/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Geely Grand Puma vs. MZ150 ccm
Fra : martinussen
Vist : 2186 gange
100 point
Dato : 16-09-04 21:46

Hej

Da jeg fylder 18 år om nogle få måneder, har jeg fået tilbudt disse to motorcykler og har snakket med forsikring om at jeg godt må forsikre ex. Geely Grand Puma'en for 2564 kr. årligt ved TopDanmark (KUN ansvar).

Men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal vælge en MZ150(81', nys.) til ca. 5000 kr. eller en næsten ny Grand Puma 150 ccm. til 8500 kr. Hvad ville I vælge?
Jeg regner kun med at skulle bruge en motorcykel til små køreture om søndagen, altså det kommer til at holde meget mere end den kommer til at køre. Jeg er igang med hhx, så har kun en S.U. og støtter mig af.. Så der kan ikke blive tale om en dyrere knallert..

Nogle steder hvor man billigere kan få forsikret sådan en knallert?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-09-04 21:57

Der kan jo også fås en ny Geely Zebra 110ccm til 8500. Grand Puma koster fra ny 10000 kr.
Jeg ville ikke give 5000 for en 23 år gammel "Spjætter"
Geely Grand Puma får fin omtale i MC-Touring nyt: Utrolig meget maskine for pengene og økonomisk
Du må bare ikke forvente, at det er en racer. Topfart er ca 100 km/t.
Et plus synes jeg er 4-taktmotoren.

Forsikring: Jeg har bestemt ikke erfaring for at Topdanmark er billig med MC-forsikring. Snarere tværtimod.
Men ring et par steder og hør ved andre selskaber.
mvh dova

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 16-09-04 22:05

argh.. puma'en koster vist ca. 12.000 kr. fra ny incl levering og andet snyd. Men ja, det skal hellere ikke være en racer, skal lige have sparet nogle forsikring point sammen til den dag jeg får råd til en ordenlig cykel.

Hvem vil du ellers anbefale end TopDanmark, `?

Jeg kender ikk til så meget med forsikring..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-09-04 22:15

I 2004 prisguiden, er den ellers opgivet til en pris af 9999,- Men så må den være steget i pris lige for nylig.

Jeg har min motorcykel forsikret ved Tryg-Baltica, og har ikke kunnet finde det billigere nogen steder.
Det er så som elitekører. Der giver jeg lidt over 600 om året for ansvar på en Suzuki 400.
mvh dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-09-04 11:04

Puma'en er ok og ikke så dum at se til. Lidt sjovere end spjætteren. En billig cykel ka' du også få ved kinesiske Jinscheng. De har lave nogle helt fede Harley kopi'er (lidt dyrere, men meget flottere).

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 100 point
Dato : 17-09-04 13:04

Jeg ville prøve at kontakte GF-forsikring. Dels har vi i Norton-Klubben en aftale, samt gode erfaringer med med dem, dels mener jeg at de stadig har nogle af de "gamle" regler om lempelige vilkår for mc'er under 175 ccm2. (under 2000,- kr/året)
Det er da et forsøg værd!!!

Held og Lykke med både dette og din (lykkelige!) fremtid som mc'ist!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 17-09-04 13:19

Og så ville jeg (som flere andre her) HELT UBETINGET vælge den fabriksnye GEELY fremfor den gamle "østeuropæiske havelåge". Selvom de gamle MZ'er er sejlivede og kører under ALLE konditioner er sammeligningen ude af propotioner.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 17-09-04 19:26

Prøv forskellige forsikringsselskaber - og snak evt med dem om at flytte dine øvrige forsikringer (indbo, ansvar, ulykke osv) - så kan det være de får øje på en fremtidig 'malkeko'

Og valget mellem en 23 årig og en helt nyfødt..... så længe det er MC'er, så tag den nyfødte ! Der er jo 2 års garanti (eller hvad det nu hedder nu..) og du kan hurtigt betale forskellen i stumper (hvis du kan skaffe dem..)

Velkommen som MC'ist - jeg har selv en 21 årig XT550, og selv om jeg er mere end dobbelt så gammel og det kun er søndagsture, så er det stadigt SJOVT !!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 18-09-04 02:32

hej martinussen,
glem den MZ, den er for lille, for gammeldags teknik og for dyr. En spjæt kan være udemærket, har selv kørt 250, men den går ikke meget over 120km/t, og forbremsen er ikke rar.
Og - det kan let blive dyrt, at købe for billigt. Du skal i øvrigt se prisniveau i f.eks den blå avis.
God fornøjelse og velkommen i klubben
H-J

Godkendelse af svar
Fra : martinussen

Dato : 17-10-04 13:40

Tak for svaret pallenoc.