/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hjælp lopper i min lejlighed!
Fra : steffen15
Vist : 6248 gange
200 point
Dato : 15-09-04 16:21

hej med jer!! jeg har haft oh kom af med den for en uge siden!! jeg har så fundet ud af den hade lopper!!! jeg er blevet bidt 1000 gange og jeg dør snart af kløge!! jeg har købt noget der hedder pre-lop en spray til lejligheden!! men de små svin er her sku stadig!! de står og danser for mig!!! og så hopper de væk igen!! jeg har vasket alt og støvsuget 10 gange men de hygger sig meget???? hvad kan jeg gøre ved de vampyre

Kommentar
Fra : Splitcane

Dato : 15-09-04 16:26

Hos Matas kan du købe et effektivt kemikalie. Jeg mener det hedder RODALON. Der er en udførlig vejledning, som hvis den følges korrekt, fjerner alle dyre-lopper. Skynd dig der ned.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-09-04 16:29

Du skal ikke gøre noget ved de voksne lopper. De lever ikke særlig længe.
Men du skal sprøjte din lejlighed grundigt, også i møbelhynder o.s.v. med et middel der hedder LOP-A, Methopren Spray.
Det slår æg og larver ihjel. Og det skal du gøre et par gange med en uges mellemrum.
Hvis du ikke har dyr mere, vil det løse dit problem.
Og ellers kan det også bruges direkte på en hund.
Men altså: Midlet der virker er det mod æg og larver, alt andet er totalt formålsløst og penge ud af vinduet.
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-09-04 16:31

Nu er Rodalon altså ikke et loppemiddel, men et svampe og bakteriedræbende middel.
Det virker altså ikke på lopper, desværre.
mvh dova

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 15-09-04 16:31

jeg har ikke hund mere og jeg har brugt LOP-A, Methopren Spray.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-09-04 16:34

Voksne lopper lever kun et par dage, så hvis ikke LOP-A har virket, tror jeg ikke du har været grundig nok med sprøjtningen. Det er det eneste middel jeg nogensinde har haft held med da vi havde hund og også hvis kattene har haft lopper.
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-09-04 16:38

Sådan en spraydåse med 275 gram, rækker til op til 90 kvadratmeter, og du skal virkelig ind i alle hjørner og under sofahynder, løse gulvtæpper o.s.v.
Men du kan læse helt nøjagtig hvordan, på dåsen.
mvh dova

Kommentar
Fra : Splitcane

Dato : 15-09-04 16:42

Har lige tjekket bøtten mod lopper. Rigtigt det var Lop-A. Rodalon brugte vi i en anden henseende mod lugtgener.
Håber du kommer videre alligevel.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-09-04 17:46

Problemet løser sig af sig selv, for lopperne kan ikke formere sig hvis du ikke har dyr mere..
Så du kunne koncentrere dig om at løse dit kløeproblem med noget kløestillende. Enten i pilleform, sikkert på recept eller også som creme. -Lopperne uddør af sig selv.

Men altså: Ingen dyr, -hverken hunde, katte, kaniner eller fugle!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-09-04 18:33

Jo, de æg der allerede er i lejligheden, kan sagtens ligge i flere år inden de klækker, og hvis der så ikke er et dyr de kan angribe, går det ud over mennesker. Så der kan gå meget længe før man slipper for gener, hvis ikke det bliver udryddet.
Men rigtigt er det, at de ikke direkte formerer sig uden dyr.
mvh dova

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 15-09-04 18:35

Lopperne kan faktisk ligge i dvale i flere år, selv om der ikke er dyr, har jeg læst. Husk også at sprøjte ind under panelkanterne. Hvis du ikke kan tåle loppebid, så køb noget Absolut D og sprøjt med også. Det tager de voksne i hvert fald. Og så vidt jeg husker, virker det et godt stykke tid efter der er sprøjtet, så næste udklækkede hold også dør.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 15-09-04 21:04

Hej til loppeplagen
Du kan bruge Sebacil, for det første lugter det ikke og det rækker længere, det skal anskaffes via dyrlæge, før i tiden kunne det købes i håndkøb. Det skal anvendes 3 gange med 7 til 10 dages mellemrum,
man laver en opløsning på 10 ml pr. 5 liter vand som omrøres,

(brug en gammel 5 liters eddike dunk til at blande i, skru prop på, hvis du ikke bruger det hele, virker bedst hvis det er lunet lidt (har du microovn er det let løst.))

Hæld det i en forstøver flaske og så gå du grundigt til værks over alt, på alle flader, både oppe og nede,
det anvendes til skab og utøj såsom lopper mider og andet som der er kommet i vejen for dyret eller i hjemmet,
katte må ikke slikke det i sig, så de skal efterskylles og tørres grundigt inden man sætter dem på gulvet igen.
Hunde kan oversprøjtes med det, denne dosering passer til en mellem stor hund.

God jagt på lopperne.
Der kan godt gå mange måneder før du er helt fri af dem.

