/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
points til ting27
Fra : Birgitta
Vist : 542 gange
500 point
Dato : 16-09-04 14:58

jeg forklarer andetsteds hvorfor.

Accepteret svar
Fra : ting27

Modtaget 500 point
Dato : 17-09-04 20:05

hej hej.. er nu ikke meget for det her.. ?

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 18-09-04 09:42

Tak for svaret ting27.
Spørgsmålet bliver lukket om en times tid.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 18-09-04 14:25

og hvad så nu?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-09-04 17:56

Tja, så er spørgsmålet lukket, og det vil jo sige, at man skal betale 50 gode points for at komme ind og kikke.
Det er der nok ikke så mange, der gider, når det bare er et spørgsmål om points til en navngiven bruger.

Så vi kan fortsætte tråden fra før, men uden de der evindelige ventetider. Den tråd var nok blevet for lang.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 18-09-04 18:03

tjaa.. ventetid er ikke til at holde ud.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-09-04 18:38

Nej, det har hjulpet gevaldigt, ikke?

Nå, men det er over min TV-avis tid, og jeg er træt i hovedet fordi jeg har været til lydighedsprøve med min hund i dag, så jeg slutter for i dag.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 19-09-04 21:40

inden jeg fortsætter... hvor mange har kigget?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-09-04 14:49

Der i øjeblikket 2, der har købt spørgsmålet. Jeg ved jo ikke, hvem det er, men sandsynligvis er den ene "emesen" som også fulgte den anden tråd og som også bekymrer sig om, hvordan det går dig.

Men vi kan da give dem et råb:

HALLO! Hvem er det, der har købt spørgsmålet?

Det er da altid meget rart at vide lidt om, hvem der følger med.

Den anden kan være Sus eller Christina. Eller Per, som du gav points til.
Der kommer næppe nogen nye ind på denne tråd.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-09-04 22:35

Ja. Lad os finde ud af hvem det er før vi fortsætter. Hvis det er fremmede vil de selvfølgelig også kigge med hvilket er temmeligt ubehageligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-09-04 20:02

Ok - den ene er mig, selvom jeg skældte dig lidt ud i en anden tråd.
Jeg blev lidt gal over det med Irak.
Eyvind.
Eyvind er jo også Emesen som ikke havde point til at købe spørgsmål.
PS. Jeg tror der er flere som har fulgt forrige tråd, uden dog at vide det.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 23-09-04 20:30

okay... Hvorfor mon jeg ikke får mail nu når jeg har sat flueben.. .sært

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-09-04 20:48

PS.
Hvis man vil skrive sammen anonymt så er her opskriften.
Forudsætning bl.a. Outlook Express.
Opret en tilfældig hotmail som er anonym og sæt den ind på OE som konto.
Man skal dog bare huske, at vælge denne afsender hver gang - ellers bliver der sendt fra den standard-mail som jo også ligger som konto.
Vil man ikke længere benytte denne mail-adresse, så fjernes den fra OE og den forsvinder af sig selv efter 3 måneder.
Ikke en opfordring - men bare en oplysning.
Eyvind.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 23-09-04 23:26

okay tjaa.. Jeg kunne også bare sætte et phpBB forum op på min hjemmeside, og lukke andre ude. Min hoster (web10) er bare pisse ustabil, og jeg bruger tit min plads til mindre projekter eller lagring af filer.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-09-04 14:20

Hej, med jer!
Hyggeligt, at tråden bliver brugt. Og velkommen til Eyvind/emesen.

Det er jo ikke fordi Ting og jeg udveksler deciderede hemmeligheder, -det er jo bare i det hele taget, når man taler sammen, så er det da rart nok at vide, hvem der lytter med. Hæng du bare på E/e.

Årsagen til at vi har skiftet tråd var jo bare at få lidt mere fart på kandu. Du må også have oplevet, E/e at der nærmest går minutter før man kan komme ind på det gamle spørgsmål. --Vi skifter sikkert tråd igen om et års tid, -så du må hellere begynde at spare op .

Ting, jeg har også enkelte gange været ude for, at jeg slet ikke har fået mail selv om jeg er ret sikker på, at jeg har sat flueben. -Men kandu kan også bare være timer om at få sendt mail om et nyt indlæg... Jeg håber, at du får mail om dette indlæg.

Hm.. har du en hjemmeside, Ting? Det er noget, jeg endnu ikke er nået til at eksperimentere med... Det er vist ikke så ligetil, men helt sikkert: Jeg vil da forsøge engang. --Det kan være, jeg får brug for gode råd til den tid.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 14:25

tjaa.. Jeg har ikke ligefrem en hjemmeside, men bare noget plads, og et domæne som jeg ikke bruger. Det var meningen at jeg skulle ha lavet noget den gang jeg købte det, men gider ikke alligevel.
http://kimschips.dk

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-09-04 14:44

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-09-04 14:45

Forøvrigt får jeg TO mails, når der er indlæg i dette spørgsmål! Pudsigt ikke?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 19:58

Nej.. Jeg fik også 2 mails med den jeg havde oprettet. Noget med at du får en mail for hver gang der er nyt indlæg i et tråd som du deltager i, og en mail, for hver gang der kommer nyt indlæg i den tråd du har oprettet. Det er bare kandu der ikke er smart.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-09-04 14:43

Nå, men så kan jeg jo forsøge at slette fluebenet... Så kan det være, at jeg kun får den ene mail... Eller måske får jeg så slet ikke nogen?
Jeg prøver og kikker ind igen om 2-3 timer.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-09-04 17:52

Jeg tror nok du får een.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-04 19:19

Man kan ikke fjerne flueben og dermed mails fra ens egen tråd.
Men det er vist sådan, at hvis du skriver i din egen tråd får du også en mail for det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-09-04 13:08

Hej, Eyvind.
Joo, jeg kan godt fjerne fluebenet fra denneher tråd. Men så får jeg "kun" ÉN mail pr indlæg. Hvis jeg lader fluebenet være, så får jeg både en mail, der hedder: "Kommentar til dit spørgsmål..." og en der hedder: "Ny kommentar hos Kandu.dk...."
Så jeg fjerner liige...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-04 16:44

Fint - for det har da undret mig at jeg fik 2 mails til mit spg - men jeg troede det var mit mailsystem.
Tja - man bliver klogere hver dag

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 16:46

Kandu.dk skulle måske lige opdatere..

