/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvordan lukker jeg nu ?
Fra : bennymanden
Vist : 354 gange
50 point
Dato : 15-09-04 22:03

Hej.
Jeg havde disse problemer med at min PC efter en fejlmeddelelse talte ned fra 60 sek hvorefter den genstartede osv. - jeg læste forleden aften i et spørgsmål vedr. dette problem, at man kunne gå i Start>Kør> og skrive shutdown -a for at undgå at der blev lukket ned. OK så langt så godt, nu tror jeg "ormen" er fjernet, og jeg vil igen gerne kunne lukke på normal vis, HVORDAN ?
Nå jeg vælger Start får jeg kun muligheden for at logge af, ikke for at lukke PC´en.
håber en kan give mig et godt råd
mvh Benny

Kommentar
Fra : hsrdyjy

Dato : 15-09-04 22:10

Hvis du vil være helt sikker på at komme af med skidtet - ormen så gå ind på microsoft.dk og følg anvisningerne, fx:

http://www.microsoft.com/danmark/security/alert/mydoom-b.asp

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 15-09-04 22:15

OK - tak jeg har lige downloadet og scannet fra dit link, men der var ikke noget, jeg har nemlig kørt et par forskellige virusscanninger i aften og de har fundet og fjernet et par stykker, så jeg er clean nu, men hvad med mit problem med igen at kunne lukke på normal vis ?
Benny

Kommentar
Fra : hsrdyjy

Dato : 15-09-04 22:20

Prøv at lukke totalt ned for pc'en, gør det evt. via Ctrl+Alt+Delete. Lad den stå en 30 sek. tid og og start så op igen.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 15-09-04 22:29

Nej den går ikke hsrdyjy - på den måde får jeg blot en tom jobliste, men stadig ikke muligheden for at lukke min PC, jeg kan selvfølgelig trykke på afbryderknappen i 5 sek, men der må være en måde at få de oprindelige muligheder i menuen Start tilbage på, jeg ved blot ikke hvordan !!!

Kommentar
Fra : hsrdyjy

Dato : 15-09-04 23:01

Hej bennymanden. Jeg troede jeg havde fået sendt et svar til dit seneste indlæg (22:29), men noget er gået galt.
Nå, men jeg arbejder på sagen. Jeg kan dog ikke love at jeg løser problemet, prøver ihærdigt, ok?

Jeg formoder at det er W XP?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-09-04 23:03

Prøv lige at starte op i fejlsikret tilstand (F8) - og luk igen - hvis du kan.

Kommentar
Fra : hsrdyjy

Dato : 15-09-04 23:11

Ja, emesen det er evt.det der skal prøves, kig også her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308029

Kommentar
Fra : hsrdyjy

Dato : 15-09-04 23:42

Måske er problemet at du pt. kører i den klassiske version af Windows, prøv dette:
Højreklik på proceslinjen - vælg egenskaber - vælg fanebladet Menuen Start - Sæt prik i Menuen Start - OK. (neej)
Eller gå videre: Menuen Start - Tilpas... - fanebladet Avanceret. Tjek om det valgte og ser rimeligt ud.

Jeg ved hvordan mine indstillinger er, desværre kan man ikke sætte et skærmdump ind i disse beskeder.

Håber ikke at jeg forvirrer dig totalt bennymanden, men i for sig tror jeg at dit problem har en ganske simpelt løsning. Ville ønske at jeg kunne være dig til hjælp!

Kommentar
Fra : hsrdyjy

Dato : 16-09-04 00:19

Hej bennymanden - du har endnu ikke svaret om du kører XP?
Hvis ikke du gør må du lige fortælle hvad, ok?

Kommentar
Fra : hsrdyjy

Dato : 16-09-04 00:33

Måske er løsningen at du gendanner din pc, til det du før foretog dig, det er måske løsningen. Nedenstående er en kopi fra Microsoft, prøv det, det skader altså ikke, men læs nu instruktionen, og følg den:

Gendannelse af computerens tidligere tilstand
Hvis du f.eks. installerer et nyt program og får problemer med computeren i forbindelse med dette, kan du gendanne den tilstand, computeren havde før installationen. Det kan gøres vha. funktionen Systemgendannelse i Windows XP.

