/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
fra ram til mp3
Fra : jonassr
Vist : 339 gange
100 point
Dato : 15-09-04 19:02

hey hey jeg har fundet et link til en sang på nettet men det er en "ram sang" så jeg kan kun høre den via nettet kan jeg på nogle måde få den lavet om eller hentet som mp3 ???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-09-04 19:04

Nej

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-09-04 19:07

Ja, undskyld men det mener jeg ikke du kan. Du kan gøre noget andet, nemlig at skrive titel og kunstner ned, og med de oplysninger finde den på Biblioteksdatabasen www.bib.dk så kan du låne CD'en og kopiere den.

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 15-09-04 19:09

denne sang er kun lavet i sjov og ligger på www.dr.dk/p3 så den kan ikke købes eller hentes eller lånes eller ja noget som helst det eneste jeg har fundet ud af er af jeg kan afspille sangen i ram og optage den via min mikrofon men slet ikke godt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-04 19:14

Hvad er det for en.

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 15-09-04 19:15

hmm en sang der hedder nik & zone kig på denne side www.dr.dk/p3 ude til højre tryk på den cd skive

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-04 19:25

Jeg kan ikke endgang afspille den.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 15-09-04 19:37

.ram og .rm filer er RealMedias patenterede filtyper. En ram-fil fylder typisk kun 1 kb, fordi den kun indeholder et link til en .rm-fil, som indeholder selve lyden (samme princip som asx-filer..)

Det du kan gøre er at hente .ram filen (gem destination som..) og derefter åbne den med notepad og finde linket til en .rm-fil. Ved at afspille den (i fuld længde) i RealPlayer, skulle den gerne dukke op i "Temporery Internet Files."

Et andet alternativ er et program som gør det hele for dig. F.eks. "CoC Soft Stream Down", hvis trial frit kan hentes her: http://stream-down.cocsoft.com/download.html

----

Og så siger du mp3.. Da RealMedia har taget patent på .rm og .ram formaterne, understøttes de næsten ikke af andre programmer. Derfor har det ikke (ihvertfald for mit vedkommende) lykkedes at finde et converter-program, der virker.

En af de eneste metoder jeg kender er derfor at brænde .rm filerde over på en audio-cd, hvorefter man kan kopiere dem over med et hvilket som helst ripperprogram - eller windows media player, så de får et lidt mere medgørligt format..

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 15-09-04 19:39

Lige en tilføjelse! RealPlayer udgiver sig for at kunne brænde alle filtyper, men i praksis kan den kun brænde .rm filer - mp3-filer bliver på en eller anden måde ødelagt, så det lyder som en radiokanal som ikke er tunet ordentligt ind... RealMedia burde afskaffes...

Kommentar
Fra : rado

Dato : 15-09-04 19:49

Du kan høre den med Real Player.
Har du ikke det installeret kan du hente det her www.download.com

MVH Rado

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-04 19:55

Næ tak - jeg har en gang været oppe at slås med Real Player.
Så jeg vil undvære.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-04 20:10

Her er et godt alternativ til Realplayer!
http://fileforum.betanews.com/detail/1054136293/1

Kommentar
Fra : SackZ_Marc

Dato : 15-09-04 21:40

Du kan Evt. optage den med ved at sætte mikrofon op til dine højtalere og så når du har op taget går du ind på www.all2mp3.com downloader den og konverterer den til MP3 nemt

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 16-09-04 16:26

Det ville ødelægge kvaliteten at optage den med en mikrofon.. Den eneste mulighed jeg kender er at brænde .rm filen ud på en cd med real-player, hvorefter man kopierer den ind på computeren igen med f.eks. windows media player.

@Eyvind - Man kan desværre ikke klare sig uden realplayer hvis man vil vil bruge internettet til media - Alle de store mediasites (dr, tv2, cnn osv..) benytter sig af en eller anden grund kun af det ene, egoistiske format..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-04 18:45

..........jeg gør det ikke...............nednu.

Kommentar
Fra : Kebaaab

Dato : 16-09-04 20:13

Hvis du er bange for realPlayer så brug Media Player Classic Mega Codec Pack (MPCMCP - puha!) fra www.filesharingplace.com)

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 16-09-04 22:22

hvad gør den?

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 18-09-04 21:47

ingen der kan lave den til mig for jeg er ikke lige så god til det eller jeg kan sku ikke finde ud af det..

Accepteret svar
Fra : Karl_Smart

Modtaget 100 point
Dato : 19-09-04 15:38

jeg skal se på det..

Godkendelse af svar
Fra : jonassr

Dato : 01-10-04 16:15

Tak for svaret Karl_Smart.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 01-10-04 17:15

fik du det til at virke, eller skal jeg sende den?

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 04-10-04 19:08

de må meget gerne sende den hvis du har lyst.. msn eller bare mail hmm ja Jonasob@hotmail.com