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-10-04 08:24

utroliht som folk hader mig. Nu blev jeg banned fra din-debat.dk, af en nærtagende, og sart administrator.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-10-04 14:05

HøHø, Ting! Det er jo ikke "folk" -det er bare en computer.

Jeg gik lige ind og kikkede på den der side, din-debat.dk. Den kendte jeg ikke. Men jeg kan ikke komme ret langt uden at oprette mig som bruger. Og jeg kan ikke se, om min mail-adresse bliver offentligt tilgængelig i min profil??
Det er den jo vist ikke her på kandu. Er den det på din-debat.dk?

Umiddelbart kan jeg da ikke lade være med at fryde mig, når det lykkes mig at få nogen til at hysse her på kandu...
-IKKE sådan at forstå, at jeg kun er ude på at lave rav i den. Men hvis jeg er uenig med én eller anden, så er det da rigtig sjovt at sætte et skænderi i gang !-)

Når der så er tale om en -åbenbart formynderisk side som din-debat.dk, så må målet da være, at man bliver bannet hoho. --Det kræver da også specielle evner at forarge overnarrene.

Lad os endelig stå sammen om at holde kandu fri for overformynderi. Så hellere tåle de verbale bredsider og uvedkommende smalltalks.

Nå, jeg fjerner ikke fluebenet mere, -jeg havde vist ikke fået besked om dit sidste indlæg..

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-10-04 19:35

admin på din-debat.dk bliver ved med at snakke om mig.. ubehageligt.. heldigt der kun er ca. 130 brugere der får at vide af admin at jeg er en mega idiot, men alligevel.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-10-04 19:45

Gider du lige fortælle mig, om andre brugere kan se min e-mail adresse, hvis jeg opretter mig som bruger?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-10-04 20:18

jo undskyld.. det ved jeg ikke, men jeg ved at du kan slå det fra. Jeg har set flere profiler derinde hvor der ikke har været en synlig e-mail adresse.
men pas nu på derinde... hende admin er ond.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-10-04 14:53

Onde Admin, tihi!!
Det er da et held, at hun er lukket inde i mit PC-dyr. ---Forhåbentlig kan hun ikke smitte.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 06-10-04 17:26

nu er admins generalt onde... De fleste laver kun sådan en side få at få lidt magt. Tror jeg også at 'musenfryd' admin på din-debat.dk har gjort.
Jeg tror også det er hende der laver profiler som skal fremprovokere et eller andet, sådan at forummets øvrige medlemmer kan blive irriterede og svare igen. Så har hun jo en god grund til at banne brugerne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-04 19:27

din-debat er som jeg har oplevet det, et sted for mange meninger - og det er vist ikke "meningen", som man bliver bannet på, men opførsel.
Jeg deltager til tider også i dettet forum med mit rigtige navn Eyvind.
Det er dog et sted med mange damemennesker, så debatemnerne er ikke altid noget for mig. Årsagen til starten af din-debat, er vist ballade og ukvemsord på et andet forum. Så det er måske grunden til den lidt skarpe holdning, men der uddeles jo advarsler inden, så man har mulighed for at rette/forsvare sig.
Jeg har lige været derinde og pege på et medlem - jeg kunne ikke se nogen E-mail adresse for vedkommende.
Samtidig faldt jeg lige over noget der var bannet - opskrift/link/næsten opfordring til selvmord...............der holder jeg med Musenfryd/admin - det er ikke debat - men provokation.
Mange mennesker har det ikke nemt med sig selv og/eller andre - dem mener jeg skal hjælpes.................ikke skubbes. Et menneskesyn jeg har haft altid (tror jeg).
Hilsen Eyvind.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 06-10-04 20:18

Eyvind> Han manden der truede med selvmord var en idiot. Jeg skrev et svar som jeg syntes virkede passende, nemlig en opskrift som jeg er ret sikker på faktisk virker. Det var dog ikke en opfordring.
Okay.. det var altså ikke det jeg blev banned på. Faktisk fik jeg ikke engang en advarsel for den... Det jeg blev banned på var en mening og tro om musenfryd. Det vil hun ikke finde sig i, fordi det pludselig gik ud over hende, hvilket hun jo ikke er vandt til. Derfor blev hun vel sindsyg og bannede mig med det samme. Så forstår jeg på dig, at hun er begyndt at sige det var min lille opskrift der var skyld i det.. Kan jeg så sige er løgn.

Musenfryd har det med at få mig til at lyde meget værre end jeg er overfor de andre medlemmer på forummet. Det syntes jeg heller ikke er flinkt. Musenfryd har i hvert fald intet medmenneskesyn. Det er da ret sikkert...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-04 20:24

Jeg ved ikke hvorfor du blev bannet - men nu kan jeg regne ud hvem du var derinde.
Eks. var grebet lige ud af luften - jeg går ikke så meget op i hvem hvad og hvorfor.
Og jeg følger ikke så meget med derinde.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 06-10-04 20:46

nej.. jeg er faktisk også lige glad med det forum. Det der er sært er mere at musenfryd altid har været så meget efter mig.
Jeg har da både fået beskyldninger for at være psykopat (op til flere gange og af flere brugere), skitzofren, og meget andet. Det har musenfryd sjovt nok ignoreret. ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-04 21:06

Tja - i de fleste forum bliver der ofte gået efter manden(damen) og ikke efter bolden, som jo egenlig er debattens emne. Hvorfor der tit skal tales ubehageligt personligt, bare fordi man ikke er enige om emnet forstår jeg ikke. Men det er måske mangel på argumenter som er årsagen - jeg ved det ikke.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 06-10-04 21:20

ja, men det kan jo være lige meget nu. Hvis jeg vil kan jeg jo sagtens komme ind. På http://proxy4free.com er der plads til mange banninger, men jeg gider sq ikke være i nærheden af den side længere, så den er faktisk næsten glemt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-04 22:48

OK

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-10-04 17:55

Hej, Eyvind eller Ting.
Gider én af jer lige gå ind på "din-debat" og checke min profil?
Jeg har forsøgt at slette min mail-knap, og jeg ville gerne lige vide, om det lykkedes.
Mit brugernavn er "Noname". ----Så er det jo ikke så særlig smart, at mit rigtige navn står i min mail.......