Hvad indebærer funktionen Systemgendannelse?

Funktionen Systemgendannelse overvåger forandringer i computeren og opretter med jævne mellemrum såkaldte gendannelsespunkter, der indeholder et bestemt tidspunkt, hvis tilstand computeren kan gendannes til. Du kan tilmed oprette og navngive dine egne gendannelsespunkter, og det bør du gøre, inden du foretager større forandringer, f.eks. når du installerer et nyt program.

Hvordan gendanner jeg computerens tilstand på et tidligere tidspunkt?

Du skal først kontrollere, at funktionen Systemgendannelse er aktiveret. Du skal gøre følgende:

Klik på menuen Start.
Højreklik på Denne computer.
Vælg Egenskaber.
Klik på fanen Systemgendannelse.
Kontroller, at afkrydsningsfeltet Deaktiver systemgendannelse ikke er markeret.

Sådan gør du for at gendanne computerens tilstand på et tidligere tidspunkt:

Klik på menuen Start igen.
Vælg Hjælp og support.
Klik på Fortryd ændringer ved din computer med Systemgendannelse.
Klik på Gendan computeren, som den var på et tidligere tidspunkt?
Klik på Næste.
Vælg en af de datoer, der er vist med fed i kalenderen. Vær opmærksom på, at du kun kan vælge et gendannelsespunkt, der er oprettet, efter at funktionen Systemgendannelse er aktiveret.
Klik på Næste.
Klik på et gendannelsespunkt på listen, og klik på Næste igen.
Følg derefter de viste instruktioner for at gendanne computerens tilstand på et tidligere tidspunkt.

Hvordan opretter jeg et gendannelsespunkt?

Sådan opretter du et gendannelsespunkt:

Klik på menuen Start.
Vælg Alle programmer.
Vælg Tilbehør.
Vælg Systemværktøjer
Klik på Systemgendannelse.
Klik på Opret et gendannelsespunkt.
Klik på Næste.
Giv gendannelsespunktet et valgfrit navn.
Klik på Opret.
Klik på Luk.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-09-04 17:05

Så er jeg tilbage igen, tak for alle forslagene. Jo det er XP - <emesen> jeg prøvede med fejlsikker, og herfra kan jeg godt lukke. Jeg har nu fundet ud af følgende: Hvis jeg lukker ned ved at holde knappen inde 4 sek og derefter starter op igen er der ingen problemer med at lukke ned, så er alle knapperne i menuen "Start" igen til rådighed, ---- men, så har jeg igen problemet med at den genstarter. Efter ca 3 - 4 min kommer en meddelelse op på skærmen, der står: LSA Shell (Export Version) har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.
Hvis du var midt i noget har du muligvis mistet dine data ... osv
Desuden er det den dialogboks hvor de beder om at man sender ell. undlader en fejlrapport.
Her er det så, hvis jeg ønsker fortsat at være igang, jeg vælger Start>Kør> og skriver Shutdown -a så kører jeg videre og den boks som kommer hvor der tælles ned fra 59 sek forsvinder, men samtidig mister jeg her muliheden for at lukke ?????
Jeg ved snart IKKE hvad ! mvh Benny

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 16-09-04 18:56

Det lyder da som "snavs"
Prøv lige at gå til:
www.spywarefri.dk
Eller
www.arlet.dk
De er rigtig gode til dit tilfælde tror jeg.

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 20-09-04 06:55

Tak for svaret emesen. Tusind tak for hjælpen <emesen> - jeg har fået løst problemerne på begge mine Pcér her i løbet af natten med hjælp fra arlet.dk
-------- alle tiders mvh Benny

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-09-04 12:55

Selv tak og