/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
forsikringer...
Fra : kaptajnkaber
Vist : 2577 gange
200 point
Dato : 16-09-04 01:02

Jeg flyttede hjemmefra efter sommerferien og skal have mig en (tror jeg) ansvarsforsikring. Er der nogen der kender en god og billig forsikring, som kun dækker det nødvendige. Jeg har ikke bil og ingen dyre designer møbler - er bare en knægt på 19 år der helst ikk vil punge ud med 10 mill $ hvis jeg skulle være så uheldig at sparke J. Lo i røven. (tror det er nogenlunde det beløb hun har forsikret den for

Håber I kan hjælpe med hvad jeg skal have og hvor jeg kan få fat på det...

På forhånd tak..

KK

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-09-04 01:11

Det du skal have er en basis- eller indboforsikring som den også kaldes.
Der er indbygget ansvarsforsikring i sådan en. Både for person og tingskade.
Og Det er lidt forskelligt hvad de koster, men det er forsikringssummen for indboet der bestemmer hvor dyr.
Men prøv at ring til et par selskaber og hør på priser, for det afhænger også noget af hvor i landet du bor.
mvh dova
Men under 1000 kr pr år, ved så ikke om du mener det er dyrt.

Kommentar
Fra : hsrdyjy

Dato : 16-09-04 01:15

Hej kaptajnkaber

Tjek ind på : http://www.gf-forsikring.dk/ , her er jeg sikker på at du finder een af de billigste forsikringer på markedet.
De har en ungdomsforsikring som jeg tror er det du efterlyser. Tjek deres side ud.

Held og lykke i livet
Trine

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 16-09-04 01:19

Og jeg ville vælge GF-Forsikring, Alka, Tryg forsikring eller Alm. Brand.

Som Dova skriver ring og hør - indbosum går fra ca. 250.000 kr. og opad og med en årlig præmie fra ca. kr. 450,-. Det er meget forskellig hvad forsikringsselskaberne dækker ved eks.v. tyveri af cykler. Så bed lige om at få forsikringsbetingelser tilsendt.

Men ellers er det meget fornuftigt af dig, der er desværre mange unge mennesker, der ikke er forsikret og indboforsikring dækker brand, tyveri og skade (ansvar) på personer og ting.

Mvh
Bjarne

Accepteret svar
Fra : hsrdyjy

Modtaget 210 point
Dato : 16-09-04 01:26

Og hvis du selv har lyst til at undersøge priser på forsikrings-markedet kan du droppe ind på:

http://www.forsikringsluppen.dk/

Kommentar
Fra : hsrdyjy

Dato : 16-09-04 01:43

hvilket postnummer bor du under? Det fastsætter nemlig prisen.

Kommentar
Fra : hsrdyjy

Dato : 16-09-04 02:03

Jeg har kigget lidt rundt på forsk. forsikringer, og jeg kan konkludere at det fleste - bortset fra GF ikke har nogen tilbud til unge, tendensen er åbenbart at de ikke har "tænkt" over dette. Ellers skal man som 19 årig tegne en Familiebasisforsikring - Hallo er det rimeligt? Afhængig af hvor du bor i landet betaler man 984,- til lidt over 1400,- årligt for en ungdomsforsikring hos GF.
Men prøv også at spørge i din lokale bank, måske har de et godt tilbud. I hvertfald skal du være bevidst om at alt over 1400 om året (stadig det højeste hvis du bor i det nordlige sjælland) er for meget.
Skriv dit postnummer her på sitet, så kan jeg finde ud af hvad du reelt kommer til at betale

Trine

Kommentar
Fra : hsrdyjy

Dato : 16-09-04 02:13

GF Forsikring - Ungdomsforsikring uden tilvalgdækning, pr. år:
Postnr. 1000-2990 = 1429,-
Alle øvr. postnr= 964,-

Kommentar
Fra : ee

Dato : 16-09-04 07:33

når du er under 25 år er du dækket af dine forældres forsikring, selv om du flytter hjemmefra, hvis du bor alene.
det står der i de fleste husstandsforsikringer, så tjek det lige af med dine forældre

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 16-09-04 08:05

til ee

Det svinger fra forsikringselskab til forsikringselskab, nogle stopper ved 22 år.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 16-09-04 09:39

Uha, sikken en masse svar. Tak alle sammen!

Jeg bor i 2100 Kbh Ø og så vidt jeg ved er jeg ikke længere dækket af mine forældre når jeg bliver 20. Dette sker mens jeg er i militæret og så er det jo ikke sikkert jeg har tid til at ordne den slags. Så jeg tænkte det var bedst at få det gjort nu. Men jeg kigger lige lidt rundt på de nævnte forsikringer.

Vh KK

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 16-09-04 17:27

TopDanmark har også en forsikring til unge: Topstart Indbo. Den bruger jeg selv og synes det er OK priser

Godkendelse af svar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 04-07-06 17:12

Tak for svaret hsrdyjy. Sidder lige og rydder op i gamle indlæg. Valget faldt godt nok på IDA-forsikring via min uddannelse, men linket var til stor hjælp!