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-10-04 18:08

det klare eyvind sikkert. Det tager en evighed for mig, hvis jeg skal køre gennem proxy server. Jeg kan heller ikke kigge efter brugere når jeg ikke er medlem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-04 20:21

Jeg får ikke lov til at se:
tidszone
sprog
rigtigt navn
køn
fødselsdag (det viser de ikke ved unge damer)
geografisk sted
landeflag
beskæftigelse
interesser
tlf
fax
mobil
ops
email adresse
der kan ikke sendes privat besked
msn
yahoo
aim
icq
Derstår kun:
hvornår du er indmeldt
hvornår du sidst var "på"
og antal indlæg = 0
jeg prøver at trykke på knappen kontakt "noname" ...................
det kan jeg ikke ( den viser bare ofline)

Jeg tror bestemt du er..................noname

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 09-10-04 13:00

hej... er du blevet stor-forbruger af din-debat-dk nu, siden du ikke skriver så meget her inde mere?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-04 14:38

>>stor-forbruger af din-debat-dk<<
Ja " Birgitta" kan det jo ikke være - noname = 0 indlæg.
Og jeg har flere nicks og mail-konti som tit roder lidt.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-10-04 15:11

Okay og tak, Eyvind.

Når jeg selv kikker på min profil, så er der en knap, hvor der står "e-mail" på. Og når jeg klikker på den, så kommer der en "ny meddelelse"-side frem, hvor man kan skrive en mail. Og som modtager af den mail står.....-mit fulde navn...!

Og det har jeg jo ikke lyst til at udlevere som "miss Noname".

Hej, ting. Næ, jeg er ikke blevet storforbruger af din-debat... -ikke endnu i hvert fald. Jeg ville lige have fundet ud af, hvor meget andre brugere kunne få oplyst om mig.

Men jeg har kikket lidt på den der tråd med selvmord..
Det er jo lidt svært at få hovede og hale på den, for den er jo åbenbart blevet beskåret... "Censureret" kunne man kalde det, hvis man var mindre flink.

Det, jeg ser er, at nogle af de andre brugere bliver stødt over din manglende empati... ---Samtidig med, at DE SELV viser at have begrænsede evner for empati...

Og jeg ser en tråd, der er startet som et fiktivt selvmord af en fiktiv person, -hurtigt bliver drejet til et personligt angreb på dig, da én af de andre brugere opfatter dit link som et reelt tilbud til et reelt selvmordsforsøg.

Det, du kan bruge det til, er intellektuelt at registrere, hvad andre mennesker bliver provokeret af. Og registrere, hvordan de reagerer. ---Og hvordan du selv reagerer på deres reaktion.

Så kender du på forhånd konsekvensen "i den virkelige verden".
--Ting, kunne du fortælle mig, hvilke andre tråde du har indlæg i på "din-debat"? Din profil er jo slettet, så jeg kan ikke få noget at vide derigennem.

--Jeg vil helt klart studere siden nærmere ---og måske blande mig i debatten.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 09-10-04 15:40

Min profil er vist nu stadig der inde... den er bare lukket. Da jeg var inde som fake bruger kunne jeg godt se min gamle profil, og gå ind på den...

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 09-10-04 15:46

jo du har ret.. min profil er blevet slettet.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 09-10-04 15:54

Jeg kan ikke selv huske hvilke tråde jeg har lavet indlæg i. Prøv at søge på dispirited på siden. Der kommer i hvert fald nogen frem.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-10-04 15:38

Hej, ting. Jeg har været i clinch med den "fru musenfryd", men jeg må indrømme, at den dame er ret svær at bide skeer med.
Jeg har dog indtryk af, at hun -på sin egen kringlede måde- mener det godt. Men hun kan vist ikke helt overskue, hvad det er, hun laver.
Men jeg vil da blande mig lidt i debatten på siden fremover, især fordi jeg synes, at de synspunkter, der kommer frem der -er noget ensidige.

Angående din rolle i debatten: Jo, jeg fandt nogle af dine indlæg. Men jeg synes da også, at du har fået megen positiv respons fra de andre brugere... Og jeg synes, at du klarer dig ret godt. Du melder egentlig meget klart ud, hvad det er, du ikke kan i forhold til andre mennesker. -Jeg tænker her på sådan noget som empati og forståelse for det der bliver skrevet "mellem linierne".

Men nogle af de andre brugere har måske været tilbøjelige til at opfatte det som noget du ikke VILLE forstå. Eller en påtaget attitude du havde..... Og så blev de arrige på dig. Og så bliver du selvfølgelig også gal på dem, fordi de misforstår dig.

Jeg synes, at det er ærgerligt, at du ikke er med mere, for du tilførte debatten nogle flere nuancer. Den er gennemgående lidt ensfarvet.

Og du må altså prøve på at skære lidt ned på dine forventninger til andre mennesker. Der er mange, der har forskellige slags forståelsesproblemer..
Kommunikation er en svær en.....

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 11-10-04 18:57

Jeg kan altid gå ind og oprette en ny bruger. Det går langsomt når jeg kører via en proxy (altså en anden computer, hvilket giver en anden IP).

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-10-04 14:56

Ja, det kan du da. Du vil også hurtigt blive genkendt. For det er ikke ligefrem lettere for dig end for andre at ændre på identiteten.

Jeg bryder mig ikke ret meget om den debatside. Som navnet antyder, så er "musenfryd" slet ikke en identitet med den pondus, der skal til for at lede en debat.

På kandu er der da i det mindste ingen "oppefra", der blander sig i den almindelige debat. -Såvidt jeg ved.. Man kan jo aldrig vide, hvem der gemmer sig bag de forskellige brugernavne. Men sådan noget med banninger og sletninger af indlæg og identiteter har jeg da vist endnu ikke oplevet her.

Mette Monky foreslog mig en side som hedder www.diskursen.net -Kender du den? Jeg har kikket løseligt på den, men der er vist ikke ret mange brugere og heller ikke ret mange emner. Hvad mener du?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-04 19:27

Det ser ud til at der er flere debatfora som er udledere af de andre.
Nogle af personerne (nick's går igen), og de omtaler også hinanden.
Tja - det er også svært, at debatere på en kultiveret måde.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-10-04 17:13

Tjoh. det kan jo godt blive lidt indspist, så.

Men jeg mener nu ikke, at en debat nødvendigvis skal være så kultiveret... Joo, måske, men så er spørgsmålet, hvem der skal beslutte hvad "kultiveret" indebærer. For det er nok i høj grad noget med normer.
Men jo bredere brugerskare, man kan tiltrække, jo mere nuanceret vil debatten kunne blive.

