det ved dig... Og stil dig selv disse spørgsmål...

hvad du vil ha' gjort hvis det var dig det var sket for?
hvordan vil du reagere?
vil du synes at det var sjovt hvis nogen havde inficeret din computer og udsat dig for bøvl?
Så tror jeg ikke du vil ha' synes det var sjovt... Så hvis du for ubehageligheder af det bag efter... så husk på du har selv bedt om det...

idet du installere en trojansk Hest... udsætter du ikke kun personens computer for din adgang til det... Men tusindvis af andre folk ude på nettet... Der er nogle programmer der undersøger nettet for computere der har installeret trojanske heste på deres computer, som de så ka' overtage og bruge til forskellige formål... Og de er altså ikke allesammen lige sjove...

Men hvis du gør det... håber jeg ikke i har internetadgang til det Netparty... Og jeg håber du er Mand/Kvinde nok til at fortælle personen at du har inficeret dennes computer med programmet så de ka' få fjernet det igen... Og det er altså ikke altid lige nemt at få fjernet sådan et program...
desuden ka' du miste en ven... hvis det er en vens computer du har gjort det ved... Så er det, det værd?

jeg vil igen... uden at det ska' være en løftet pegefinger... råde dig til at lade vær...

så er det jo op til dig om du vil eller ej...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-07-02 16:25

Hvis Strarup ikke vil løfte pegefingeren vil jeg gerne. Du er ude i gråzonen og på vej ind i et kriminelt miljø, blot at du ved det. Man kan ikke stjæle for sjov, man kan ikke køre over for rødt for sjov, og man kan ikke konstruere vira/trojans for sjov. Mit klare råd: Lad vær!

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 05-08-02 02:03

Hej

Det skal lige siges at de gange jeg har brugt dette program, har det været under en LAN-forbindelse... og har fået tilladelse af personen...

Det er under kategorien "Sjov" efter min mening, når man gør det under beskytede omgivelser og uden at lave noget destruktivt... Der findes jo "Trojan-Removers"

Kommentar
Fra : 9co

Dato : 20-09-02 11:56

i fandme så fine hele bundet! man kan skuda godt ha lidt sjov en gang imellem... Og hold kæft hvor har du, Strarup, godt nok skrevet fucking meget om at man ikke må, det fandme da ikke værre en at man kan slette det igen, med en trojan-remover hvis man altså bare har en lille smule hjerne til det...

Kommentar
Fra : saking

Dato : 21-08-03 16:42

Strarup~~> hejsa hvad er det for et prgram der søger efter de programmer???