/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows xp
Fra : eatfinn
Vist : 289 gange
200 point
Dato : 15-09-04 21:14

Hej.
Når jeg prøver atopgradere min installation ( istedet for en nyinstallation) for jeg denne meddelelse:

"kan ikke opgradere på grund af tredjepartskernen".

Hvad gør jeg for at løse problemet, ( en nyinstall, er en løsning, ja, men det vil jeg helst undgå)

På forhånd tak.

Eatfinn

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-04 21:42

Er det windows update du snakker om?

Kommentar
Fra : eatfinn

Dato : 15-09-04 21:47

Nej,
det er når man vil opdatere sin system med windows xp cd-en,
her kan man vælge en opgradering eller en ny installation.
Det har intet med windows update at gøre !

Eatfinn

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-04 21:50

Hvad er det for et system du vil opgradere fra?

Kommentar
Fra : eatfinn

Dato : 15-09-04 22:09

hej.
Tedd kender du windows xp ! Den måde du spørger siger mig at du ikke kender det,
Er det korrekt.
Jeg kører med windows xp pro og vil gerne opgradere det ved hjælp af
Windows xp cd-en !
Det kan man gøre ved at starte en ny installation, og vælge mellem en opgradering
eller en ny installation, derfor for man fjernet evt, fejl mm.

ps, hvis du ikke kender xp, så lad være med at svare.

Eatfinn

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-09-04 22:13

Du må jo have nogle alvorlige problemer, når du vil reaparere din windows. Normalt kan man jo i kør skrive sfc /scannow for at reaparere sine dll filer mm.
Og hvis problemerne er så store, er det bedste nok at lave en nyinstallation, da dine fejl nok ikke bliver rettede.
tredjepartskernen er nok at du bruger en opstart lavet af Boot Magic (Partition Magic) eller har lavet dual-boot, sådan at du har 2 styresystemer?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;282110
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-04 22:34

Kender udmærket XP! men den med tredjepartskernen er jeg godt nok ikke stødt på! Derfor spurgte jeg! Har lige som palle en mistanke om at du en eller anden slags overbygning til xp eller et andet styresystem på harddisken(e)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-04 22:35

Eller evt. en præinstalleret version af winXP?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-09-04 23:44

Du har to muligheder med XP.
Den ene er at lave en repair installation og den anden er at lave fuld installation, hvilket er noget de øvrige, der har svaret også ved. Noget tyder på, at du ikke helt kender mulighederne og vil have bestemte svar.
Hør nu efter hvad Palle og Tedd kan forklare dig for de (og jeg) har hjulpet adskillige med XP problemer.
Så tag det roligt og lyt til den hjælp du bliver tilbudt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-09-04 18:08

Ok tror jeg forstår dit spørgsmål nu! Du vil opgradere en allerede installeret winxp pro for at reparere nogle fejl! Da du allerede har winxp pro, kan du i sagens natur ikke opgradere (en opgradering kan kun ske hvis du har en tidligere version af windows), og vil få en fejlmeddelelse. Jeg tror, du mener at du vil lave en repair, af winxp? Er dette rigtigt forstået?

Kommentar
Fra : eatfinn

Dato : 16-09-04 18:24

Hej.

Glem det, jeg har lavet en nyinstallation.

ps. prøv du at sætte din win xp cd i og prøv at install win xp igen, så
blir du spurgt om du vil opgradere eller lave en ny installation, såre simpelt
og jeg valgte at opgradere, men det ville den ikke pgå. ovenstående.

Tak alligevel.

Eatfinn

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-09-04 18:30

Ja men en opgradering kan ikke lade sig gøre når du allerede har XP pro installeret! Windows cd checkprogrammet kan åbenbart kun se at du har en eller anden windows version! Du har sandsynligvis osse installeret nogle sikkerhedspatches til windows, så det kan være det den mener med tredjepartskerne!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-09-04 18:48

..sådan er det nemlig med Windows XP