Kandus' force er nok i høj grad mange forskellige brugere. Og at debatten tit er afledt af et konkret spørgsmål. -Såvidt jeg kan se, så virker spørgsmålene på f.eks. din.debat mere konstruerede. Eller også er det ønskede svar givet på forhånd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-04 17:04

Med kultiveret mener jeg ikke artig/pæn/eller sådan noget.............
Men hvis man:
(Resten er konstrueret)
Mener jeg at "hun" har en, i mine øjne "forkert" opfattelse - så er hun vel ikke en møjkælling eller lignende, af den grund .
(konstueret eks. slut)
I en god debat er det meningerne om emnet som bør være diskussionen
Det mener jeg bare.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-10-04 14:43

HoHo, Eyvind, -der kunne vi allerede blive uenige om, hvad "kultiveret" kunne indebære: Jeg mener f.eks. ikke, at det er "kultiveret" at kalde den anden parts opfattelse "forkert"? Vi har forskellige opfattelser, men ikke nødvendigvis "rigtige" eller "forkerte".

Og en debattør kan sagtens være en møjkælling, -uanset om vi har samme holdninger eller ej.
På kandu møder jeg da folk, som jeg kan være uenige med i et spørgsmål, og enige med i et andet spørgsmål.

Det tror jeg er sværere på et sted som din-debat. Men jeg ved det selvfølgelig ikke, som ny, -og næsten ikke -bruger.

--Tror du, at Ting er ude og afprøve nye diskussionsfora? Jeg synes, det er nogle dage siden, at vi har hørt fra ham.. --Men man kan da meget hurtigt blive fanget ind, hvis man deltager i flere debatter på forskellige sider. -Pludselig er der uoverkommeligt mange malis, som man lige MÅ svare på...

Jeg har selv prøvet ca. 4-5 forskellige hjemmesider med debatter. De 2 af dem har været rene hundesider.

Men jeg synes dog stadig, at Kandu er bedst...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-04 13:52

Læg vel mærke til at det er: "i mine øjne "forkert" opfattelse" og ikke et postulat om en forkert opfattelse........................så i mine øjne er din opfattelse af det jeg skriver ........................................................>forkert<

Jeg syntes nu også Kandu er mest faverig og dog seriøs samtidig.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-10-04 14:03

Orrrk, Det var næsten ikke til at læse og forstå...... men jeg må give dig ret i, at du har ret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-04 16:02

Det er ikke første gang jeg hører, at min tekst kan være lidt kringlet.

Og så lige - jeg tror nok, at ting27 er ved at flytte - jeg mener at have læst det i en tråd.
Det er måske derfor han ikke er nærværende.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 17-10-04 21:22

narj.. Jeg var bare lige på weekend hos min mor... mht. til flytningen tager jeg det helt roligt.. jeg har klaret næsten al' papir arbejdet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-10-04 13:50

Nåda! Hvornår flytter du? ---Er det så til noget billigere?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 19-10-04 22:46

Det er ikke så meget billigere. Lidt mindre, og lidt anderledes.
Nu får jeg højst sandsynligt ikke boligstøtte ved den nye lejlighed, da det er et kollegium.
Men, jeg spare da lidt hver måned. Det tager nok bare et år alene, at spare alle udgifter til flytningen op igen.
Der er heller ikke tvunget antenne/kabel ved den nye, så der spare jeg også lidt. Derimod skal jeg have fastnet for at få internet dér. Det går ca. op med hinanden.
Den er også 7m2 mindre ned den jeg har nu. Det er jeg så ligeglad med.
Jeg får også en udgift til transport men skolen betaler 90% af denne da jeg kommer til at bo over 10km fra skolen. Jeg kommer også til at bo tættere på mine forældrer.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-10-04 15:23

Og så har du vel køkken fælles med andre unge mennesker. Min datter boede på kollegium engang for en del år siden. ---Det var faktisk dér, hun mødte sin nuværende mand. Nu har de hus, 2 biler og 3 børn sammen....... ----så man kan aldrig vide....

Hun blev meget mobbet i folkeskolen, men da hun så startede på gymnasium, besluttede hun at lægge sin stil om. Fra at være en mopset og selvhøjtidelig lille pige, så sagde hun jatak til alle sammenkomster og festligheder. Og hun kom til at synes om det. Da hun så startede på DTU flyttede hun på kollegium, og hun holdt fast ved stilen om at være aktiv og med til alt.
----De havde noget, der hed "Tour de Chambre"... Er der også sådan noget på dit kollegium?

Når man flytter eller skifter skole, så har man til en vis grad mulighed for at gøre nogle ændringer i sin egen adfærd, hvis der er ting, man gerne vil have skal gå lidt bedre..

Det bliver da sjovere end at sidde og kukkelure i sin egen lejlighed...

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 20-10-04 20:26

aner ikke hvad Tour de Chambre er.
Det værelse jeg har fået et med eget køkken og toilet/bad.
Jeg vil aldrig søge på et værelse hvor noget er fælles.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-10-04 14:04

Nåå, så er tiderne skiftet, eller der er forskel på kollegier..
Tour de chambre var vist en slags fælles dag, som regel en lørdag, med rengøring af fællesområderne. Og i den forbindelse gik man så vistnok også på besøg hos hinanden på stribe. -Det var meget hyggeligt, og vist også noget vildt...

Hvis der både er eget køkken og bad, -hvorfor skulle du så ikke kunne få boligsikring?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 22-10-04 16:33

jeg tror at huslejen er for lav..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-10-04 19:09

Nå, men så er det jo bare fint nok!

Det var dig, der sagde, at den nye lejlighed ikke er så meget billigere...

Der må jo være en grund til, at du er flyttet?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 22-10-04 19:15

ja. Men ved nærmere beregning er priserne rimeligt tæt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-10-04 12:59

Nå, men forhåbentlig bliver du glad for at bo det nye sted.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-10-04 16:48

tjaa.. Det vil tiden jo vise.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 28-10-04 20:12

jeg har tager et lån i banken.
Fandt ud af at det var dyrt. Næsten 5.100 kr. i renter og gebyrer for at låbe 14.000 kr.
Men nu har jeg nogen lunde mange penge til at kunne flytte og købe møbler etc. Men mange penge der går spildt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-10-04 10:00

Ja, og mange penge, der skal betales tilbage... Hvor meget skal du så betale til banken om måneden?

--Du er jo voksen nu, og dermed har du også selv ansvar for din økonomi og for konsekvenserne...

Har du lovning på et eller andet job, som gør det muligt for dig at have højere månedlige udgifter?

