/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mærkelig besked fra Avast!
Fra : Camillasmoster
Vist : 556 gange
100 point
Dato : 15-09-04 21:17

Hejsa

Når jeg scanner med Ad Aware, kommer der en linie frem nederst på skærmen fra Avast!

Den er blå foroven og gul forneden og fylder hele skærmens bredde.

Jeg kan ikke nå at se, hvad der står i den.

Er der nogen, der ved, hvad det er?

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 15-09-04 21:21

Det er en reklame for antivirus.

www.avast.com :)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-09-04 21:57

Er du sikker på det?

Jeg har jo Avast! og jeg er ikke online.

Hanne

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 15-09-04 22:08

det lyder mere som om du har fået en trojan inden på pc´en...

http://www.trojanhunter.com/ gå herind og vælg den free trialdemo....og scan så din pc...

mvh. Melander

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 15-09-04 22:55

Camillasmoster, jeg har haft Avast i flere år og scannet med Ad-aware et utal af gange og aldrig oplevet en tilsvarende popup.
Prøv først Melanders link og lad os se.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-09-04 06:21

Nu har jeg prøvet Trojanhunter.

Den ha ikke fundet noget.

Men nu nåede jeg lige akkurat at se, at det er en Trojan.

Jeg tog et printscreen, mens jeg scannede med Adaware, i håb om, at få hele teksten.

Men jeg fik kun Adaware.

Til gengæld tror jeg, at jeg fik et billede af, hvor den befinder sig.

C:\System Volume Information\_restore osv.

Men den er jo utilgængelig!

What do I do?

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 16-09-04 07:51

gå ind i START - KØR - skriv CMD

Herefter skriver du: Skriv ATTRIB -r -h -s *.* /s
-r fjerner Readonly
-h fjerner Hidden
-s fjerner System
*.* vælger alle filer
/s medtager eventuelle undermapper

Derefter kan du fjerne filen med en delete "navn" og trykke enter

Lars

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-09-04 08:20

Hej larsfrohn

Den skal jeg lige have skåret ud i pap.

Når jeg har skrevet Skriv ATTRIB osv., hvad skal jeg så?

Jeg skrev det og trykkede Enter. Men det tyder på, at det ikke er rigtigt.

Det jeg har: System Volume Information\_restore(tuborgklamme)1356AOF6-D7F7-4C6C-8A95-292E69;

Hvordan får jeg tuborgklammen?

MVH
Hanne

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-04 08:33

Hej Camillamester

i den sorte boks somkommer op skal du skrive attrib mellemrum -r mellemrum -h mellemrum -s mellemrum *.* mellemrum /s

Tuborg er 7 + 0 tasten. Tryk ALTGR + 7 ned samtidig = { og ALTGR + 0 = }

Ved at genstarte windows efter attrib kommandoen, bør du nu i alm. stifinder kunne se din restore information og kan slette filen på vanlig windows maner

Hvis attrib ikke virker på denne fil, er det fordi det er en DLL fil, som Windows kalder, og som Windows bruger = spyware programmet selv som bruger den, og derfor kan den ikke slettes med en alm. attrib og delete kommando

Genstart maskinen i fejjlsikret tilstand, og kør en antivirus/ad-aware som med statagaranti finder filen/filerne i _restore biblioteket, som så fjernet når maskinen kører i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-09-04 09:56

Dejligt med det skåret ud i pap!

Jeg prøver!

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-09-04 10:54

Man kan også "bare" deaktivere gendannelse så du får fjernet det skidt der gemmer sig der.
Højreklik på "Denne Computer" på skrivebordet/startmenuen, vælg egenskaber og fanebladet "Systemgendannelse" og sæt flueben i "Deaktiver systemgendannelse". Klik ok og genstart. Når du skal aktivere systemgendannelse igen går du samme vej og fjerner fluebenet i "Deaktiver systemgendannelse".

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-09-04 12:32

Hej BjarneD

Som tidligere skrevet: skær det ud i pap.

Hvorfor kan det "bare" gøre det?

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-09-04 12:36

Hej larsfrohn

Jeg kunne ikke finde restore info.

Så jeg har kørt Avast! og Adaware i fejlsikret tilstand.

Det ser ud til at have virket. I Adaware kunne jeg se filen, og nu er den død og borte.

Hvorfor er det nødvendigt, at gøre det i fejlsikret tilstand?

Hanne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-09-04 12:43

Hej Hanne

I fejlsikret tilstand vil kun en begrænset del af filerne være aktive og da du ikke kan slette aktive filer må du gøre dem passive, for eksempel ved at køre i fejlsikker tilstand.

Vedrørende gendannelse (restore) så vil filerne også de slemme blive gemt der og hvis du ikke har fået fjernet de slemme fra restore vil de bare dukke op igen.
Hvis du følger ovenstående beskrivelse vil alle filer i restore mappen blive slettet og dermed også de skadelige.
Du skal huske, at aktivere gendannelse igen da du ellers ikke vil kunne anvende den til at foretage gendannelse af beskadigede filer mm.
Jeg regner med at dette var pap nok til en kvik pige/dame som dig, eller spørger du bare

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-09-04 12:53

Hej BjarneD

Jeg kaster fluks nogle point til dig også!

Mit "barn" er blevet rask, og jeg har lært noget!

Tak for'et!

MVH
Hanne

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-09-04 12:54

Tak for svaret larsfrohn.

Hvad skulle jeg arme kvinde have gjort for mit "barn" uden dig...

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-09-04 13:08

Jeg samler ikke på point Hanne så slet venligst et evt. nyt spørgsmål.
Jeg hjælper fordi det er sjovt og fordi jeg kan
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 16-09-04 13:18

Hej Hanne

det er "osse" derfor jeg er på - der er alt for mage derude som ikke kan finde ud af det, og det giver "helvede" når der er "bagdøre" etc. installeret på mange maskiner.

Interessen er at få lukket for stort set alle huller derude.

Glad for at du fik "dyret" til at opføre sig efter hensigten =

Lars

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-09-04 19:02

Tak drenge, men Bjarne - jeg var hurtigere end du

Jeg synes, det er sjovt at prøve at give en løsning på diverse spørgsmål - og kan spørgeren så bruge ens svar - er jeg bare glad! Der går skisme sport i det!

Min veninde kalder mig af og til "Hüttemeier", da hun jævnligt sender en sms om diverse husmoderlige ting.

Ha' en go' torsdag aften!

Hanne