/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
vil have stave kontrol på DANSK
Fra : rudik
Vist : 365 gange
100 point
Dato : 16-09-04 18:03

hej. jeg har frontpage 2002 (engelsk)
når jeg trykker på F7 dukker der et vindue op, hvor der står "Frontpage cannot find the spelling for danise".
er det fordi jeg ikke har nogle sprog i stave kontrollen?
er der en der har en dansk stave kontrol fil?
så send den til rudi @ plantcon. dk Ps. der er lavet mellem rum i mailen, af sikkerheds grunde.

//rudik

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 16-09-04 22:26

Hej

Kører selv på gammeeellltt Frontpage 97, der kan man lave om på stavekontrols sprog ved at finde frontpg.ini i windows mappen og lave denne linje om

FrontPageLangID=0x0409 (engelsk på min)

til

FrontPageLangID=0x0406(så er den på dansk)

Mvh NoName7620

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-04 22:27

Dansk stavekontrol i Frontpage 98:

Åbn filen frontpg.ini (den ligger i Windows-mappen)

Find linjen FrontPageLangID=0x409

Ret 0x409 til 0x406 - gem og luk filen igen. Så har du fået dansk stavekontrol næste gang du starter computeren og Frontpage.

Det kræver blot, at du har et eller andet program med dansk stavekontrol installeret i forvejen. F.eks. Microsoft Word eller hele Office-pakken.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 17-09-04 16:54

filen frontpg.ini findes ikke på komputeren. men problemet ligger, i at der slet ikke er nogle stave kontrol i programmet. (tror jeg)

//Rudik

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-09-04 17:16

Hvis du har en CD hvor frontpage kom fra, kan du lægge CDèn i, og få valget at rette fejl.
Når du i start/søg leder efter frontpg.ini skal du huske at slå søgningen af skjulte filer til, for at finde den.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 12-10-04 14:05

Tak for svaret pallebhansen.