For jo mere du sætter dig i gæld, jo vigtigere vil det jo være med en fast indkomst. Og hvis du ikke er i stand til at skaffe dig den -vel og mærke på lovlig vis... -så er der andre muligheder. Her tænker jeg igen på at søge førtidspension..

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-04 16:21

Er du også en af dem der tror jeg sælger ulovlige varer? Jeg overholder loven mere end nogen anden person på min alder!!! Du må ha' kigget i nogle af mine andre indlæg her på kandu. Jeg spørger i hvert fald ikke efter hjælp næste gang jeg har problemer som dem jeg sider i nu med mistanke om salg af ulovlige varer. Kandu er ikke stedet at spørge om hjælp fordi spørgeren altid er den skyldige. Viser bare hvor afskygelige mange mennesker er.
Min bruger er også lige blevet slettet på QXL.dk fordi de mente jeg solgte ulovlige varer. Nu tror du også at det er mig der er den skydlige.
overholder loven mere end nogen anden person på min alder!!!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-10-04 17:09

Hov,Hov Hov unge mand. Jeg har ikke kikket på nogle af dine andre indlæg på kandu. Jeg ved ikke, hvad du sælger af varer. -Jeg tror ikke, vi bevæger os på de samme sider. Jeg er mest til hunde, computere, helbred osv...

Næ, jeg tænkte i helt andre baner, i al almindelighed. Når jeg skriver "på lovlig vis" så var det mere halvt humoristisk for ikke at du skulle tro, at jeg for eksempel opfordrede dig til at røve en bank eller lignende.

Som du ser, så kommer du meget let til at misforstå andre mennesker. Vi ER altså ikke nødvendigvis HALVT så slemme, som du gerne vil tro... Jeg er i hvert fald ikke..

Og jeg aner ikke, hvad QXL.dk er for noget..

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 01-11-04 19:26

ja.. lige meget.. glem det..

du snakkede om noget kollegie-gå-fra-værelse-til-værelse tidligere..
Det ser vist ud til at der også er sådan noget på det kollegie jeg er flyttet ind på... desværre kan man så sige, for man er jo tvunget til at være med. Jeg er ret meget ringe til sådan noget.

Det gælder ud på at hver værelse laver en drink til alle gæsterne, + et tema. Hvad angår begge ting ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal finde på. Der er kun et par uger til.. Lidt trist at jeg ikke kan nå bare at lære nogen af de andre at kende, men jeg er vel bare uheldig at det skulle være lige når jeg flyttede ind.. . Såå jeg bruger meget tit på at finde på et eller andet.... vil håbe jeg er et af de sidste værelser for ellers bliver jeg sq gjort til grin... :(

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 02-11-04 18:32

weee. mit værelse bliver det sidste...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-11-04 18:52

ORK, så skal du være (u) heldig hvis de bare når frem...
Det må være til at finde et tema...men du skal nok ikke gøre for meget ud af det..
Hvor mange er I?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 02-11-04 20:28

Jeg snakkede lige lidt med ham der står for det. Der var ikke noget tema alligevel.
Indtil nu er vi 18 personer, og 11 værelser (vel pga. de 2-værelses).
Jeg har fået bestilt 2 flasker absinth. Det er lidt anderledes.. så håber på, at de andre ikke er kommet på samme ide :)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-11-04 15:16

Hvordan drikkes absinth? -Jeg tænker på, -er det i sodavand eller sådan noget? Det er da vist noget spirituøst noget, -er det ikke? Det lyder rigtig spændende og specielt! Det skal da være rent uheld, hvis der er andre, der har fundet på lige netop det samme.

----Jeg VAR ellers begyndt at udtænke temaer som:"Døden" med giftige drinks og galger.. , men så syntes jeg alligevel, at det var for morbidt. Og så kom jeg til at tænke på temaet: "skoven netop nu" -som kunne klares med nogle bæreposerfulde af visne blade over det hele. Drinksene kunne så være en eller anden slags mudret mosebryg, med et mindre indhold af kakaomælk..

Nåååh, det kan jo også være, at mine forslag ville passe bedre til en 6-klasse... Jeg er nok noget ude af trit med unge voksne..

--Det bliver da også spændende at se, hvad de andre har fundet på, ikke?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 03-11-04 17:02

Absinth kan vist godt se giftigt ud.. det koster så også en del. Med fragt gav jeg ca. 450 kr. for 2 flasker, så det må være nok. Hvis det ikke er køber jeg sq bare en vodka en aldi og tynder det lidt op :).
Nu er der også malurt i Absinth, så man skal ikke have det i alt for store mængder. Desuden er der nok mange der siger 'nej tak' ved mit værelse.
Jeg gad godt blande Absinth med cola. Det har jeg hørt man kan, men det kræver jo så, at den laves kort før den serveres, hvilket jo ikke er så smart. Det bliver nok svært at ramme glassene efter drik nummer 10. :/ men nu har jeg meldt mig til, så ingen udvej .. hehe

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-11-04 17:36

Du kan vel have en håndfuld cola stående også..

Lad nu være med at eksperimentere for meget med drinksene INDEN turen... -Så når DU nok ikke tilbage til dit værelse..

Det skal nok blive lærerigt og underholdende..

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 03-11-04 18:50

jeg håber da det bliver sjovt, men lad se, der er også over en uge til.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-11-04 15:10

Jeg er spændt på at høre, hvordan det går... God fornøjelse med det!

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 14-11-04 10:11

Joo.. det var ikke så slemt, men sjovt nok. Jeg nåede da til mit værelse og gik da også i byen sammen med nogle andre derefter.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-11-04 17:57

Poha, så er du måske lidt slidt i dag?
Hvad syntes de andre om dine drinks? Var der nogen, der orkede at drikke noget?

Jeg får ny computer i morgen. Hvis jeg ikke lader høre fra mig, så er det fordi der kan være problemer med at komme på nettet igen.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 14-11-04 18:22

Ahhh.. ikke ligefrem den der blev drukket mest af.. men det er også meget stærkt, når det er som shots. Jeg blander noget op i næste gang.
Der var også laver lidt ravage.. også skægt nok. Aner ikke hvordan de kan ha gjort det da jeg var til stede stort set hele tiden... :s

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-11-04 18:26

Stort set til stede...

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 14-11-04 18:30

hehe.. nå ja. Du ved hvad jeg mener.. Jeg har vel været væk fra køkkenet i et par sekunder ^_^

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-11-04 12:21

Birgitta - Jeg tror der er nogen, som kan bruge din viden her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/53827

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 15-11-04 17:25

nææ.. Jeg har intet at fortælle til nogen. Jeg gider slet ikke kommenterer i en tråd som er så vigtig for den, der har skrevet det. Jeg skriver bare noget så det hele gør det meget værre...

