/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Sortere en tabel med 4 koloner
Fra : Hausbaer
Vist : 350 gange
200 point
Dato : 15-09-04 10:40

Hej

Jeg har følgende resultater som jeg gerne vil havde sorteret.

Liga 1   Søren   Allan   Mikkel   Henrik
Søren      3:1   3:0   1:3
Allan         3:1 3:1
Mikkel            1:3
Henrik

Dette giver følgende tabel.
Navn   K   V   T
Søren   2   7   4
Allan   2   7   5
Mikkel   0   7   4
Henrik   1   5   7

Nu kunne jeg godt tænke mig at få denne sorteret efter følgende.

1. Vundene kampe (K)
2. Indbyrdes kampe
3. Vunde sæt (v)
4. Tabte sæt (T)

Jeg har prøvet i et Excel regneark men kan ikke få minmacro til at virke som jeg godt kunne tænke mig det.

Det behøver ikke at være på et Excel regnark men det ville være fedt hvis det kunne lade sig gøre.

Hvis i har nogle links til et sted hvor man bare kan hente det ned så er de også velkommende. Men det er jo bedst hvis man selv roder sig frem til løsningen.

Hilsen
Henrik

Følgende rækkefølge skal gælde.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 15-09-04 10:54

Har selv haft et lignende problem med at lave superligastilling - jeg gik ind og lavede nogle regneark der lå som kladdeark og herfra kunne jeg definere det som den tabel jeg gerne ville se - ellers er pivottabeller måske en mulighed, nu er det jo også blevet lettere at håndtere i de ny versioner af officepakken.

Accepteret svar
Fra : fh1dk

Modtaget 200 point
Dato : 15-09-04 13:30

Jeg har et andet forslag www.eksperten.dk her er der mange eksperter, har selv haft gavn disse folks hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 18-02-05 10:50

Tak for svaret fh1dk.