Det bedste du kan gøre, her nu hvor vi nærmer os kulden / vinteren, det er at lufte godt ud, så der bliver koldt i rummene, for lopper bryder sig ikke om kulde. Du kan evt. også stille en skål af stål eller glas som kan tåle varme på gulvet om natten med væsken i og i den skål sætter du flydelys i det tiltrækker lopperne så på den måde kan du også fange nogle af dem.
Du skal fjerne alle dine tæpper, hvis du kan så stop dem i fryseren eller hæng dem udenfor i nogle dage og sprøjt dem grundigt, alle sprækker skal sprøjtes godt og grundigt, har du gulvbrædder skal alle riller sprøjtes,
gentag dette i de næste par måneder så skulle du få ro.
Hilsen fra en som har prøvet turen og er loppe fri nu og har været det i flere år nu. Selv på trods af, at jeg har både hund og kat i flertal. så er jeg fri. Hvor heldig kan man være
MVH Bevi54

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-09-04 11:27

Nei Nei Nei!!
Lopperne ligger jo netop ikke i dvale i denneher situation!!!
Det arme menneske er jo ved at blive ædt levende.
Han smager jo åbenbart så godt, at smådyrene ikke kan modstå ham.

Der er rigtigt, at lopperne kan ligge i dvale i meget lang tid. Men det er jo hvis der ikke er noget at leve af.
I denne her situation har de jo Steffen..
Og hvis det er sandt at deres naturlige livslængde som voksne kun er et par dage, så skulle det snart være overstået.

Hvordan går det Steffen?? Er loppeplagen i aftagende??
Får du stadig NYE loppestik??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-09-04 11:59

Hvis det ikke er loppeæg der ligger rundt omkring og klækker , kan det ikke være lopper der bliver ved med at plage.
For lopper kan altså kun leve et par døgn hvis der ikke er et dyr.
Og selv om der er mennesker at "leve af", kan der gå flere måneder eller år inden plagen forsvinder, hvis ikke der bliver sprøjtet med LOP-A mod loppeæg og larver.
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-09-04 12:05

"Leve af" er faktisk ikke det rigtige udtryk når det er mennesker, for lopper kan netop ikke leve af mennesker.
Og de kan slet ikke formere sig uden et værtsdyr.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 16-09-04 19:39

Leve eller ej, jeg ved at de trives godt nu hvor vi begynder at varme vores boliger op og de kan sagtens leve hele vinteren over, hvis der ikke bliver gjort noget drastisk for at få dem udryddet af vejen. Også selv om der ikke er dyr til stede. Og er det så slemt, så det ikke er til at holde ud og du ikke selv kan rydde dem af vejen, så må der tages kontakt med skadedyrslaboratoriet, for at få dem til, at hjælpe med, at udrydde dem.

Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 16-09-04 23:12

jeg har stadig nye loppe bid!! jeg sidder og ser tv så hopper de svin lige forbi mig!! jeg har brugt pre-lop spray 3 gange nu! men de bliver ved med at bide!! sådan er det bare!! jeg håber ¨på de snart dør!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 16-09-04 23:51

Det lyder altså helt vildt det der.
Den eneste mulighed er, at du enten ikke bruger nok sprøjtemiddel, eller at det er for gammelt.
Det er simpelthen umuligt at lopper kan leve mere end en uge efter at hunden er væk.
Så det er altså nye lopper der udklækker hele tiden. Og det er fordi giften ikke har slået æg og larver ihjel som det skal.
Følger du brugsanvisningen som du skal?
Altså sprøjt på ALT på en afstand af ca 30 cm. Og ca i 2 sekunder for hver kvadratmeter.
Og grundigt ind i alle hjørner og langs med gulvkanter. Og i møbler og seng under hynder og madrasser.
Jeg har sgu helt ondt af dig. Jeg er selv allergisk over for loppebid, men har fem katte og har aldrig oplevet at det er et så stort problem at komme af med lopper.
mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-09-04 19:35

Og du har altså SLET INGEN andre dyr???

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 17-09-04 21:25

Er det en gammel lejlighed, du bor i?? Kan der være mus?? Og mon mus kan have lopper??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-09-04 21:54

Ja, mus kan sagtens have lopper.
Jeg har lige set i en bog, at der findes mellem 50 og 60 forskellige loppearter i Danmark.
Og nogen af dem er betydeligt mere sejlivede end hunde og kattelopper.
Steffen, du har vel ikke fugle???? Fugle- og hønselopper er nogen af dem der kan leve rigtig længe.
mvh dova

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 18-09-04 01:42

Hej

Køb det middel der hedder ABSOLUT D, det fås hos matas og dyrehandlere. Følg brugsanvisningen, og dit hjem er loppefrit i løbet af et par timer.

Karin

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-09-04 03:55

Ja, det skrev jeg også helt i begyndelsen. Der findes ikke noget mere effektivt til at tage lopper med.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 18-09-04 09:07

Undskyld Jette, jeg så ikke at du havde svaret det samme, jeg skyndte mig bare at skrive, fordi jeg ved at det er det eneste effektive middel når ens hjem er angrebet af lopper.

Karin

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-09-04 09:26

Absolut D slår ganske rigtigt lopper ihjel, men kun lige her og nu, altså de lopper der er levende.
Det har ingen virkning overhovedet på loppeæg og larver. Og disse kan "overleve" i op til 3 -4 år.
Så hvis det er sejlivede lopper, skal man bruge både Absolut D og LOP-A eller Pre-Lop hvis man vil være loppefri.
mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-09-04 09:46

Steffen, du har stadig ikke svaret på, om du slet ikke har andre dyr????? (undtaget: Insekter, krybdyr og fisk )

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 19-09-04 17:06

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-09-04 18:37

Selv tak steffen15, og jeg håber virkelig at du slipper af med "husdyrene"
mvh dova