Nu ved jeg slet ikke hvad han/hun vil ha. Der er jo intet at gøre ved det.. endnu et liv ødelagt. Synd for hende!

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 15-11-04 17:26

sorry Eyvind.. troede det var Bigitta der talte... fuck hvor er jeg dum.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-11-04 17:47

Tak, eyvind, -jeg havde lige set det selv. Jeg har haft lidt problemer med at sende og modtage mails fordi jeg har købt ny computer, men nu kører det hele igen.

Og ting: kik ind på det spørgsmål eyvind linker til. Så kan det være, at du påskønner, at du er sluppet ud af den der besværlige barndom... --Lige nu er livet da ikke så ringe endda, vel?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-11-04 17:55

Flot ting! Du har da kikket tråden igennem. Engang når du bliver lidt ældre, så vil det gå op for dig, at du har noget viden, som andre kan bruge. For et liv er jo ikke sådan bare "ødelagt"! Der er nogle problemer i livet, som man så kan tackle på forskellig vis. Livet ER der jo. Og problemerne ER der jo. Så selv det at gøre ingenting er en måde at tackle problemerne.
Næ. dum er du ikke... Men du dømmer dig selv kontant og hårdt når du gør en fejl. Du har så travlt med at fokusere på dig selv, at du ikke ser, at alle mennesker gør fejl. Eller måske dømmer du dem lige så kontant og hårdt..?. --Overbærenhed med dig selv... og med andre.....

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 15-11-04 20:25

jeg er vist ikke så livsentusiastisk som du tror.

Jeg kan desuden ikke give dig ret i hvad du har skrevet i dit indlæg...
selvfølgelig dømmer jeg mig selv hvis jeg gør noget dumt.. man kan jo ikke bare ignorerer det! Hvis folk var så dumme som mig vil de nok gøre det samme.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-11-04 22:42

Alt vel ting27 - jeg skriver også en gang i mellem uden at se mig for eller til siden.
Intet er perfekt i denne verden. Hvem siger også at verden skal være det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-11-04 15:55

Jeg siger ikke, at du skal ignorere det, når du gør noget dumt. Jeg siger, at du skal være forstående og tilgive. DU er da den, der bedst er i stand til at forstå, hvorfor du "gør noget dumt".
Jeg var selv utrolig usikker på mig selv da jeg var yngre. Jeg tror, at jeg aldrig fik den kærlighed og omsorg fra mine forældre, som jeg havde behov for. --Grunden dertil er ligegyldig i den sammenhæng.

Og jeg genkender i høj grad den følelse, som du giver udtryk for, når du skriver: "fuck hvor er jeg dum" -bare fordi, du tog fejl af, hvem der havde skrevet indlægget. --Jeg har haft det ligesådan masser af gange over bagateller, da jeg var yngre.

Men ikke mere!!! Og der er IKKE kommet en kæreste og har reddet mig! -Det tror jeg heller ikke kan lade sig gøre.
--Men de sidste mange mange år har jeg gjort hvad mine forældre skulle have gjort, da jeg var barn. --Jeg har elsket mig selv betingelsesløst: Opfører jeg mig dumt eller gør jeg noget, der er forkert, så prøver jeg at finde ud af hvorfor -i stedet for at skælde ud. Gør jeg noget godt, så roser jeg mig selv og glæder mig over det -i stedet for bare at ignorere det og lade som ingenting.
Et lille barn skal føle sig elsket og som noget helt særligt her i verden. Ellers tager man skade. Men skaden behøver ikke at være for livet.. -Vi kan til en vis grad "reparere os selv."

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 19-11-04 18:59

Se lige hvor farlige personer med Asperger er..!
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=270582

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-11-04 10:33

Wow, så varer det da noget før jeg tør invitere min søn hjem igen... Utroligt, at jeg har overlevet til han blev 28... Hvordan er det..? --Lever alle dine søskende og forældre endnu?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-11-04 13:00

Alle dem som jeg har en biologisk forbindelse til lever endnu, men tror nu de er blevet godt sindsyge at bo sammen med mig.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-11-04 15:10

Ja, det er det der med "årsag og virkning" --Det er ikke så let at se, hvad der er hvad. (Og i sidste ende er det måske heller ikke så vigtigt)

Men det er da beroligende at få at vide, at ikke alle "Aspergere" er potentielle mordere... :o

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 22-11-04 19:01

nåå.. Hvorfor?
Artiklen overrasker mig da ikke. Det er jo mindre børn.. er vel meget normalt, og tilsætte lidt trælim i kagen... hehe. Det glemmer de nok aldrig.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-11-04 13:56

Nåmen der er jo altså glidende overgange... Det er vel meget normalt, at man som barn laver ting, som man aldrig ville gøre som voksen. Vi lærer jo, så længe vi lever. --Selv om man er ordblind som barn, så kan man da godt blive forfatter eller en habil læser som voksen. Det er bare lettere for dem, der har let ved bogstaver.

Og det samme med empati. Selv om man er asperger som barn og ung, så kan man da godt blive psykolog eller pædagog som voksen. Det kræver bare et større arbejde med de ting, man har svært ved. -Mens andre nærmest er født med en forståelse for, hvordan andre mennesker har det indeni.
Det er da bare ærgerligt, at vi ikke allesammen kan have let ved alting!

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-11-04 17:50

du overdriver lidt når du siger asperger = psykolog. Dette findes ikke, og vil da være en katastrofe hvis det gjorde.. eller hvad.. psykologer er sq ikke andet end glade for pengene så hvorfor ik.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-11-04 18:16

Nææh, jeg siger ikke asperger= psykolog. Jeg siger, at ligesom en ordblind ved hårdt arbejde kan overvinde sit handicap og alligevel blive forfatter, -så kan en asperger i løbet af livet lære sig de ting, der er nødvendige for at arbejde som pædagog eller psykolog.

--En asperger-psykolog har jo i hvert fald ET fortrin frem for andre psykologer: Han ved noget om, hvordan det er at være asperger. --Han har måske ikke et stort behov for at hjælpe andre mennesker med problemer, men hvis han har interessen for selve syndromet, så kan han da nå langt indenfor analysering og forskning.

