/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvilket Antivirus-program er bedst?
Fra : Perege
Vist : 490 gange
50 point
Dato : 16-09-04 22:26

Hvilket Antivirus-program bruger I og hvilket synes I er bedst?

Kommentar
Fra : henriktorsten

Dato : 16-09-04 22:32

AVG - det fungerer rimeligt og er gratis.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 16-09-04 22:41

Jeg bruger Norton, og er udmærket tilfreds. Her er et link til et side der har testet AV programmer http://www.virus.gr/english/fullxml/default.asp?id=67&mnu=67

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 16-09-04 22:58

Avast. -Er gratis - Opdaterer næsten dagligt, et glimrende program (spørg selv Arlet)
http://www.avast.com/

Valentin

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 16-09-04 23:29

Hejsa,

Norton er rigtig god, men desværre ikke gratis. Det er AVG udemærket.

Et andet godt produkt er Trend Micro. De laver blandt andet gratis online virus scan. Det er noget som virker. Check det evt på www.kvolsgaard-madsen.dk

Her kan du også finde værktøj til at slette viruser med.

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-09-04 23:34

Jeg bruger Norton og er vældig godt tilfreds med det.

I en periode havde jeg Avast på prøve, men det røg ud igen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-09-04 23:38

Reset: Hvorfor spørge netop Arlet?

Så er det da bedre at spørge på http://www.spywarefri.dk
Her udgøres ekspertisen af et helt team og ikke af en enkelt person,
og det giver ligesom en lidt mere nuanceret synsvinkel.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 17-09-04 02:50

Hej

Jeg bruger "AntiVir® Personal Edition for Windows Me (Me&98&95) and XP (XP&2000&NT)" der er gratis for private læs mere og download via:

http://www.free-av.com/

Jeg har prøvet adskillige; men efter at have skiftet til "AntiVir" for nogle år siden, har jeg ikke haft virus, programmet opdateres endvidere nogle dage flere gange om dagen.

Sammen med "Zonealarm" - der er i flere udgaver og også en gratis har jeg endvidere undgået forsøg på ufrivillig adgang til mine Pcére - læs og download mere via:

http://www.zonelabs.com/

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 17-09-04 05:56

Rellom. Fordi Arlet er en meget anerkendt bruger her på stedet,især anerkendt for sin
viden om sikkerhed. http://www.arlet.dk/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-09-04 17:10

Jeg har også ladet mig lokke til at bruge AVAST, og det fortryder jeg IKKE!
Det fandt noget som Norton ikke kunne.

Tak for det ARLET, du gav mig inspirationen!
(Du skal få en klejne til jul, til din kagekasse)

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-09-04 17:52

Reset: Jeg kender udmærket Arlets side, og ikke et ondt ord om den eller ham,
men du har nok misset min pointe.

Min pointe var, at uanset hvor meget ekspert man er, så er der ingen,
der har monopol på de vises sten.

Det er derfor meget mere SIKKERT at benytte en side, hvor man har et helt team
af eksperter til rådighed, end en side, hvor det hele varetages af en enkelt person.

Iøvrigt er også medlemmerne af Spywarefri's team hver især meget anerkendte
- om ikke på Kandu så i spyware- og virusbekæmpende kredse verden over.

Og tro det eller ej: Der ér faktisk væsentligere kriterier for kompetence end at
være meget anerkendt på Kandu.

Men nok om det. Nu har jeg gjort opmærksom på muligheden af at søge nuanceret
og kvalificeret rådgivning på http://www.spywarefri.dk , og så kan Perege jo selv
afgøre, om han/hun vil benytte sig af muligheden eller ej.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-09-04 22:32

Ja Rellom, vi kan jo ikke vide alt, hver især. - Så ville verdenen da også være kedelig, for så havde vi ikke noget at snakke om.

Nu er det jo sådan, at hvis man falder i vandet, så klamre vi jo os til det første og bedste, der kan holde os oven vande. Kan det ikke holde os oppe, må man søge andre holdbare løsninger.

Jeg tror nok de fleste både går med livrem og seler, når vi taler om vira og spy.

Godkendelse af svar
Fra : Perege

Dato : 17-09-04 22:34

Tak for svaret tedd.