/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Bærbar computer som skærm
Fra : jumbovorre
Vist : 474 gange
116 point
Dato : 13-07-02 00:20

Hej igen...

Jeg ville høre om det var muligt at koble en stationær pc til min bærbafe computer og så bruge den (den bærbare) som skærm til den stationære..... Hvis nogen ved det er jeg meget interesseret...

På forhånd tak
Steffen

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 13-07-02 00:40

hejsa

bare for at være nysgerrig, hvorfor vil du bruge din blærbar som skærm, er din rigtige skærm gået i stykker??

Men jeg vil da gætte på at det kan man godt, man kan jo koble sin bærbare sammen med sin stationære pc, så hvorfor ikke omvendt, men det afhænger måske også af hvor kraftig din bærbare er.
men hvordan man gør det, aner jeg ikke, så både for dig og lidt for selv, håber jeg da du for et godt svar, eller skulle jeg sige kommentar...

mvh. Melander

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 14-07-02 13:40

Hej yoogii...

Har jeg forstået dig ret når jeg siger at det eneste jeg skal gøre er at købe et nyt grafikkort med dual-head function- og så kan jeg bruge tft-skærmen som skærm for den stationære...?

Mvh Jumbovorre

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 20-07-02 16:14

Hej igen Yoogi

Jeg har været inde og læse om grafikkortene med dual head teknologi.... Jeg ved ik helt om jeg har misforstået... Men jeg skal ikke har slået to skærme ti lmin computer.... Jeg ønsker - da min gamle skærm brændte sammen og ikke har "tid" til at købe en ny lige nu- at vide om jeg kan bruge - udelukkende - min bærbare computers tft skærm som monitor for min stationære....?

Hvad var det forresten for noget med at bruge tv-skærmen som monitor...!?! kan man det og er opdateringen/opløsningen god nok til det... I så fald hvor meget forringes kvaliteten ved brug af forlænger kabel ....

På forhånd tak

Steffen

Accepteret svar
Fra : yoogi

Modtaget 116 point
Dato : 21-07-02 04:14

Hej.
Nej du har ikke misforstået noget, det er "bare" en mulighed som også kommer sammen med et dualhead grafikkort.

Og ja, du kan godt bruge din bærebare som monitor eller dit tv.

Opløsningen er udemærket, god nok til at se film på oxo.

Jeg har ca. 20 meter kabel mellem min pc & TV - hvilket ikke giver problemer. jeg bruger et 28" TV. grafikken vil ved skærme over 22 - 25" blive en smule grynet.

Vedrørende "tid" bør du være klar over at et godt dualhead koster ca. det samme som en god 17" monitor.

Jeg håber dette besvarer dit spørgsmål.

Yoogi

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 21-07-02 14:08

Lige et sidste spørgsmål....

Kan jeg bruge G400.....? eller skal det være g450...? Jeg kan nemlig få G400 grafikkortet til en meget favorabel pris (250 kr )...

Mvh Steffen

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 22-07-02 12:44

Hejsa.

Ja det kan du, bare det er et dualhead, (det var billigt )

Jeg vil forslå at deu efter installation af kortet henter nyeste drivere til kortet hos matrox, du burde nok oxo opdatere bios på grafikkortet samtidigt for at få mest ud af hardwaren, der er udførlig vejledning hos matrox.

God fornøjelse.

Yoogi