Jeg tror tit, at speciallæger har en eller anden personlig årsag til, at de har valgt lige netop DERES speciale. --Altså, jeg tror, at de fleste psykiatere er -eller har været- mindst en lille smule gak.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-11-04 18:26

Nu er pædagog jo ikke særligt krævende... efter hvad jeg har forstået. Nu er det et pædagog-kollegium jeg bor på, og det lyder da ikke til at være noget vildt svært. Der er så lige det med en gymnasiel, men det har jeg jo også prøvet... Temmeligt kedeligt, men det er sikkert rart med 100m til skole.

Uanset hvilken slagt læge det er, er de forfærdelige! Især tandlæger, yak.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-11-04 14:05

Fælles for pædagoger og psykologer er jo, at de skal være gode til at forstå andre mennesker. --Og det er vist ikke lige din stærkeste side.

Med at "forstå" mener jeg, at man ikke tager afstand fra andre mennesker selv om de siger eller gør noget som man måske ikke kan lide.

F.eks. tager du afstand fra tandlæger.
Så ville du jo ikke kunne være psykolog eller pædagog for en tandlæge uden at du først gjorde et stort stykke arbejde for at forstå tandlæger.

Du kan jo også se det på den måde, at hvis der ikke var nogen, der gad at være tandlæge, -eller læge, så var vi da for alvor på skideren...

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-11-04 17:24

nej.. nok om det...

Ved du om B-vitaminer er ulovlige.. Post Danmark har anmeldt mig for import af ulovlige stoffer.. Simple B-vitaminer bestilt fra USA.
Bestilte det faktisk i den sammenhæng at det skulle være godt for personer med autimse eller aspergers syndrom, men nu skal staten absolut smadre det hele for en..

De skal overhovedet ikke ønske sig at holde det tilbage... der vil komme konsekvenser som de aldrig havde ønsket sig!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-11-04 18:19

Personer med asperger skal jo altså også overholde gældende regler og love. Hvis du mener, at du har specielle grunde til at importere B-vitaminer, så kan du sikkert søge dispensation fra gældende regler. Men hvis det ikke er videnskabelige og anerkendte undersøgelser, der har vist, at b-vitaminer er sagen, så nytter det nok ikke noget.

Forøvrigt så skyldes både asperger og autisme jo nogle uregelmæssigheder i hjernen, og derfor er det vel temmelig indlysende, at b-vitaminrig kost kan have en gavnlig effekt. B-vitaminer er jo også gavnlige for alkoholikere som er ved at ødelægge deres hjerne med spiritus (som jo forøvrigt er et organisk opløsningsmiddel, som man skal holde sig langt væk fra, hvis man har hjerneproblemer..).
Men tror du ikke, det er billigere og sundere at leve hovedsagelig af brune ris?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-11-04 18:26

Nej, overhovedet ikke.
Det får man overhovedet ikke nok vitaminer igennem.

Og hvorfor er B-vitamin ulovligt at importere når man kan købe i brugsen?
Det er kun 200 stk, og ikke til videresalg.

Jeg kan ikke finde nogen steder hvor det står at det er ulovligt.. Det må da forhelvede kunne regne ud!! Det er ikke andet end b-vitamin, men hvis de vil ha mig til at leve usundt skal de fandme få lov til det!!! Det gik fint med import af Zoloft, of koffein... bare en mega overdosis af det, så ser de konsekvensen af deres handlinger.
Der ryger med sikkerhed et par trudselsbreve afsted til regeringen hvis jeg ikke får min vare udleveret.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-11-04 14:20

Nåmen hvis Post Danmark ligefrem har anmeldt dig for import af ulovlige stoffer, så er det måske fordi de tror, at der er noget andet i glasset end B-vitamin... Og så må de da undersøge pillerne og udlevere dem når de finder ud af, at det bare er vitaminpiller. Er der ikke et telefonnummer, du kan ringe til og høre, hvad der sker med de piller? Eller en mailadresse?

Det virker da også lidt mystisk at importere 200 stk b-vitaminer fra USA når man kan købe dem i brugsen.... Kan det virkelig betale sig??

Hvad mener du med at en megadosis af Zoloft eller koffein vil få dem til at se konsekvensen af deres handlinger?? --Det er jo ikke personer, du er oppe imod, men et "væsen" (postvæsenet).
Sådan et "væsen" er ikke liiige til at aflive eller tale til fornuft...

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-11-04 15:13

Jeg har ringet til lægemiddelstyrelsen for at høre hvad der var ulovligt ved dette jeg importerede.
Hun udtalte at det indeholdte ca. 200 gange flere b-vitaminer end det tilladte (de indeholdte ca. 150mg af hvert b-vitamin hvor 2,25mg er det lovlige). I superbrugsen kan man få 50mg B-vitamin.
Men hvorfor er det dog ulovligt. B-vitaminer har vist sig ikke at være farlige.
Man kan få en overdosis af det hvis det bliver sprøjtet direkte ind, men ellers ikke. Så må man jo bare tage et halv glas af de normale hver morgen... så er det lige pludselige ikke ulovligt mere. Jeg syntes det er en dybt ånddvag lov at gøre et faktisk meget sundt præperat ulovligt...

Hun sagde at jeg under ingen omstændigheder vil få dem udleveret, og mine penge var spildt. Jeg hader Danmark.

Uden tvivl vil jeg prøve at bestille igen selvom jeg godt ved det ikke er smart at få en 2. advarsel. Jeg bliver ved til jeg får min vilje, og min vare.
Har allerede bestilt, men denne gang fra et EU som dog er ca. 10 til 100 dyrere end USA.
Når det er et EU land er det stadig ulovligt, men det er ikke direkte ulovligt at importere. Kun ulovligt uden recept, hvilket altså vil sige at min læge vil blive involveret.

Det er ikke post danmark der har anmeldt mig men en tolder som arbejde ved, post danmark.. sååå.. Eller ved ikke. Der stod post danmark på kuverten og brevet.

Jeg fortalte dem også at jeg havde indført andre ulovlige stoffer før hen i tiden.. en eller anden måde skal jeg vel fortælle det er nogle idioter som man godt kan slippe uden om...

