/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hjælp! min computer går i kage!!
Fra : hatchi
Vist : 1364 gange
100 point
Dato : 15-09-04 20:48

hej; jeg skriver fra en computer der er gået i kage med hensyn til tastatur/mus: semikolon og kolen er mine komma og punktum tegn for jeg kan ikke skrive de andre:

jeg har min computer på caps lock nu men jeg kan ikke skrive med stort: hvis jeg trykker på et ikon med musen markerer den alle de andre ikoner som hvis jeg havde trukket en firkant hen over ikonerne med musen:

det plejer at virke fint men i dag er det gået galt; og jeg tror det skete mens jeg spillede over nettet: jeg har prøvet at komme ind på www:antivirus:dk men der virker den gratis skan ikke: jeg kan heller ikke skrive tal hverken med num pad eller de tal over bogstaverne på tastaturet: hvis jeg bruger de sidstnævnte skriver mit tastatur de tegn der normalt skrives ved at holde shift inde:

hvad skal jeg gøre nu?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 15-09-04 20:55

Du har ikke tilfældigvis et andet tastatur du kunne prøve? Lyder umiddelbart som en hardware fejl, men kan osse være en virus! Kan du komme ind på http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp og scanne?

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 15-09-04 21:10

det kunne også være snavs, men prøv lige denne scanner og se om den finder noget:
Brug denne engansgscanner, bare vælg et af de 7 links
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-09-04 21:20

Prøv at installere tastatur og mus igen. Og scan online evt. med Panda.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-04 21:32

Nærmere Malware ; Prøv : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 15-09-04 21:36

jeg har selv oplevet det med musen ihvertfald, og jeg genstartede bare maskinen og så var det væk 7´8)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-04 21:37

Ps. Prøv evt. med : http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button

..for at fjerne skidtet !

Derefter installere du : http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

...for at forhindre du får det igen ,-)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-04 21:41

Mal-/spyware kan altså godt lave den slags 'numre'

...ikke virus, men ligeså irriterende

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-09-04 21:42

gå det i kage med mookyles ide (om at hente adware)så tryk f8 under start af pc/indlæsning af windows og vælg fejlsikkertilstand - prøv derpå igen adware.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-04 21:46

Når ..eller hvis; du har fundet noget ? ..renser du din registreringsdatabase med f.eks. dette program :

http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

Ps. HUSK at BOOT'e bagefter for at være på den 'sikre' side

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-09-04 21:23

kan du hente programmet men ikke indstallere det adware igen - kan du osse prøve at indstallere det ved at gemme det f.eks på skrivebordet føst,derpå genstarte i fejlsikkertilstand,og indstallere derfra.
i xp kan du evt osse i denne tilstand lave en systemgendannelse.start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse.der derefter kan fortrydes iøvrigt.

Godkendelse af svar
Fra : hatchi

Dato : 01-10-04 17:27

Tak for svaret tedd. jeg satte et andet tastatur til som jeg havde købt og så duede det