/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ad-aware scanning result
Fra : BerndJ
Vist : 336 gange
100 point
Dato : 16-09-04 16:06

Jeg kører daglig Ad-aware 6, og selvom jeg hver dag fjerner følgende filer, så "dukker" de op igen, enten nogle få minutter, eller et par timer senere - de er der i hvert fald igen næste dag.
Er der nogen som ved, hvad det egentlig er for noget, og, ikke mindst HVORDAN jeg FJERNER det "for ever"??
Filerne hedder:

"Tracking Cookie File Data Miner c:\documents and settings\"mit navn"\cookies\"mit navn"@cgi-bin[1].txt
Tracking Cookie File Data Miner c:\documents and settings\"mit navn"\cookies\"mit navn"@instadia[1].txt"

På forhånd tak for hjælpen!!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-09-04 16:25

Du kan læse om det her og hvad du kan gøre
http://www.sikkopi.dk/Sikkopi-forum/topic.asp?TOPIC_ID=247

//bentjuul

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 16-09-04 16:31

dan kan osse være nogle cookies der er nødvendige til for et bestemt program eller webside. prøv eventuelt at læse dem.

Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 110 point
Dato : 16-09-04 16:51

Du kan bruge empty temp til at godkende gode cookies som du vælger - og slette resten der er tilovers.
Du kan hente den her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#emptytemp
, men de kan som sagt godt være brugbare , som xyzzygy skriver f.x. oprettes cookies hvis du logger på et forum med brugernavn og password.

så du skal selv finde ud af hvilke er gode/dårlig cookies når du konfigurerer programmet.

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 16-09-04 17:04

Tak for svaret dannyboyd.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 16-09-04 17:06

I Ad-aware er der mulighed for at "ignore".

Når du har fundet ud af at de er gode gøres følgende:
1) Kørt Ad-aware - lad den finde alt, og slet alt på nær de 2 som du ved er gode.
2) afslut Ad-aware
3) Start Ad-aware, og lad den finde de 2 som er "gode"
4) vælg dem med et "flueben"
5) Højreklik med musen og vælg: Ad to ignore list
6) afslut Ad-aware

Herefter vil den aldrig finde netop de 2 cookies igen

Lars

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-09-04 20:13

At tænke sig - det havde jeg oz regnet ud!

Så jeg kan da en lille smule, æ ou )

Jubiii

Hanne