/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløst netværk over 100 m
Fra : evp
Vist : 393 gange
50 point
Dato : 15-09-04 19:30

hejsa.. jeg står og skal bruge et trådløst netværk der skal række ca 100 meter fra min lejlighed til en anden.. der er synlig kontakt og begge stedder stationære med winxp. kan i ikke finde / sætte et sæt til mig??

p.s. der må godt være mulighed for flere tilkoblinger..

på forhånd tak

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-09-04 19:35

Ja - men det bør være med udvendig antenne.
Vi har prøvet en med indbygget antenne ca. 100 mtr. og det virkede.

Kommentar
Fra : evp

Dato : 15-09-04 19:40

okay jeg håbede det var nok at de stod på indersiden af vinduet og kiggede over til hinanden

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-09-04 19:50

Det kan også være at du'er - men der skal ikke ret meget "bremse" på før det ikke virker.
Den vi har testet med er en Typhon speednet fra "Anubis"
Vi er ved at zoome os ind til en D-Link og vil køre den fra acesspiont til acesspoint.
Den ser sådan ud: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=74487

Kommentar
Fra : evp

Dato : 15-09-04 19:53

det er lige en tand for dyrt syntes jeg

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-09-04 19:53

Du kan også se den her:
http://www.pc-netto.dk/default.asp?productguid=DWL-2100AP
tryk i det mørke "udvidet beskrivelse" og se hvad den kan.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-09-04 19:59

Det er også derfor vi ikke har købt den endnu. så vi bruger stadig kabel.

Kommentar
Fra : evp

Dato : 15-09-04 20:00

jaa det var lidt bedre meen vi skal helst ned på ca. 600 for hele sættet.. altså 2x sender/modtager og div ledning

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-09-04 20:10

Jeg kører med trådløs fra http://www.elsborglink.dk/
afstand ca. 50 meter til computer længst væk, kun med antennen på routeren
på deres side under antenner kan du se deres meget billigere antenner

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-09-04 20:12

Ja så må du nok til at lede lidt, men hold øje med rækkevidden, som ikke er ens på alle apparater.

Kommentar
Fra : hense1

Dato : 25-10-04 12:27

Jeg kan anbefale følgende http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516
Men om den kan klare de 100 meter ved jeg ikke. Der er dog mulighed for at øge sendestyrken ved at opdatere firmware. Derudover kan signalet forbedres ved at bruge en større antenne.