/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
jeppe på bjerget
Fra : janni_s
Vist : 504 gange
200 point
Dato : 15-09-04 15:55

sidder midt i en anmeldelse af jeppe på bogen.
nogle af spøgsmålene lyder således: "hvad er sjovt"
og "kan man lære noget"
og lige her sidder jeg fast.. håber nogle kan hjælpe lidt...!
/janni_S

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-09-04 20:25

Helt nøjagtig hvad er det du vil ha' hjælp til?

Til at beskrive hvad _du_ synes er sjovt?
Til at finde ud af om _du_ kan lære noget?

- det er vel egentlig kun dig selv, der kan se hvad der er komisk/sjovt og lærerigt.

Ludvig Holberg skrev jo stykket om Jeppe, for at gøre opmærksom på, at der nog var ting og sager i 1700 tallets danmark der burde ændres...og det gjorde han så med glimt i øjet.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-09-04 20:26

(det hedder "nok var ting og sager...")