/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundetrimning
Fra : jspi
Vist : 3046 gange
100 point
Dato : 15-09-04 18:56

Er der nogen der ved hvor man kan lære at trimme sin hund selv, når det ikke er en racehund ? Jeg bor i nordsjælland.

Hilsen
Jspi

Kommentar
Fra : kundal

Dato : 15-09-04 19:35

Du kunne evt. prøve at tage kontakt til en kennel som har en race som skal trimmes, de kan som regel selv trimme deres egne hunde. Det kan jo være de vil lære dig lidt for et symbolsk beløb. Ellers er det ikke så svært at trimme en hund.

Helle som engang har været i lære som hundefrisør *S*

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-09-04 20:03

Du kan læse en smule om hvordan man plejer de forskellige typer her under Hundefrisør:
http://www.vorupdyrehospital.dk/index2.htm

Accepteret svar
Fra : lillian

Modtaget 100 point
Dato : 19-09-04 09:58

Der er kurser af trimming på aften eller weekendkursus du kan ringe på 48187030
og høre mere om det er på Slangerup Aftenskole
hilsen
lillian

Godkendelse af svar
Fra : jspi

Dato : 19-09-04 10:18

Tusind tak for svaret lillian.

Hilsen jspi

Kommentar
Fra : lillian

Dato : 19-09-04 10:43

håber du vil blive glad for det kursus
hilsen
Lillian

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 20-09-04 17:53

Ja tak, jeg har tilmeldt mig i dag

Kommentar
Fra : lillian

Dato : 04-10-04 13:28

Jeg ønsker dig hel og lykke
hilsen
lillian

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 08-10-04 23:06

Hej jspi

Var du på trimmekurset i mandags? Jeg var der med min schnauzerhvalp.

Hilsen
Jette

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 09-10-04 00:56

Hej vesterbo

Nej jeg skal først til november

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 27-11-04 13:00

Hej jspi

Har du været på trimmekurset, og hvad syntes du om det?

Jeg går om mandagen, men jeg kan regne ud, at du må have været på weekendkurset.

Hvilken race har du?

Hilsen
Jette

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 27-11-04 17:20

Hej Jette

Ja jeg har været på weekendkurset og jeg synes at det var kanon godt Jeg fik rigtig meget ud af det, hun er virkelig dygtig til at forklare teknikken. Og så var det nogle kanon hyggelige timer. Så jeg endte med at gå hjem med er rigtig fin hunde, som forøvrigt er et godt gammeldags gadekryds som kun vejer 10 kg. Og hvis jeg havde taget mandags kurset - Ja så var han endt med at blive skaldet Han er af en mor der er Ruhåret Gravhund og Japansk Spids - far er en Lhasa Apso. Hæ hæ så en af de andre deltagere døbte ham en Japansk Lhasa Gravhund

Hilsen
Joye

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 29-11-04 13:58

Hej Joyce

Det var da godt, at du fik så meget ud af det. Det var en sjov race i fik "brygget sammen" der.

Jeg tror nu ikke, at han var endt med at blive skaldet. Vi deler det op så en gang tager man hovedet, en gang tager man så kroppen, en gang tager man så benene, kløerne osv. Det er jo ikke så mange timer om aftenen, så man kan sagtens få tiden til at gå.

Det kan være, at jeg tager et weekendkursus efter jul. Jeg har hørt, at man skal gå flere gange, før man har lært det rigtigt. De andre gange har jeg taget min schnauzerhvalp med, men i dag tager jeg hans mor med, så hun også kan blive trimmet, så kan det jo være, at jeg kan lære at klippe kløerne selv, for sidst var det Margit, der viste mig det på hvalpen (han er 11 måneder).

Jeg kender en, som har taget 3 omgange trimmekursus om aftenen + et weekendkursus, og hendes hund blev dansk champion med bemærkning om, at pelsen var god. Så det var flot.

Hilsen
Jette

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 29-11-04 17:58

Ja det er sikkert en god ide at gå flere gange hvis man har en udstillingshund. Men jeg tror nu nok at jeg nøjes med det ene, for min skal jo ikke udstilles og desuden har resten af familien nedlagt en protest De synes at Brutus som han hedder ser dum ud, og så griner de af ham så jeg har lovet dem (og stakkels Brutus) at jeg kun trimmer ham til vinteren. For han bliver ret langpelset, sikkert arvet fra sin far. Og når pelsen er lang, bliver den tynd og tjavset og giver ikke meget varme i sig selv. og så skiler den så han får mange lange skilninger og så siger vores dyrlæge at han fryser fordi vinden går lige igennem pelsen.

Hilsen Joye