/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Transperant Logo
Fra : johnnyp
Vist : 448 gange
150 point
Dato : 09-06-01 17:46

Jeg skal have lavet et logo der skal være transparent, det vil bestå af streger og tekst. Jeg har fra forskellige fået anbefalet Photoshop, men er ganske ny på dette punkt. Så er der en der kan give mig en lille vejledning på hvordan jeg skal gribe det an. Eller evt. lave det for mig.
Logoet skal ende med at være i 2 udgaver henholdsvis sort og hvidt. Så umildbart syntes det ikke at være det store, hvis man vidste hvordan det skal gøres.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-06-01 17:02

"johnnyp" <johnnyp.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:MwrU6.1508$rs4.266627@news010.worldonline.dk...
> Jeg skal have lavet et logo der skal være transparent, det vil bestå af
> streger og tekst. Jeg har fra forskellige fået anbefalet Photoshop, men
> er ganske ny på dette punkt. Så er der en der kan give mig en lille
> vejledning på hvordan jeg skal gribe det an. Eller evt. lave det for
> mig.
> Logoet skal ende med at være i 2 udgaver henholdsvis sort og hvidt. Så
> umildbart syntes det ikke at være det store, hvis man vidste hvordan det
> skal gøres.

Hvad skal det bruges til? Generelt bør logoer laves i vektorgrafik, og så er
Illustrator, Freehand eller CorelDraw at foretrække. Du kan så derefter åbne
det i Photoshop, hvis du har brug for det.

Når man laver et logo i vektorformat gemmes det i formatet eps, så det kan
placeres i diverse programmer som InDesign, Quark og Pagemaker. Hvis du ikke
har en kasse fyldt med en farve bagved dit logo, vil det være gennemsigtigt,
når du printer det. Hvis du skal bruge det til web, skal det gemmes som gif,
for at kunne være gennemsigtigt.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 09-06-01 19:29

Til Thomas

Jeg skal bruge logoet, således at det kan bruges i og på alt. Med det mener jeg at det skal bruges på web-side, kunne via filformat bruges til skilte,på tøj m.m.. Måske enda i større størrelser.
MVH
Johnny

Accepteret svar
Fra : hjr

Modtaget 150 point
Dato : 10-06-01 11:56

Hej

Her har du en tuturials fra Paint Shop Pro:
http://pspdk.topcities.com/forside_til_blad.htm

og fra en af de bedste i Photoshop:
http://www.designsbymark.com/pstips/misc_transgif.shtml

Her faldt jeg over et sted hvor du kan lave logo online:
http://www.elance.com/c/rfp/main/postjob.pl?tier=basic&catId=10231&rid=8ITU

hjr