Fatter bare ikke at de keder sig så meget at de vil stoppe sådan en vare.. Hvad med at stoppe, efedrin, amfetamin osv... ?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-11-04 15:15

Jeg tror jeg sender et par breve afsted med noget hvidt pulver.. Har hørt at det skulle forsinke deres arbejde væsentligt.. Jeg syntes det er en rimelig hævn at få, men vil selvfølgelig aldrig i mit liv tilgive hverken Post Danmark, Told&Skat, eller Lægemiddelstyrelsen, samt sundhedsministeriet. De er klart mine værste fjender.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-11-04 20:30

Hvorfor snakker du ikke med din læge om at få de høje doser B-vitamin på recept. Så kan det være, du kan få tilskud.
Hvis du har skriftlig dokumentation med om at det måske kan hjælpe dig, så kunne det jo være, at han er med på ideen.. Og ellers kan han måske forklare dig, hvilke bivirkninger, der kan være ved de høje doser.

Jeg får selv indsprøjtninger med B-12 vitamin en gang om måneden, og skal så tage nogle stærke folinsyre samtidig.
For det er sådan, at hvis man får meget af ét B-vitamin, så kan man risikere at blokere for optagelsen af andre B-vitaminer.

Og måske har du også problemer med at optage B-vitaminer via tarmen... Måske er DET årsagen til dine problemer? -Hvis det hænger sammen med B-vitamin... Så hjælper megadoser som piller dig da ikke...

Hvis du mente det alvorligt med at sende hvidt pulver til forskellige myndigheder i arrigskab, så ville det da være en rigtig dårlig ide at offentliggøre det her på Kandu...

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-11-04 20:39

Jeg ved godt at man skal stabilisere indtagelsen af b-vitamin. Derfor jeg bestilte et kompleks.

Min morfar har problemer med at optage b-vitamin. Han er også asperger, men han har fået nogle mega-doser på recept, så jeg tænkte at det vil jeg også prøve. Jeg har bestilt fra en tysk side nu, plus noget andet fra en amerikansk side.
Jeg gider ikke til lægen.. du ved vist godt jeg ikke kan li dem.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-11-04 14:18

Hvad med at snakke med din morfar om problemet? Måske kunne du låne eller købe nogle piller af ham? --Bare for at se, om det hjælper... Virker det for ham?? OG er det i SÅ store doser at han får det?
--Nogle gange er det jo sådan, at man kan hente nye piller på recepten i god tid inden de gamle piller er brugt op.
--Jeg bruger selv noget receptpligtigt creme mod uren hud, og når min søn så kommer på besøg, så får han en tube af mig.. --Han er heller ikke vild med at gå til læge (Hvem er det!)

Men man går jo ikke til læge for sjov skyld, men for at få et bedre liv.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 27-11-04 16:06

Det er mærkeligt at der skal være som er receptpligtige. Hvorfor skal andre dog bestemme hvad man gør ved sig selv.. Man er også tvunget til at gå på apoteket som jo er vildt vildt dyre. Det er ret dårligt.. Der burde være fordele ved en recept.
Om sommeren får jeg noget mod høfeber som koster ca. 100 kr. på apoteket, som er langt billigere i USA.

Jeg gider ikke snakke med min morfar om det.. selvfølgelig gør jeg ikke det. Desuden er det også meget sjællendt jeg ser dem, da det ikke ligefrem er ofte jeg besøger mine forældre.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-11-04 17:27

Medicin er jo nærmest "højere videnskab". Det er ikke så lige til for os almindelige mennesker at gennemskue alle virkninger og bivirkninger, og hvad der sker når man blander forskellige ting. En læge har jo mange års uddannelse, som også omfatter medicin. Så han ved mere om de ting end vi gør. --Mens vi to sandsynligvis ved mere om Aspergers syndrom end de fleste læger...

Det er jo bare sådan, at forskellige mennesker ved forskellige ting.

Nettet er en god ting, for man kan få en masse at vide som man har brug for. Men man skal nok lige være opmærksom på, at det ikke er alt, hvad man finder på nettet, der er sandt....

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 08-12-04 19:32

Jeg fandt de samme B-vitaminer i en dansk netbutik.. som så er lovlig. Ret mærkeligt. Kan ses her http://www.vitaviva.com/da/Shop/Product_Details.94.aspx
Jeg har kontaktet butikken med henblik på en forklaring, hvor på jeg fik svaret at de har en mellem sælger + lager i holland. Det er lovligt at importere i Holland, og så er det jo pludselig lægemidler der går ind under EØS reglen. Vildt dårligt, for så virker den regel jo ikke. 270 kr. var dog lige for meget for mig når de kan fås for ca. 100 kr. incl fragt fra USA. Men nok om det.

Jeg tror ikke man løber nogen videre risiko ved selv at læge med vitaminer og lægemidler. Der står normalt i vejledningen hvad man ikke må blande dem med.

Jeg ved udemærket godt at der er meget på nettet der ikke er korrekt. Man skal bare prøve at finde den samme information fra så mange kilder som muligt.

Jeg har nu hørt at læger er syge mennesker. Under uddannelsen er de til læge for hvert kapitel der er gennemgået.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-12-04 14:59

Joo, men så er det det, om du retter dig efter vejledningen.............. Det har du jo åbenbart ikke tænkt dig.

Forøvrigt kan jeg da godt forestille mig, at man kommer til at fejle alle de sygdomme, som man lærer om på lægestudiet --Bare det, at der bliver sendt én eller anden dokumentar om en sygdom i fjernsynet, det kan jo få folk til at strømme til læge i stimevis..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-12-04 18:28

Hej, Ting! Hvordan går det med dine B-vitaminforsøg?

Det er forresten gået hen og blevet jul igen.. Skal du holde juleaften sammen med din familie i morgen?

Jeg vil i hvert fald ønske dig en god jul.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 23-12-04 21:17

Jo. Jeg har modtaget nogen 100mg B-6 vitaminer. Mærkeligt at jeg fik dem for de var blevet fortoldet, og står på den forbudte liste. Told&Skat har nok haft en travl dag. Så har jeg sendt en e-mail afsted til lægemiddelstyrelsen, sundhedsministeriet og europa-parlamentet, da jeg syntes de skulle høre min mening om deres regler.
Jeg tager hjem til den ene side af familien og holder jul i morgen en gang.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-02-05 21:04

Kuller, kuller... Jeg har ikke fået mail om dit indlæg!!
Og andre gange får jeg mails om indlæg, som ikke eksisterer...
Nå, sådan er kandu nok bare.
Men godt nytår, jeg håber, at du har det ok.

Kan du mærke nogen forskel ved at tage B-6 vitaminer?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-03-05 13:22

Hey, har din computer fået breakdown?
Det er ikke meget, du er på kandu, p.t.
Nåmen, du må have en god påske. Håber alt står vel til..